AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.269

Då var det dags för min bil att bli vandaliserad:-(

Sida 2 av 3
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag hittade min bil med kraschad ytterspegel idag. Den var hel när jag parkerade i måndags.. och ingen yttre åverkan på själva spegelhuset i form av krock, utan ett riktat slag mot spegelglaset..
Nytt glas kostar 800:- surt sa räven..

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Olof Ovenholm:
Vill inte skrämma dig, men Lund är inte så säkert. Bor på Kämnärsvägen och fick min backspegel avsparkad i somras. Detta var inte på en BMW utan på en Seat Ibiza, så det kan inte vara av avundsjuka iaf... Samma dag på samma parkering hade en mycket fin gammal 525 -75 fått en spegel söndersparkad. Var nog värre för honom egentligen. Jag kunde ju köpa ny spegel, det kanske ine han kunde.

Jag polisanmälde givetvis och till min förvåning fick jag inte svaret att undersökningen inte var nedlagd, som man alltid får annars. Hoppas de gör nåt åt det bara.

Instämmer i föregående teorier om att det är moppeligister som oftast ligger bakom dessa illdåd. Man blir så trött, när ska folk lära sig?
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Det tråkiga är att vi "godtar" dessa vandaliseringar, på sätt o vis, vi accepterar det liksom...

Jag hade t.o.m. teori om att en vit BMW skulle vara mindre benägen att vandaliseras...

Tråkigt, tråkigt, vi skulle egentligen bilda en stark BMW förening, i liknelse med HA, där man statuerar några exempel, skaffar sig respekt själva, annars kommer det bara fortgå... lagen hjälper inte ett piss
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Håller med "bjoerck" till 100%!

Sedan så skulle det heller inte vara så farligt om man tog in piskrapp eller liknande som bestraffning, för det finns ju inte någon som "råkar" repa upp en helt sida och huv, etc. Då snackar vi Guiness Rekordbok!

En kompis hade en vit Volvo 340 med en vinge på (för många år sedan). När vi kom tillbaka och skulle hem vid 2-tiden på natten så hade någon varit och dragit i vingen för att få loss den. Kompisen sa att han blev trött på alla dessa avundsjuka människor. Där hade det ju inte med avundsjuka att göra, snarare att de hade "roligt på sitt sätt" eller att de ville ha vingen till någon EPA eller något.

Jämför man det med en M3 E46 som blir upprepad samt sönderslagen, eller rent av fullt vandaliserad så kan man se skillnaden. Men det är som bjoerck säger, att det sticker i ögonen för att de själv inte har råd med en likadan själv. Det värsta av allt är att bilen är helt oskyldig och likaså ägaren! Sen finns det ju också folk som kan hejda sig och vet vad som är rätt och fel och vilka konsekvenserna kan bli. Då lägger de istället till med någon tarvlig kommentar. Många får otrevliga kommentarer som inte har gjort sig förtjänta av det, men det finns folk som bara skriker mot andra att BMW M är det värsta som finns och din bil är bara skit. Där är det annorlunda, de har ju gjort bort sig helt och förtjänar både en och en annan tillrättavisning.

//Schnitzer

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Det beror nog mycket på var man bor också. Här i min hemort (Danderyd) står Z8:or, M- och AMG-bilar, S60R och andra åk för halvmiljonen och uppåt utanför varannat hus, och väldigt få tycks bry sig om att köra in i garage (även de som har garage parkerar gärna bilen utanför av nån anledning). Ändå hör man aldrig något om bilar som blir vandaliserade. Och i min glada ungdom repade vi aldrig bilar, pangade brevlådor däremot... ;)
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
dominik: du bor i uppsala va?
antar att din bil hamnade hos wennmans då?...
inge vidare bra firma tyvärr...

/Jonas
Azkikr>>>Personligen tycker jag att Wennmans är duktiga och har enbart positiva erfarenheter av dem. För 2 år sedan fick de i uppdrag att reparera min bil efter en mindre påkörningsolycka och arbetet utfördes exemplariskt. Enligt TH kunde jag välja mellan att lämna in bilen till Wennmans eller en annan firma som jag ej minns namnet på, men eftersom de redan lagat min bil tidigare med ett 100% resultat, tvekade jag inte det minsta att låta dem sköta arbetet även denna gång.

MVH Dominik
Dominik:
Jag hade min förra bil hos Wennmans i 3-4 veckor för något som skulle vara klart på 1 vecka... Det vart ju bra men.. tja.. De lackerar väl inte själva? (Skulle ju skicka bilen till Uppsala billackering om det bara är lackeringsjobb som skall utföras)

Vart parkerade du Dominik? Bara så att man vet var man inte skall ställa sig... Stadsdel?

/Marcus
Darklight>>>Wennmans sköter inte lackeringen själva utan helt riktigt överlåter det jobbet till Uppsala Billackering (mycket duktiga och hjälpsamma killar). Det Wennmans däremot sköter är själva demonteringen och förberedelsen av de delar som skall lackeras. Beträffande områden man skall unvika så går det inte att bestämt säga vilka som skall undvikas. Ligisterna är ju mobila och kan slå till praktiskt taget överallt. I mitt fall hände det på Studentvägen inte lång ifrån Hydromacken innan Ekeby.

MVH Dominik
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

dominik: Hade själv en orientblå med Ditec som fick en nyckel längs ena sidan. Jag kunde inte se någon nyansskillnad efteråt så jag tror dom fixar det. Glöm inte att låta FB betal ny Ditec på de delar som blir omlackade.

olof: Har två gånger fått skador på mina BMW i Lund även om den ena kan har varit orsakad av en mindre nykter cyklist, dvs ej skadegörelse. Detta skedde på Lokföraregatan där jag bodde tidigare. Ett lugnt område men tyvärr lite av en genomfartsväg mellan centrum och studentboende = mångra mindre nyktra paserar på fredag- och lördagkvällar.

___
//Ulf
Philly
Jag har min M3 parkerad på gatan utanför min lägenhet. Som tur är, är Älmhult ett lugnt och ganska mysigt samhälle. Så här tycker jag tills den dagen då någon med yahama eller honda kör förbi och repar den, då går faaan lös =)

Såg idag att 8 polacker (inget illa om polacker) stod och glodde som om dem aldrig sett en bil innan in i min bil, runt om sig som om de kollade efter vittnen om dem skulle sno något!

detta såg jag på jobbet! jag sprang ut till bilen, öppnade den och låtsades kolla efter något i handsfacket. Dem gick iväg och kom aldrig tillbaka!

:D

sådär, 3 glas vin senare. trevlig kväll

///M Powa
Conan99
En idiot försökte sno min orginal vinge på min 744 turbo för ett år sen. Fick lacka om både lucka och vinge på köpet eftersom han inte fick loss den=4500 kr. Bodde då i Gränna, lugnt och fint för det mesta. Känns nästan värre när någon klåpare inte lyckas med sitt uppdrag utan bara orsakar förstörelse i onödan.

Conan99
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Nu ska jag försöka vara återhållsam, så kanske inlägget överlever.

MYCKET beror på föräldrarna, så är det bara, äpplet faller inte långt...

Har börjat följa 2-3 åringars beteende, i min dotters dagisgrupp, kopplad till deras föräldrars (gäller mest pappor) intelektuella nivå.

Många barn tenderar på att bli som pappa, är det låg IQ hos pappan, blir oftast pojken ett problembarn, han har ju ingen vettig människa att lära sig av.

Man ser direkt vilka som kommer att gå på Chalmers och vilka som kommer att bli tuffa moppepojkar för att sedan bli brottare eller Frölunda spelare, gäller förtåss inte alla barn, men det finns en tendens till att ungen blir lika pan*ad som föräldern.

Kontentan av detta är att föräldrarna bär ansvaret för hur civiliserad en unge blir, det är vad jag tycker....
Carl Adam Andersén
FD-Ormen: Så sant så sant
kilroy
Den debatten tror jag inte vi skall driva vidare på detta forumet...Mvh kilroy"Det är min enorma ödmjukhet som gör mig så älskad"

Skulle inte tveka att ta mitt straff om jag såg nån vandalisera någons bil och skulle dom ge sig på min jag då får man hoppas att jag har nån kompis med som kan hejda mig efter ett tag.

Dom personer som sysslar med sånt här måste ha haft en väldigt taskig uppväxt.
marchiando
Det är tur att man inte upptäcker dessa svin som vandaliserar andras saker!!! Jag hade antagligen inte kunnat behärska mig en sekund utan gjort mig olycklig på den stackars saten.

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
dominik (och darklight): blev faktiskt upplyst av en jobbarkompis idag att dte är precis som ni säger, att wennmans inte utför lackjobbet... å det vat lacken jag var missnöjd med efter reparationerna efter ett misslyckat stöldförsök av min M3 E30...
plåtarbetet som wennmans utförde var helt ok.
Men lacken, som då antagligen Uppsala billackering utför var inet vidare bra på min bil iaf... bland annat hade det kommit röd färg på en svart gummilist... mycket slarvigt.

/Jonas
jo
70
joke
535d -09
125d -12
En släkting till mig satt i sin bil en kväll och surrade med en annan. Då kommer helt oväntat nån mupp fram och drar en stor repa över hela huven. Han var dock så snabb därifrån att släktingen aldrig fick tag på honom. Var kanske tur för honom...

Diesel-Framtidens melodi / JK
Conan99
Joke: Helt otroligt att överhuvudtaget höra hur vissa idioter beter sig. Man undrar om somliga har en hjärna alls.

Conan99
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.