|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är så illa tvungen att lacka om bilen, och jag längtar redan tills det blir av... Det är riktigt dålig lack på nu, samt att den är inbucklad i baken och en liten buckla på bagageluckan. Den är också iskrapad under där bak. Man kan tro att han har båldtagit bilen och haft en sprayburk att täcka över allt med... Trist som fan med oärliga människor.. :( Men till frågan då... Vart kan jag hitta ett bra och seriöst ställe att lacka om min bil på? _Helst_ nära Borås-Göteborg-Jönköping trakterna. Jag tänkte lacka den svart med blåa pärlor i... Jag är villig att betala upp till 10-15k, vad tror ni? Kom gärna med förslag för måste få ordning på det här! :) //tompa | |
|
Jag tror inte du får någon proffslackerare att lacka en hellack inkl stötfångare för under 20 papp, dessutom med sprayburkslagningar o fan vet vad. Hittar du nån som gör det billigare skulle jag bli undra hur noggrant han gör det. |
|
| I jönköping finns ju kinboms som ja vet är duktiga, folk har sagt det iaf.. Men som sagt 10-15 för sån lack är för lite, det är ifall du slipar själv då isf | |
|
Räkna från 15000 och uppåt för en seriös lack, ska du strippa bilen själv eller? Ganska mycket att plocka lös om du ska ha en riktig lack. Min M3 Länk |
|
svavelvinter |
20-25 papp för en bra "orginal-lackering" får du nog räkna med, ska du sen ha effekt i så räkna på minst 5-10 tusen beroende på mängd effekt och sådär :) |
|
En komips lackade sin lancia delta utvändigt och fick ge 8000kr för de. Blev verkligen skit bra! Anlitade samma när jag skulle ha färg på sidokjolarna. Gick på 1000 spänn. |
|
|
Det finns alltid skapligt billiga lackerare som ligger mycket under "seriösa" verkstäder. Förvisso inga proffs men för den sakens skull gör dom inget dåligt jobb för det. Just att "dra sprutan" är ju ingen fantastisk omöjlighet och speciellt tidskrävande, däremot underarbetet är mycket viktigt. Är man lite händig och har tid kan man spara mycket pengar på att slipa det mesta själv och sen låta "proffset" göra finslipet. Men som sagt, även om man anlitar ett "halvproffs" och gör lite arbete själv får man nog räkna med bortemot 10 lök i alla fall. MvH Thomas |
|
samke |
ja tycker att du ska åka till baltikum o fixa bilen där. de lacka min bil för 6000:-!! de gjord allt!! plus så kan du få en "minisemester" |
|
Var det över-dagen-arbete? |
|
|
Balitkum, det är igentligen ingen dålig ide för svenska billackare tror att dom är värda guld för att lägga apelsinskal som dom sen polerar bort!!! Men berätta för lackeraren att du tycker man ska rädda världens regnskogar och be han spara på papper ;) /Pelle |
|
bustorp |
Pelle Persson: Det var nog dagens sämsta "dra-alla-över-en-kam" uttalande. Du verkar ha dåliga erfarenheter. Kan det bero på att du inte vill betala vad det kostar att få ett seriöst jobb utfört, månne? ;=) Man brukar få vad man betalar för i den branschen också.......... Är dom bättre i Baltikum eller bara billigare? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Det är faktiskt en bra idé att lacka i t.ex. Polen, har läst en del trådar om det här på forumet, bara söka så lär du finna! |
|
|
Jag tror inte det är någon affärside för svenska billackerare att lägga en apelsinlack och polera sedan, då dröjer det inte länge förrän konkursen är ett faktum. 6000 kr för en hellack i baltikum, ja...omräknat i deras penningvärde så är det väl ungefär vad vi tar här. |
|
|
Jag är själv billackerare! Hade jag varit som du hade jag åkt till Lacktyl! Det ligger i ängelholm! de kostar runt 10000 och du blir nöjd. De jobbar där rätt mycket om helgerna. Lyssna inte på pelle persson alla lägger inte apelsinskal BMW Vad annars??? |
|
| Gå in på www.stylingkompaniet.com där hittar du lackering från 15000 men bara utvändigt iof. | |
|
Jag ska lacka om motorhuven på min bil och stolparna pga massa stenskot som brjöat rosta. (nyköpt bil) Bor i Jönköping och har kollar med några olika och fått pris från några. 2 firmor säger att de lägger 2 lager färg + 3 lager klarlack, de andra firmorna har jag inte hört med. Vad säger ni? Är detta tillcärkligt? Man har ju hört att BMW har många lager färg från fabrik. Har försökt googla på detta utan resultat. Jag ska lacka om stolparna halvvägs. 2 Lackfirmor har sagt att det ska gå ocha tt man itne kommer at märka något. Ena firman sa att till 99% kommer man itne att se något. Ska man tro på detta? Någon med erfarenhet och inte kvalificerade gissningar bara. Tacksam för svar. |
|
|
yepp ta bilen över till baltikum jobbet blir minst lika bra som här. Bara priserna som skiljer sig åt. Man kan göra allt billigare där borta Tänder plastik mm lika bra jobb som här men bra mycket billigare. Kan du inte hitta någon som gör det svart i dina hemtrakter/brukar fördetmesta gå :) Ring ej utan åk ner till olika firmor och fråga/det brukar lösa sig :) |
|
|
Har du mörk eller ljus metallic ? Sen brukar det räcka med 2 lager färg + 2 klarlack om det är pålagt riktigt. Bara fegisar som lägger fler lager eller om det är till en ut ställningsbil. Sen kan kan det bli nyansskillnad där den syns mer på en ljusare färg. Eller om bilen är 1 par år så kan lacken bleknat o det kan vara svårt att få till det. Så fort man börjar lacka om sidor på bilen så är risken att man ser skillnad sen. Så en motorhuv är tacksammare om det skulle bli lite skillnad. |
|
|
jag har mörkblåmetallic. Varför är man fegis menar du iom man lägger på fler lager? Så de tär mindre chans att det blir nyansskillnader på en mörkare metallicfärg? Jag ska ju lacka om motorhuv + balkarna i fram. Men hade tänkt bryta av på mitten av balken, ungefär där den böjs upp ovanför framdörrarna. Finns många firmor. Har fått vitt pris på 5000 från olika firmor med och utan MRF och olika certifieringar. Om det nu spelar någon roll. |
|
|
Hur många lager är det orginal på BMW? Någon som vet om man klarar sig med färre lager? Pratade med en lackerare och han sade att det var osannolikgt att de skulel ha 6-9 lager som jag har hört. Att man skulel få slipa 30 tal gånger ochd et skulle vara en omöjlighet enligt honom. Någon mer mer kunskap inom detta område? |
|
|
Då är det nog klarlacken han menade man brukar normalt lägga 2 varv efter det är det mellanslippa som gäller. Jag går ochså i tankar att lacka om motorhuven/har ett pris på 3000kr här i Norrköping. Men ska nog slippa ner o spackla själv om det behövs innan ja lämmnar in den. Landar kanske på 2000kr då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.