|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Framhjulsdrift/ Audi´s 4-hjulsdrift=passiv säkerhet, för mindre erfarna bilförare...hehehe Kan man hantera en bil som M3an blir man inte ifrån körd! Audi bilar bryr jag mig inte ens om att dra med, dom är bara skit ändå. Tack för ordet. |
|
|
Jag har sett att det alltid finns folk som säger att M3or inte är så snabba och att dom åker på däng av diverse vedbodtrimmade fordon.Men dom har inte fattat grejen med BMW.Åter igen en bmw måste inte ha 500hk för att vara rolig att kör det räcker med en 318i.Det är ju samspelet mellan bilen och människan som är helt unikt i bmws fall.Allting sitter där det ska perfekt balans m,m Jag tror att man måste ha ägt en bmw för att fatta grejen och gärna prova på alla andra märken med för den delen så att man har något att jämföra med. |
|
|
Jag har hört killar som säger att M3 inte går att köra, den bara snurrar hela tiden. Dom behöver gå en förarkurs, det kanske kan hjälpa. Jag har aldrig kört en bil som varit mer välbalanserad! Alla som har kört M3 fullt ut på bana vet vad jag snackar om, Att få en hygglig varvtid är inte bara massa effekt, lågvikt och rejäla bromsar är också bra. Lite för lite effekt kan ofta kompenseras med riktigt låg vikt. Räcker det inte får man lägga sig till med en skräckinjagande körstil, då flyttar folk på sig, garanterat! |
|
|
Fruktansvärt bra sagt 2002tii. Jag har märkt att det finns folk som envisas med att skriva in på forumet och klanka ner på BMW, samtliga dessa borde läsa ditt inlägg. Sedan håller jag med Godsägaren ang. bankörning. Jag anser att om man skall mäta hur snabb en bil är, så är varvtider runt en bana det bästa sättet. En annan aspekt är ju ochså att BMW ägare har det lätt vid bankörningen. Som 2002tii var inne på är bilarna lättkörda samt att de håller ihop. En BMW ägare behöver inte 4wd då bilen har bra mekaniskt grepp från fabrik (kallas utveckling). En BMW ägare behöver inte ställa om bilen (turbotryck, mappning osv) om han vill köra på bana. "It´s not what you got It´s how you use it" BMWCS # 2358 |
|
|
2002tii: helt sant.. körglädjen e verkligen kanon. å sen så skulle ja inte vilja ha någon 4wd.. okej de är svårt att hänga på 4wd bilar vid rödlysena men de e ju bra mycket roligare att leka me bakhjulsdriften. larsson -m3 93- |
|
|
Jocce =) hehe,,, snackar du om att du inte sliter Däck? Vem är det som åker väldigt brett på 2:ans växel=) hehe du kommer säkert att göra av med 2 uppsättningar i sommar du oxå=) Undrar vad folk tänker på när dom klankar ner på Unga killar när dom köper sig en M3:a jag köpte min när jag nyss fyllt 18 har haft den i 2 år nu! och har aldrig åkt dit på någon forkörning eller dylikt, Det enda jag behöver är en BMWträff varje sommar så är jag glad! Okej många unga förare är väldigt dåliga förare och borde ta sig en funderare om dom verkligen ska ha en M3:a som första bil. Men Det är väl endå deras val? Men som sagt så har jag lärt mig väldigt mycket av att köra min bil, Begränsningar o,s,v jag känner att det bara har varit en nyttig upplevelse för mig att börja med en M3:a Kostnaden att äga och köra M3:a tycker jag verkligen inte är så mycket att bråka om! okej att delarna är dyra men dom håller mycket längre, t,e,x jämför priserna med en Golf GTi 16v (har jag också ägt) så tycker jag att min M3:har varit billigare att äga och köra. För att inte säga roligre! ps. Längtar så efter att våren ska göra sitt intåg! .ds Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
| WhiteBeamer: Tror iof att ägandekostnaden är 2x på en e36 m3a än en e30 som är lite mer robust ingen vanos osv. | |
|
acey: Jo det har du alldeles rätt i! men som sagt så har det varit väldigt mycket tjafs om vad som är billigt och inte, Och jag vela bara lägga in en liten stick om att M:bilar är inte så fruktansvärt dyra i reparationer o,s,v och att dom håller bra mycket bättre än t.e.x vw bilar.. aja men men... Kör hårt säger bara, och M:bilarna Är väl dom underbaraste bilarna som finns!!! Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
|
Håller med dig, ibland kan man tro att man ska köra dom som veteranbilar vilket självklart inte är fallet. Vad jag tror att folk vill poängtera inte att dom går sönder ofta utan NÄR att det sticker iväg ganska lätt särskilt om det är problem med motor/transmission. |
|
|
Jo du har en stor poäng där! men vad jag har för mig så är väl dom flesta BMW:en ganska dyra just när det gäller motor och transmisson. Har själv haft en 323i -79 e21 som strulade friskt, även fast den var i toppskick! hade stått i lada och varmgarage i 12 år. Men visst är det dyrt... Men just som jag sa, så är ju nyare bilar väldigt dyra överlag. Kompisen har en audi A4 som det har varit lite strul med och den är verkligen inte billig! 7-8 tusen att fixa lite med bromsarna + att efter en vecka så var felet tillbaka... Jag har många liknande fall med nya bilar av andra märken och jag vela bara säga att du får väldigt mycket bil för pengar när du köper en entusiast bil som M3 eller M5! Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.