|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja, vad är det här för fälgar? Vad heter dem? Länk //Schnitzer | |
|
Länk Micke K. Länk |
|
|
M System II Throwing Star - style 21, men är inte det BMW:s M5 fälgar som satt på 3,8 från 92-94? //Schnitzer |
|
|
De som jag menar har ju ingen löstagbar kåpa i mitten. //Schnitzer |
|
|
Man ser dom ibland, men det där är väl näppeligen några äkta BMW-fälgar. Det måste vara eftermarknadsreplikor på Throwing Star? Någon försökte sälja sådana till mig när jag eftersökte originalfälgar i vintras men den lätta gick jag inte på :) Skulle vara intressant att veta fabrikat i vilket fall som helst. Mvh /Janne |
|
|
Ja, någon som vet? De måste ju vara billigare än originalet? //Schnitzer |
|
|
Piratfälg alltså? Med vingarna åt samma håll så ena sidans fälgar går åt "fel håll"... Eller? ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE: Ja, det är en kopia och den är åt fel håll. Undra om stjärnan är löstagbar på kopiorna? //Schnitzer |
|
|
Tror inte den är löstagbar. Visst fans kopian i 18" också? ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
"fanns" skulle det stå. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
På originalfälgen så är den löstagbar, på kopian så finns det ingen löstagbar del, i alla fall som jag har fattat det. 18" fanns de inte i, inte originalfälgarna, men möjligtvis om någon har gjort en kopia av 17":arna till 18". //Schnitzer |
|
|
Jag hade ingen löstagbar del på min E34 3.8l M5! Usch, då körde man med "fejk" fälgar. Brrrr, berätta inte åt nån:) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Är du säker? låter konstigt att en M5 skulle ha fejk-fälgar, sitter med små skruvar bakifån. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
bayerischemotor: Nej, jag tror att du hade originalen. Du skruvar ju loss på baksidan med torx har jag för mig. Det är ju bara att kolla på någon bild så ser man. Men jag är 99,9% säker på att du hade riktiga System-II-fälgar. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Är det inte et bakhjul på bilden ? och då sitter vel hjulet åt rätt håll ? |
|
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
De kopiorna fanns(Finns?) på molway.com |
|
Leitwolf: Ja, det stämmer. Jag tänkte på en annan bild som var på den bilen, men då har man satt fälgarna rätt. //Schnitzer |
|
|
Rycker upp denna gamla tråd. Vilket är rätt rotationsriktning på Throwing Star? Bilden som det länkas till ska den rotera medurs eller moturs? Har sett fälgen monterade på båda sätten, men vilket är rätt? |
|
|
Pedahl: Såhär ska de sitta: Länk //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Japp, misstänkte det. Hittade också denna orginalbroschyr Länk i annons som visar detta när jag surfade runt lite. Tackar. |
|
|
???? Stjärnorna är väl till för effektivare kylning av bromsarna? Då sitter stjärnorna på din bild åt fel håll, Schnitzer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.