|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hmm sitter och är lite nyfiken på hur bilen kommer gå efter min installation av kompressorn.. Den utlovas ge omkring 35% effektökning (samma konvertering gav i org 320 40%)både på hk och vrid. Vilket motsvarar ca 270 hk och 380 nm i min 328 E36. Kan den jämföras med en 3,0 m3 eller Piggare/Slöare tror ni..? Nån därute som har en E36 med ungefär samma siffror? Skulle ju vara kul att veta ungefär.. | |
|
Nu är jag långt från expert på nånting typ, men vad jag läst mig till generellt så flyttas maxvridet ner en bra bit i registret med kompressor. Beror ju såklart på om du har en skruvkompressor som laddar linjärt från botten o ända upp eller om du har en sån som ser ut lite som ett turboagg som inte kommer upp i fullt ladd förrän 4000. Men jag ser det inte som en omöjlighet att du kan nosa i rumpan på en M3 3,0 iallafall. Vet inte hur mycket vrid det är i en sån eller hur kurvan ser ut för motorn men det skiljer ju bara 2dl. O nu har ju du överladdat... Enda sättet är väl o prova. O dokumentera med bilder o text här :-) |
|
| Om du har en skruvkompressor så har nog en M3 3.0 jobbigt å hänga med med tanke på det enorma bottendraget som du kommer får. | |
| Offtopic: Funderar själv på kompressor på min pärla. Vad har du lagt ut? Monterar du själv? Var köper du prylarna ifrån? | |
|
Jag har handlat prylarna från ENEM. Ej fått det levererat ännu, men är lovad det tills på måndag. Jag kommer få lägga ut 32 291 kr för att vara exakt=) mkt pengar, men jag tycker nog ändå att man ska göra det man tycker är kul medans man kan. Japp jag ska montera det själv. Det är ett "bolt on kitt" och skall vara förhållandevis enkelt att göra. |
|
|
Tittar själv på de kittet.. Du får gärna skriva en kort lite resume hur du upplever installationen samt prestandan.. Mvh Uffe |
|
| Ta mycket bilder under installationen också. Alltid kul o se hur det ser ut o vad det är för saker som är med o sånt... | |
| Vem ska mappa åt dig sedan? Har du nån prisuppgift på det? | |
|
För att uppnå de siffror (+35%) skall ingen mappning behövas. Gå in på www.enem.se och kolla ni som är intresserade av samma kit. Inne på sidan så ligger infon om detta kit under menyn nyheter. Ska ta så mkt bilder/videoinspelning som möjligt! |
|
| a_wingard73: Är oxå sugen på detta kit...............hur går det för dig? | |
|
jag lånar tåden lite. jag tycker om ljudet från dumpventilen från en turbomatad bil men tycker om egenkaperna från en kompressor. min fråga är kan jag få samma pys ljud från en kompressor? jag ska nämlingen bygga e30 M50b25 med kompressor. så jag vill ha det besta utav två världar. no balls no baby! |
|
| Självklart kan du ha dump på kompressor, och ja du kan få ungefär samma ljud, bara att själva turbon eller kompressorn låter lite olika kanske, men just dumpen kommer att låta lika på båda alternativen. | |
|
OOOO va gott, är ljudet från kompressorn mycket anorlunda? tycker inte jag hör mycket när man kör bakom clk kompressor bilar. no balls no baby! |
|
Philly |
nää, men du kör ju bakom en MB också, dem låter inte skönt ;) en BMW ska ligga FRAMFÖR mercedesen ;) ///M Powa |
| Om det är skruvkompressor du är ute efter så lever dom om ganska mkt... samma ljud som om du inte har nå olja i servon. Ladda hem filmerna med stylingkompaniets m3:a där så får du höra hur den låter. | |
|
Om man installerar korrekt hörs bara ett svagt vinande på tomgång med huven öppen. Sen märker man så klart blixtsnabb respons och ett vassare ljud då man gasar på. Att man får laddtryck direkt då man gasar med obelastad motor. Om man inte installerar såsom det rekommenderas blir det ett fruktansvärt oljud som ingen står ut med i längden. Tyvärr har många sett ett reportage om en kompressorbil och tror att det ska låta så. Mvh/Jan C |
|
|
Jan C: Har du fått svar på ditt senaste mail från mig? Jag har svarat på det mailet 2 ggr men kan ej se i min utkorg att det är skickat, vill bara kolla så att den inte strular. Isåfall får jag försöka igen eller ta kontakt vi tlfn. MVH: Andreas |
|
|
hittar inte filmerna ;-( no balls no baby! |
|
| en m3 3.0 kommer du ju att kunna pissa i ansiktet! skiljer ju inte ens så mycket som alla tror mellan dem original och dom har ju inte nå 380Nm | |
| Hur går de med kompressorn, installerad än?? resultat?? Lite nyfiken :D | |
|
"en m3 3.0 kommer du ju att kunna pissa i ansiktet! skiljer ju inte ens så mycket som alla tror mellan dem original och dom har ju inte nå 380Nm" Hur rejsar ni egentligen, ligger ni på 2000 varv vid växlingarna ?? Skulle vilja ha en korrekt förklaring till vad sjutton ni ska med högt vridmoment till när ni skall rejsa... Däremot så blir det säkert betydligt smidigare och trevligare att köra med mycket mos i botten. Men men, säkert väl investerade pengar om man vill ha trevligare bil som går bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.