|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nä det var färglager jag menade och som jag tror att han också menade. flash, antar att det är vitt i så fall. 1000 kr för så mycket strul låter jobbigt. lämna in allt så kanske det blir bättre. Då måste ju åka omkring med rent plåt. Det låter dumt. |
|
|
Inte så mycket jobb faktiskt o plåtren behöver man inte slippa. Men tillgång till slipmaskin måste man ha /och 2k spackel/slippaper 240 korn. Men som du sa blir nog att lämmna in 3000kr tycker jag är ok |
|
| Är det vitt eller "rabatterat" pris du angav? | |
|
Hej! Jag funderar på att byta till M-front. Om man köper en M-front som är grundlackad, vad tror ni att lackering skulle kosta isf. Kan man göra det själv? Ngn gjort det själv? Vad kostar lacken på BMW? |
|
|
Ring Dalby-Billack och fråga... Du behöver inte handla lacken på BMW. Länk |
|
|
Ok, ska göra! Kan man köpa lacken hos dem? |
|
Rob74 |
@Hman, vilken billackerare valde du sen och blev du nöjd? Jag råkade göra en liten tabbe idag och måste lacka om kofångaren på min bil... :( Undersöker nu vem som ska få göra det. /Robbna |
AeroX |
För det första är det inte många seriösa lackerare som vill måla en bil som någon annan har slipat och grundat. varför kan ni lista ut själva. I regel så lägger man 2 x bas och 2 x klarlack. Man kan "dimma" ut färg osv men de tär helt beroende på vad för färg,samt bil och del man ska måla. Gör man en framskärm så kan man tex "dimma" ut över dörren...det man gör duå är att slipa ner klarlacken så dörren blir matt...och sedan drar man över klarlack.... Ny klarlack ser ju alltid blankar ut än en gammal.... enkelt va? jag vet vad det kostar att lacka en bil och jag vet hur illa det kan se ut när man betlar för lite eller för mkt... dålig lack kan förstöra vilken bil som helst. Välj noga och tänk mindre på pengarna. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.