|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en 330 ci med smg låda. Backen kärvar och går bara i ibland. Någon som känner till ngt om detta eller haft liknade problem? Tacksam för hjälp... | |
|
Wow! Fanns verkligen 330ci med SMG a'la M3? Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
cane |
ja, det har jag haft på min e36 m3 smg. felet var en bowden kabel som behövde spännas. |
cane |
bayerischemotor: 330 har en variant av SMG 1, det system som sitter i M3 E36. Tror dock det kallas "SSG" i det utförandet, och växlar litet långsammare vill jag minnas. |
|
OK, det visste inte jag. Det skulle varit kul o ha! Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
BTW fanns den till alla E46? Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
cane: Ok, hoppas att det bara e det. Kan det kanske ha med växellådsoljan också?? Att den behöver fyllas på. Ja, hur som helst tack för svaret... |
|
cane |
Tror den bara fanns till e46. generalsmuts: oljan tror jag inte på. Nästa steg är definitivt felkodsavläsning, och om det är som i mitt fall så kommer bowdenkabeln upp i felminnet. Verkstan spände den aningens och problemet var borta. |
| du har ingen garanti på bilen då?? | |
|
Den e regad 02-12 så nybilsgarantin gäller bara i 2 år. Men jag skall lämna in den på BMW group imorgon så får vi se, i bästa fall kan jag få det på försäkringen. Det jävligaste av allt e bara att jag köpte den i fredags av en förmedlare som låtsas som ingenting. Betala nästan 300,000 för bilen o så funkar inte skiten. Men det kanske inte e så allvarligt. Hoppas inte det. |
|
|
VET med 100% säkerhet vad detta fel orsakas av Töm SMG lådan och koda om Jarls Bilservice i Helsingborg gjorde detta med min, fungerat 100%igt efter det, kostade 1300 och ingen auktoriserad BMW verkstad hade en aning, de bara chansade o tog betalt! |
|
DMZ |
generalsmuts: Ursäkta min nyfikna fråga: Men har du betalat 300.000:- för en vanlig E46 330ci från år 2003 ? Eller är det kanske en M3:a ? |
| DMZ, generalsmuts inlägg är 4 år gammalt... | |
|
hahahaha ett noll till Oscarr Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
Jag trodde att DMZ skulle säga att det berodde på att bakaxeln satt löst som han säger den gör på alla E46 :) Nä skämt åsido.. gäller ju att se när inläggen är skrivna :) // Daniel |
|
DMZ |
Spajjs: Helt klart det är bakaxeln som sitter löst, vad skulle det annars vara;-)) Möjligen ovala cylindrar? Näe skämt åsido, jag kollade ej hela tråden innan jag svarade, mest p.g.a att inlägget innan mitt eget var skrivet alldeles nyligen. Annars får jag skylla på den sena tiden: 00:16 |
DMZ |
En annan fråga till M3 folket: Jag har hittat en intressant M3:a 2005, E46, med endast 2500 mil på mätaren. I nära nyskick, dock lite snålt utrustad. Vad är en sådan värd i dagsläget? Säljs via ett bilföretag för kunds räkning? |
DMZ |
Den här skönheten är det: Länk Någonting säger mig att det är en äldre person som äger den? Vem köper en ny M3:a och kör endast 2500 mil på 3 år ? |
|
DMZ: Som ägare på M3an du länkar till står FÖRARUTVECKLING I SVERIGE AB. Dvs att bilen används i förarutbildningar som BMW arrangerar. Säger inte att det är något dåligt med det, men värt att veta kanske? // Daniel |
|
DMZ |
Ok, men Vad är den värd? |
| Oj, ja sådana kärror är ju jättesvårvärderade....Hade det varit 1 GUBBE som kört 2500 mil med den så hade de nog fått typ 340.000....Nu drar man ju öronen åt sig när bilen snurrat som träningsbil på bana....för visst sliter det xtramycket.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.