AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.338

vad kan en bmw 540ia-96 e34 vara värd...

Sida 1 av 5
bmw,m3
vad kan den vara värd?

den har gåt 15500mil svensksåld blåmettalic

243 Passagerar-airbag
255 Sportratt i läder
302 Larm med fjärr kontroll
438 Ädelträpaneler Myrten
472 Mittarmstöd fram
494 Stolsvärme fram
498 Nackskydd bak
500 Strålkastarspolning med intensivrengöring
534 Automatisk klimatanläggning
540 Farthållare
687 Radioförberedd
806 Tredje bromsljus
827 Skandinavienutförande
928 ?? IP: ...[114

den är i fint skick men inte helt perfekt har ju någon blemma + stenskott m,m

M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
45-50.000 max

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
GF08410 i VINnummer?, i så fall är det den allra sist tillverkad 540i Sedanen i vänsterstyrt-utförande, och är därmed mycket svårvärderad, bilen bör inte hamna i händerna, på annat än, en riktig entusiast, priset bör vara mellan 60-90tkr, om den är i vettigt skick, med det menar jag, att man behöver lägga 10-30tkr, för att få den i utställningskick.

OBS, Detta är om det är GF08410, en unikt fordon, och skall behandlas därefter!!!!!!

Mvh Stephan

bmw,m3
Hej!

Det är en 540ia-96 han ger ca,10,000kr i mellan mot min bmw 750ia-95

är de ett bra byte?
Verkar vara en hygglig deal för dig. Dock saknas SCHiin iofs. Riktigt låga mil på 540n!

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Låter rätt ok för dig med 10k emellan. Jag tror 750 är svårare att sälja än en svensksåld 540, om du skulle vilja sälja den.
bmw,m3
Hej hej!

Ja kanske de inte är så dumt med ett byte men rätt tråkigt att de är e34,an + lite utrustning.

Jag vet ju vad jag har nu så de känns lite svårt att göra ett ev,byte men jag ska ta och kika på bilen så får vi se om de blir ett byte.

bmw,m3
Tycker milen verkar lite låga om man tänker på att de varit 9 ägare sen -96 men kan ju vara en del handlare i mellan.

även tycker jag att e34 känns lite gammal nu eller har jag fel?

eya 213

Mvh

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ja visst är E34 gammal, den fanns ju redan på 80-talet=)

Hur ligger det till med plastkulorna i växellådan? Dom brukar väl kasta in handduken vid 15-20kmil.

Ring eller maila bilprovningen för att få gamla bes.papper, finns bak till 1999 om jag minns rätt. Milen ska man alltid vara misstänksam mot! Sen kan du ringa verkstäderna som ska ha servat bilen och verifiera stämplarna.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Gammal är fel ord! tidlös ska det vara.

-Never feel sorry for yourself.-
bmw,m3
Men va ska en sådan kosta på ett ungefär om milantalet stämmer och att den är i fint skick in-som utvändigt även bra i motor + låda kan den vara värd 60 papp ?

Mvh

GF08410, har silvergrått skinn och är Orientblå, den enda Sv-sålda 540i E34-96:an, vilket ju innebär att konkurrensen är obefintlig, även 95:or är mycket ovanliga, jag har två Sedan-95:or i mitt register.

Trycker man på fordonets unika status, annonsera i Tyskland till exempel, är det fullt möjligt att få betydligt mer än 60tkr, DETTA ÄR EN SAMLARBIL!!, och skall behandlas därefter!!!!

Mvh Stephan

bmw,m3
Denna är ju en bmw 540ia-96 men på hans bagelucka står de 540i ska de inte stå ia när de är en automat?

jaja ska kolla på den är den fin och välfungerande så gör jag nog ett byte.

Mvh

BMW, skriver inte ut att det sitter automatlåda i sina bilar, efter 1970-talet?

Mvh Stephan
bmw,m3
Ok när jag tänker efter så stämmer de har inte, har inte tänkt på de innan bara.

Mvh

Typiskt snikutrustad svensksåld bil, vilket gör den tämligen kall på marknaden trots sitt unikum.
bmw,m3
Hej!

Vilken är mest värdefull om man bara tänker på bilarna.

så gott som en fullutrustad 750ia-95 21000 snart i gott skick

eller den bmw 540ia-96 15500mil i bra bruksskick s.såld

Mvh

Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
För min del 540:in helt klart eftersom den är billigare att äga och roligare att köra (+ snyggare). Värde är ganska svårt att säga dock. Det är ju var folk är beredda att betala. Då tror jag ändå på 540:in...

Fyra cylindrar är fyra för lite
bmw,m3
Nja kan de stämma jag menar lite utrustning i e34 + att de är den gammla karrosen.

Det är ju up till dig att bestämma, gillar man inte modellen för att den ser "gammal" ut så får man väl leta andra alternativ. Dock en unik bil helt klart och bör ägas av någon som vårdar den ömt :)

...........

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk
bmw,m3
Jo de är sant visst karrosen tycker jag inte de är något fel på men den börjar ju bli till åren e39 är ju mkt snyggare enligt min smak.

skulle jag byta mig till bilen så visst alla bilar jag äger är jag rätt petiga med dammsuger å tvättar minst en gång i veckan, + olje byten med sedvanliga servicar + att jag brukar byta olja filter i mellan också m,m

Men känns ändå lite fel att byta sig till en e34 mot e38 med så mkt utrustning + att jag vet vad jag har nu, byter jag så är de igentligen bara för att ha den ett tag och försöka byta den mot någon m5.a 850, m,m

så frågan är igentligen om de är lättare och sälja en e34 än min 750 för ungefär samma peng ?

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.