AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.337

vad kan en bmw 540ia-96 e34 vara värd...

Sida 3 av 5
Carl Adam Andersén
Hehe du e bra sugen på den.

Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk
bmw,m3
Jo byte är alltid kul !men den 540 kostar lite att få i fint skick, så igentligen blir de inga pengar över om man ska ha den fin både ut och invändigt då känns de som man byter ner sig lite för mycket.

Men men vi får se hur de går, byter jag till ig den så kommer den ut så snart den är ren å fin på annons om bytes mor jeep grand eller bmw m5 m,m

Mvh

bmw,m3
Hej!

Han med bmw,n 540ia-96 ger 12500kr i mellan, är de bara jag som tycker att e34 ser finare å nyare ut på vissa färger tycker denna orientblåa färgen + inredningen ser gammalt ut polaren hade en bmw 540ia-93 ytan skinn vinrödmettalic grå tyginrening tycker den såg nyare å finare ut.

är de någon som vet nån som är intresserad av den bmw 540ia-96 om jag byter mig till den, givetvis efter en vaxning m,m

Mvh

bmw,m3
Vilken är lättast å sälja tror ni!

bmw,n 750ia-95 fin fint skick, pris 70,000kr

bmw,n 540ia-96 fint skick (efter vaxningen m,m) p, 60.000kr

eller länken till jeepen jag skickade den får jag nyvaxad å klar garanterade 8500mil med skriftligt intyg från bilhandlaren i tyskland den är i fin fint skick kan man få + 70,000kr för den?

Mvh

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Är skillnaden stor att helförsäkra 540:n jämförelsevis med 750:n?
Isåfall påverkar väl det antalet kunder till 540 fördel?
Personligen skulle jag om jag var ute efter en beg.BMW i den prisklassen
ringa på 540:n, 7:an hade jag skippat direkt av som ni vet driftekonomiska skäl.

Tyvärr bor vi i Sverige och efterfrågan är nog högre på 540:n
Hade bilarna erbjudits på tex. den amerikanska marknaden hade det förmodligen
varit precis tvärtom.

Mvh.

Leffo
bmw,m3
Hej!

tror försäkringen är nästan jämnt upp, om man säger så här då vilken bil värderar försäkringsbolagen högst av dom 3 bilarna

bmw 540ia-96 s-såld 15600mil

bmw 750ia-95 21000mil import

jeep cherokee -97 8500mil (skriftligt intyg) import

vilken av dom bilarna hade ni bytt er till mot bmw,n 750 ?

Mvh

Jag förstår om du är sugen på att byta eftersom att det är roligt att byta bil, men jag tycker personligen att 750 är långt roligare än både E34-540 och jeep cherokee. Kommer på många bilar jag hellre skulle ta, men om du måste ha någon av de två så är det 540'n

/Astroboy
bmw,m3
Japp är riktigt bilbytar sugen men vill ju inte ångra sig sen, så jag vet inte hur jag ska göra.

igentligen är jag inte så hemskt intresserad av bmw 540 eller jeepen men tänkte om man gjorde ett byte med någon av dom bilarna så kanske de hade varit lättare att byta bort någon av dom än vad de är att byta sig till rätt bil med 750.

för 750 är riktigt svårsåld även så är de inte så många som vill byta sig till ett sådant skepp, men jag kommer säkerligen ha en 750 igen efter denna, tänkte kanske att jeepen är mer lättsåld med så lite mil på mätaren?

ja ja vi får se vad som händer.

Mvh

Såg nu att E34:an saknar skinn!! Den kan du ju inte byta till dig, det kommer du att ångra. Jeepen var ful! Behåll, eller vänta till något annat dyker upp.

/Astroboy
bmw,m3
Hej igen!

Jodå 540 har skinninredning silver-grå men den känns inte lyxig men de går väl inte å jämföra en 750 mot en 540 eller?

visst jeppen ser för j,vlig ut men den är i fint skick nästan som ny men usch vilken karros.

Mvh

Carl Adam Andersén
Tror det kan vara svårt att få 60 papp för 540n.

Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk
bmw,m3
Hej!

som de känns nu + när man skickar på annonser runt om kring känns de mer som att man får max 50,000 i slutpris på 540 även om den är lite unik? + s-såld med lite mil, jag skulle gärna bytt till mig den om jag hade haft en köpare på den för 60 papp men dom är nog kanske inte så många.

så de verkar bli att åka 750 å de är ju inte helt fel de heller men är bytar sugen så jag fortsätter å letar efter bytes,bil. ska maila ägaren på 540 om ett förslag så får vi se hur de går.

Mvh

bmw,m3
Hej!

vad ska jag göra måste bestämma mig om ett byte mot 540ia-96 jag får 12500kr i mellan mot min bmw 750ia-95

tycker ni jag ska byta? tacksam för alla svar är i beslutångest

så kom med tips + tror ni jag kan bli av med 540 snabbt?

Mvh

behåll sjuan! Jag tycker att det verkar iskallt med både E34 och E38 på begagnatmarknaden, men sjuan är ju mycket snyggare och skönare att köra. DEt är mitt tips, jag tror du vet var JAG står vid det här laget ;-)

/Astroboy
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Kan du inte sätta ut 750:n på bytesannons
så får du kanske fler intressanta objekt att välja på?

BMW ägare verkar ju vara ett rastlöst släkte?

Leffo
bmw,m3
Jo då jag har den ute på annons = byte billigare eller dyrare bil men de verkar vara svårt med folk som vill ha en bmw 750 är nog inte så många dom väljer nog hellre en 735-740 isådanafall, tror ja?

Mvh

bmw,m3
Kollade upp 540 idag och milantalet stämmer iallafall.

Men om vi säger så här!

vilken bil står högst i värde om man tänker på vad försäkringsbolaget värderar bilarna i

bmw 750ia-95 mkt utrustning, mkt bra skick import, 21000mil

bmw 540ia-96 lite utrtning bra skick s-såld ärliga 15600mil.

Mvh

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ring en handlare och fråga vad respektive bil står i gröna listan.
bmw,m3
tror dom är för gammla för att stå med i den listan?

Mvh

bmw,m3
Har pratat med ägaren till 540 jag kan få 13-15 tusen i mellan vid ett snabbt byte.

vad ska jag göööörraaa!!!!

vad hade ni gjort tacksam för alla svar och tips

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.