|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hallå BMW-vänner Vad säger man? Den svenska avundsjukemoralen har tydligen inga gränser. Det räckte tydligen att ha bilen parkerad utomhus en enda natt för att någon skall gå förbi med ett vasst föremål och testa dess skärpa längs båda dörrarna och motorhuven på min bil. Vad är det för misslyckade personer som gör sådant? Vad får de ut av det? Är det att se en blank och skinande ren bil som stör vissa vandaler till den graden att de måste markera sin åsikt på detta vis? Jag är helt mållös och SÅ ledsen över att vissa i det här landet måste bete sig på detta vis. Självklart blir bilen iordningsstäld, men det är bara så ledsamt att inte kunna ha en bil ståendes utomhus utan att känna sig säker att den inte blir repad eller vandaliserad. Suck. MVH Dominik | |
|
Lider med dej, ren jävla avundsjuka! Min bil får inte ens stå ifred i garaget utan att någon ska repa den eller ställa spikar bakom däckerna. Mvh/ Jonas |
|
|
Trist Dominik! Jantelagen slår till igen.... Du har väl plus försäkring? skadegörelse brukar vara självriskfri där. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Angående självrisken så behöver jag inte lägga ut en krona ur egen ficka utan TH står för allt i och med att jag satt vagnskadesjälvrisken till 2500:- och BILPLUS-tillägget täckaer denna självrisk upp till just 2500:- vid skadegörelse. Så ur den synpunkten är det skönt att man slipper betala själv. Däremot är just tiden att vara utan bil när den kommer att stå på verkstad, oron över eventuella nyansskiftningar efter omlackeringen etc som "kostar" nerver och hälsa. Faaaaannnnn vad arg jag är. Dominik |
|
|
Lider med dig!! Detta är min värsta mardröm....jag fasar den varje dag! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| Alla råkar ut för skadegörelse förr eller senare, tyvärr finns det alltid någon som tar ut sin ilska/frustration/avundsjuka på fina bilar. Det är en starkt bidragande anledning att jag inte kommer att köpa någon M-bil (eller liknande) innan jag har eget, låst garage. | |
|
Det är tragiskt. Har själv varit utsatt för samma sak. Jag har aldrig hört något sånt här på en t.ex. Volvo eller något annat märke, förutom Mercedes. Det är i alla fall extremt misslyckade personer som inte har några känslor för andra! //Schnitzer |
|
Njuren |
tur man själ har 2st undejordiska garage.ett hos farsan med bur! och ett hos tjejen utan bur dock bra folk i huset. BMW - i nöd och lust? |
| Tragiska människor som gör sådant. Inför offentliga piskrapp som straff på sådant. | |
|
Tackar för Era synpunkter och stödet i "min sorg":-) Det är så typiskt att ens latthet att inte orka köra bilen till det egna, enskilda garaget en natt skall bli så kostsamt för en själv. Det får bli mig en läxa att hur trött man än är när man kommer hem från jobbet så skall man alltid parkera bumsen i garaget över natten. Det ironiska i sammanhanget är att jag alltid gjort så utom just igår natt. Hehehe, typiskt. /D P.S Enligt lackeringsfirman som skall åtgärda skadan skulle risken för eventuella nyansskiftningar efter omlackering bli minimal pga lackens utomordentligt goda skick (Ditec håller bra alltså:-) |
|
|
Usch! För j*vligt helt enkelt. Skottpeng... Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Inte kul, Känns inte bra att höra när 3 av familjens 4 bilar står oskyddade på gatan utanför vårt hus/garage. Dock har vi peppar peppar klarat oss från ren skadegörelse, sen att dom försökt sno några av våra bilar är en annan historia.... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
En av anledningarna till att jag tröttnade på att äga BMW var alla bittra själar som önskar förstöra dessa bilar. Min teori är att det är små moppefuckon som gillar att vandalisera BMW:ar. Dessa moppefuckon är missanpassade miniligister som helst av allt vill ha en BMW. För då får de reeespekt. När de inser att de inte har råd njuter de istället att förstöra för de som faktiskt har råd. BMW verkar vara det märke som är mest utsatt för skit. Vad är det som gör att det är just BMW? |
|
|
bjoerck: Det ligger något i vad du säger. Var ute en lördagkväll för ett tag sedan. En kompis bror på 15 år var med i sällskapet. Helt utan förvarning tar han fram en nyckel och ska precis till och repa en bil. Jag slänger mig fram o frågar vad fan han håller på med. Men han verkar inte förstå någonting.... Uhh det stör mig det där... |
|
|
Brännbollsträet ligger bra under sängen. och rovrumsventilen alltid öppen till bilen som är ett par meter längre bort. brännbollsträet har räddat bilen 2 gånger nu. Man vaknar på rutin nu för tdein så fort en katt smyger förbi. Har inget emot att sitta inne 2 månder för ett brutet vandal ben. Så eventuella påhopp gör sig icke besvär att besvara detta. |
|
Carl Adam Andersén |
Någon hade stått och hoppat på huven på styvpapsens nya 525a, tur att de struntade i taket iaf. |
|
Jag har en annan historia också. Jag och en kompis (för några år sedan) skulle gå in på ett uteställe. Jag hade lånat farsans 735i då och ställde den på en sneparkering i stan. Tyvärr missade jag att det låg en student-krog precis där jag parkerade. När vi kom tillbaka någon gång vid 2-tiden så hade någon sparkat in höger sidospegel + att det då hade blivit en buckla på dörren. Blir så trött när jag tänker på det och det är ju så onödigt. Men det är ju precis som bjoerck säger, de som vandaliserar vill själv ha en BMW, dock får de ingen om de håller på så! //Schnitzer |
|
|
Då jag äger en Alfa följer jag även några alfaforum på nätet. Där läser jag ytterst sällan om vandaliseringar och liknande. Det är även sällan någon utsätts för stöld av fälgar, spoilers etc. På detta forum dyker det dock ofta upp trådar som handlar om vandalisering och stölder. En förklaring är att det är fler medlemmar på BMW-forumen men är det den enda förklaringen? BMW är ett uppskattat märke inte bara bland bilentusiaster utan även i tvivelaktiga kretsar. Kan då min teori stämma att det är miniligister som repar BMW:ar då det råder en laddad hatkärlek till de glänsade BMW:arna? De vill så gärna ha en för att kunna flasha men har inte råd. Ungefär likadant som de killar som mobbade tjejerna de var kära i när de var små. :-) |
|
|
Kanske ska gå över till Alfa, chefen bytte sin Cayenne S precis mot en Alfa GT. Otroligt vacker bil. Om den ändå fanns som RWD. Jag, liksom många andra, fasar över den dagen då man kommer ner och har fälgarna, m-paketet, whatever stulet/vandaliserat. Innan jag fick garage så har jag och kompisar parkerat bilar i centrla göteborg utan att något hänt på 3 år. Jo, engång hade något satt fast ett godispapper på rutan. Mamma och pappa kommer över i en S80 och får sin sidospegel avsparkad. DEt gäller bara att vara på fel plats, vid fel tillfälle så kvittar det om man har en BMW, Volvo eller whatever. Däremot verkar det som om rena och välputsade bilar råkar mer illa ut än skitiga... |
|
|
Tråkigt att höra Dominik, hoppas att det löser sig så smidigt som möjligt för dig. Lund är en rätt tacksam stad att bo i, på sätt och vis. Jag har visserligen bilen i ett enskilt låst kallgarage i veckorna, men de gånger jag haft den ute så har det aldrig varit något. Har aldrig hört talas om någon som fått sin bil vandaliserad på mitt bostadsområde någonsin. Risken är givetvis större i stan dock, där undviker jag att parkera i största möjliga mån men även det händer emellanåt. Skulle aldrig kunna ha en M-bil el dyl utan ett eget låst garage, jag hade varit konstant orolig att få den vandaliserad eller stulen... Stavros: Helt otroligt! Fan vet om jag hade kunnat kontrollera mig i en sån situation... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
kilroy |
"Har inget emot att sitta inne 2 månder för ett brutet vandal ben. Så eventuella påhopp gör sig icke besvär att besvara detta."Sagt av en som förmodligen inte ens sett ett fängelse på vykort...ännu mindre tillbringat en vecka där.En annan teori kan vara det som "bjoerk" var inne på...att BMW också är ett uppskattat märke i tvivelaktiga kretsar. Oavsett om det är en myt eller inte så förknippas dessutom BMW ofta med invandrare, åtminstone i Malmö.Om nu folk uppfattar det så (det kan ju vara så också, ingen vet ju egentligen), är det då så svårt att förstå hur folk tänker...: "Den BMW:n skall jag fanimej repa, har jag tur så är ägaren både invandrare och tjyv..."Sannolikt är ingen på detta forumet någon tung beteendevetare så kom inte och påstå lite beskäftigt att "så resonerar inte folk"...Det är just det dom gör...På samma sätt tvivlar man kanske på att det verkligen finns folk som tycker att vi skall återgå till de bestraffningsmetoder som användes på 1200-talet...som spöstraff.Det är just det dom gör... Mvh kilroy"Den som håller sig väl med alla är inte vän med någon" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.