|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Har riktigt många bytes förslag på bilar, men inget som känns ok än. svårt att hittat nåt som känns bra när man kört 750 men jag söker vidare. |
| 74 kkr för en jeep cherokee -94 var väl i princip högre än handlarnas prisnivå... | |
bmw,m3 |
Hej! ja de är ett alldeles för högt pris, de ska man ju få en fin -96-97 för. Mvh |
bmw,m3 |
Funderar fortfarande att åka och kika än en gång på bmw 540-96 jag får 15 papp i mellan, tänkte att de kanske är lättare att byta bort en s-såld bmw 540 med lite mil på mätaren sen + pengar i mellan mot nåt byte än vad de är att göra samma sak med 750, eller va tror ni? Många är ju livrädda för en 750 förstår inte varför om dom är välskötta och blir behandlade som dom ska så håller dom nog i evigheter. mvh |
|
Ja håller gör de nog men det är ju inte vad folk har fått inpräntat i skallen på dem he he vet inte om det är lätt att sälja en 540 e34 men min 535 e34 är inte lätt att sälja nyrenoverad topp + automatlåda + andra saker ändå ingen som vill ha den jag blir tokig snart .......... /Niklas |
|
bmw,m3 |
Usch idag fick jag ett bud på 60 lök, är verkligen svårt att bli av med en sådan pass fin bil 60 är igentligen löjligt billigt, men finns många av dom, så de är köparens marknad. ringde å kollade med försäkringsbolaget vilken som stod högst upp i deras lista. dom sa bara att dom går efter typ blockets + bilhandlarnas priser. då blir de ju inte så roligt att byta sig till en bmw 540ia-96 (e34) för dom står ju lågt. Men men vi får se vad som händer. många förslag om bytesbilar får man ju men dom vill ha alldeles för mycket i mellan, men så har jag ju inte fåt rätt bytesbil heller i förslag. så ska de bli att åka 750? eller byte mot 540? vad tycker ni? Mvh |
|
Ang detta med värdering av förs bolag. Det är lite olika. De tittar bla på om du köpt bilen privat eller inte. Hos firma så har de slutprislistor, och handlarannonser. Privat så är det privatannonser och ett snitt på dem då motsarande bilarna. Tycker inte du skall stirra dig blind på just den värderingen. Du sa att det skramlade underifrån på 540n kedja till oljepump kanske eller ngt med oljepumpen, är den kollad? Spontant tycker jag inte bytet låter bra, inte ekonomiskt fördelaktigt i alla fall. Jeeparna har mkt växellådsproblem och kommer kännas billig efter en e38. Har du hört med handlare vad de kan tänkas ge i inbyte. Betänk att du har en av bilvärldens bästa bilar i sin klass. Så det mesta du bytar till blir ju en besvikelse / nerköp. Om det nu kliar sååå otroligt hårt i tarmen. Varför inte göra något galet, köp en rolig gammal skruttbil ngt att pilla med om det är det du vill. Kanske någon rolig sommarbil att glida med? |
|
bmw,m3 |
Hej! Har funderat på ett annat köp å behålla 750 vill inte sälja den för dom buden jag fått nu iallafall, sen känns de inte riktigt rätt med ett byte till 540 + 15 lök, men en jeep grand cherokee är ja rätt sugen på men vet att dom kan strula rätt mkt me lådan bakaxel m,m skulle finnas en bytes sida bara för likasinade som gillar att byta bil ofta, ingen här på forumet som har något kul att byta med har kollat lite efter en m.5 m.3 men ingen som vill ha en 750. de förstår jag dom är ju inte lätta att sälja men ack så roliga att ha så vi får se vad som händer. Mvh |
|
Ha, Ha snart börjar det bli så svårt att sälja begagnade bilar att folk börjar med byteshandel istället! Precis som det var förr. Tja, varför inte? Ofta har man ju bara tröttnat på bilen man äger utan att det egentligen är något fel på den. Man behöver ju inte bli lurad men man får nog vara uppmärksam och se upp med vad man byter till sig. Leffo |
|
|
Som ett inlägg i debatten så måste jag berätta att det inte blev något byte mellan 750 & 540, vi behåller vår 540 och satsar bytespengarna på att få den i toppskick. |
|
bmw,m3 |
De kan vara en bra tanke, men blir svårt att få tillbaks pengarna. Men lycka till. Jag söker vidare. Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.