|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Bole: är det gummilister som man kan dra loss så lätt som finns på bilderna?Gummilistret på min sitter längre in mot mitten av dörren.Den biten där din rostar på min är det sammanfogad och målad men det sitter ingen gummilister. Har din varit lagad innan? Wendtan: Frågar du en BMW försäljare om E46:an är attraktiv fortfarande ?Varför skulle han säga ngt negativt om det? Prata med tex en återförsäljare från Audi Saab eller Volvo de är inte så entusiastiska över att byta in BMW eller Mercedes för den delen.De som jag har pratat med de sa att en kombi rel billig tex V40 , Peugeot, Ford men även Saab kan de sälja på högst några veckor medan en BMW eller en Mercedes står ofats några månader i hallen. |
|
|
Det där varierar självklart. Men denna säljaren har ingen anledning att "bre på" då jag känner honom personligen sen flera år tillbaka. JAg fick ett snarlikt intryck när jag pratade med en säljare på Porsche Center häromhelgen. Jag skulle få vettigt betalt i inbyte på en beg 996 C2 i hallen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Lundqvisten |
hehe..tror sjutton att du får ett bra inbytespris för BMW:n emellan på en Porsche. Hade jag frågat samma säljare om inbytespriset på farfars DKW-54:a så hade jag säkerligen blivit bjuden 50.000:-eller mer emellan på den svårsålda Porschen. Wendettan: På vilket sätt tycker du att jag skall visa dig mer "ödmjukhet" ??? Är du lite speciell? Vad det gällde E46 dörrarna i det tidigare inlägget, så framgår det där mkt tydligt att det rostar runt dörrarna samt att vissa bakdörrar var på gång att bytas ut. |
|
En beg 996 C2 ligger runt 400 kkr. Som vilken m3a som helst. Ingen miljonbil direkt. Du visar vilken mental nivå du ligger på med dina inlägg, så jag väljer att inte kommentera dumheterna vidare. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Lundqvisten |
Hur är det själv med "Ödmjukheten" försvann den när du vart stött ?? |
bole |
BMWbomi alltså den biten som börjat rosta är den längst ner på passagerar dörren. Först har det uppkommit en lacksada precis i kanten av dörren längst ner bak dvs _________ | \ | \ | | |_________| \ \ här uppkom skadan(passagerardörren fram sett framifrån) och sen spred sig rosten på INSIDAN av dörren längst hela underkanten dvs precis där där det sitter nån sorts plastkitt det är alltså ej gummi utan plast på metall och sedan är det lackat på själva plasten...jag tror att det har släppt där innan och sedan kunde rosten lätt jobba sig inåt...utåt är bilen helt okej, förutom att en liiten bit av skadan innan syns...nu har min rostskyddsgaranti gott ut tyvärr men jag upptäckte rosten då jag skulle rengöra skadan..som en tandläkare som borrar bort det svarta, så försökte jag med en lite större nål skrapa bort rosten men den fortsatte att komma in mer o mer och sedan tog jag bort helt enkelt den där plastbiten och upptäckte rosten under..dock är dörren EJ genomrostad utan rosten är på ytan som ska tas bort, grundas och lackas från insidan alltså inget kommer att synas..kanske en liten bit utåt i kanten...ringde bmw men som skulle vilja byta hela dörren men då skulle det kosta 13 000 kr..synd att mna inte upptäckt den där lilla skadan tidigare!!! det e vad jag kan säga..för en sån liten grej kan ha otroliga konsenkvenser senare. MvH --- Min: Länk Länk |
bole |
blev inge bra bild :/ --- Min: Länk Länk |
|
Tycker också att det är konstigt med rostskador på "några få" år gamla bilar men sen har vi ett klimat här också som heter duga ena stunden varmt andra svinkallt. Självklart har alla bilar problem antingen med elektronik eller rostangrepp, Hade det funnits en perfekt bilmodell hade inte alla köpt den då? Måste ju uppfylla allas kritierier Liknar mer en pajkastning mellan er 2 tycker jag! Sen att jämföra E30 som lanserades nångång under 80~talet Och en bil som började säljas -98 stämmer väl inte rikitigt? |
|
bole |
är annars jättenöjd med bilen...detta är dock inte så stor grej för mig men känns ändå som man själv har ett varigt sår...ska försöka lacka om dörren i jugoslavien, blir billigare där nu på semestern --- Min: Länk Länk |
|
På min förra 320 -99 hade jag samma problem med rost i under kittet, på bägge framdörrarna (ingen skada bara dålig kvalite). Jag påpekade detta för min lokala bmwhandlare och jag skulle få två nya dörrar på rostskydsgarantin. Jag var mycket tveksam till 100% fägnyans, så jag bestäde en ny 320im sport. Skönt tänkte jag ny bil ingen rost, 12 års rostkydsgaranti. Fick bilen i sep -04 i mar -05 så har jag fått 4 st bubblor i lacken mitt på bagageluckan pga rost som kommer under lacken ingen skada. Så nu är jag på ruta ett igen jag är inte nöjd med BMWs rostskydd. /Nicklas |
|
|
En liten sidoparentes, har själv två st Audi -80or, en från -92 och en från -95 båda har nu gått ca 26000 mil. Jag har lite lacksläpp på flera ställen på båda bilarna men ABSOLUT ingen rost någonstans på dom ställen där bilen är plåtren OCH har varit så i flera år ! Så nog är det skillnad på galvning och galvning. Läste i ett tidigare inlägg att det blev byte på galvningsteknik i slutet på 90 talet. Jag måste nog säga att den bästa vinterbilen i schweden är en gammal ådi 80'a :-) sedan att bilen ser ut som en hund det får man väl tåla, jag behöver i alla fall inte skrapa rost. Mvh PG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.