|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Förstår hur du tänker, en 750 är ju en 750 så att säga :) Men jag tror ändå att 540:in är lättare att sälja. Och hittar man rätt köpare (som alltid) som vet bilens entusiastvärde, eller vad man ska kalla det (knappast i Sverige) så borde man kunna få ut lika mycket eller kanske mer än 750:in. Men visst skulle du få lite emellan också? ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
bmw,m3 |
Jo de är sant som du säger, han vill betala 10,000kr i melan vi får se ska kolla på bilen i morgon. |
|
Med tanke på hur tveksam du verkar tycker jag nästan att du inte ska göra det. Känns ett bilköp (byte) tveksamt så kommer man ha mycket lättare att bli besviken. Så tror jag iaf. =) |
|
bmw,m3 |
Jo men är dock sugen på ett byte tycker jag haft denna bilen länge nog är alltid sugen på något byte ibland lite för ofta. Mvh |
bmw,m3 |
Jo men är dock sugen på ett byte tycker jag haft denna bilen länge nog är alltid sugen på något byte ibland lite för ofta. Mvh |
bmw,m3 |
Hej ! provkört 540ia.n idag = den gick bra i motorn lådan växlade som den skulle, men jag tycker att den va lite slö 750 axar snabbare upp till 180-200 än vad den 540 gjorde ska de va så? tyckte den inte gick så snabbt som jag hade tänkt. Den vad så gott som helt rostfri , men i kraftigt behov av en vaxning. inuti tycker jag den kändes plastig med dörrhandtag i plast askkopp i plast m,m Men bussningar stötdämpare m,m verkade helt ok, bromsar skivor nytt. Men fanss en liten tendens till att de lät som ett litet knack ljud från motorns underdel? vad kan de va? även så behövdes de en riktig tvättning inuti. Han bjöd 10.000kr i mellan men jag har inte bestämt mig än kändes som att komma hem när man satt sig i 750 igen. vad tycker ni jag ska göra? tror jag kan få 12500kr då kan man ju lägga ut lite pengar på en rekond, Mvh Tacksam för alla svar ock tips tänkt om man kan få 60.000kr för den efter en vaxning ? Mvh |
bmw,m3 |
glömde även oå skriva helt nya p-6000 däck på också + insp.2 gjord nyligen. Mvh |
Carl Adam Andersén |
Beror på hur mycket behov du är av att sälja bil snabbt. En lågmilad 540 är betydligt enklare att sälja. Färre köpare på en 750, rent värdemässigt på marknaden med de 10 papp inräknat bedömmer jag din 750 vara mer värdefull. |
bmw,m3 |
Har absolut inget behov att sälja min bil, men!!! är så bil bytar sugen så de skriker om de denna 750 är den jag haft längst av alla mina bilar jag ägt å de är riktigt riktigt många de. så tacksam för alla svar och tips. De jag komma vilja ha ut för 540 är 60,000kr p&k om de nu blir ett byte kan man få de för den 540? Mvh |
Carl Adam Andersén |
Då kan du juh sälja din bil, köpa en lågmilad 540 och få pengar över... |
bmw,m3 |
Jo men de är inte lätt att sälja en e38, 750 har haft den ute på annons nu ett tag men ingen respons alls begär ju 79900 men de går ju alltid att lägga bud fick bud på 60 papp men de är ju alldels för dåligt då kan jag ju likaväl göra en kiruna cab av den (nästan) Mvh |
Carl Adam Andersén |
Då står alternativet kvar att få 60/65 (50/55 papp 540 + 10 cash) papp värde och förlora 5/10 papp i bytet och slippa segdragen affär av 750 försäljning. |
|
Jag tror att det är ganska naturligt att din 750 drar bättre från typ 120 och uppåt. Större motor ju. Det kommer nog kännas som ett nedköp för dig... En stund i alla fall. =) Jag är avundssjuk på dig iofs. Jag skulle gärna velat haft den där 540:in! Iofs är jag grymt nöjd med den jag har. Fyra cylindrar är fyra för lite |
|
bmw,m3 |
Tycker inte den är så märkvärdig i mina ögon sett, är bara bil bytar sugen. så blir de ett byte så komer den ut på annons så snart den har fått en riktig genomkörare av vaxning städning motor,tvättning m,m Mvh |
bmw,m3 |
Nja har precis pratat med 540 ägaren och han är bara intresserad att ge 10,000kr i mellan, så jag har en stund att tänka om de blir byte eller ej, han måste ha ett besked i dag vad ska jag göra. någon som är intresserad av den 540 sen? Mvh |
Carl Adam Andersén |
Har du fetare fälgar kan du alltid sätta dem på 540n och tvärt om, tjäna lite på det eller behålla dina vinterfälgar till 750n, eller båda förslagen. |
bmw,m3 |
Nja tanken är god men jag hoppar över affären. den är för risig i lacken även lite rost på vissa ställen(knappt synligt men finns i dörrar skuff m,m. även ett lustigt kanckade från underdelen på motorn låter de som. för lite utrustning för min smak + mkt repor i lacken som jag tvivlar på att man får bort vid en riktig vaxning. Annars så gick den bra och växlade fint från lådan inga fel på stötdämpare eller bussningar stag bromsar m,m Men förregående ägaren va inte rädd om bilen . så nu får jag leta vidare har en kille som mailade mig han hade en jeep cherokee -97 9000mil fullutrustad fint skick, men de kan väl inte vara så kul bil, är så´biltyar sugen så jag vågar knappt ta nån öl då blir de väl byte mot vad som. Mvh |
|
bmw,m3...ska vi ta en öl...:)?? har en gammal audi 100..öhh.....:) menar tyskt som tyskt...rakt av byte + 2 öl till dej..:)?? nejdå,skoja bara...har sett din 750 & tycker du ska behålla den bilen..ser bra ut,men jag vet OCKSÅ hur det är när det verkligen börjar klia i fingrarna efter nåt nytt/annat..... hade en 520 92 i typ en vecka men redan nu är suget stort efter en likadan eller 525.....får se vad som händer. mvh |
|
bmw,m3 |
Hehe kanske de ja, ska i väg å kolla på en jeep i dag, en cherokke -97 med 9000mil på mätaren men vi få se inte riktigt en sådan bil jag är ute efter. Mvh |
bmw,m3 |
så här ser den jeepen ut han vill byta mot min bmw 750 länk Länk provade den i lördags men fastnade inte för den på något vis då är dom grand cherokee mycket finare. även verkar inte en sådan jeep vara så lättsåld heller ? Men har lite små för hoppningar om bmw 540-96 om killen som vill byta kan betala mer än 10,000 i mellan då blir de nog? ett byte med den 540. Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.