AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.445

750IAL på gång, har en fråga..

Sida 2 av 2
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Ok Janne, du vinner ;)
Såg inte det där om all el... sorry
Jepp, på den där har jag handlingar/regnummer.

mvh

Min: Länk
Beemer_Linkan
Hehe, Nej det är inte den där.

Nu blir man ju spittrad, ska jag lyssna på J.L ? eller ska ja lyssna på Janne T :) hehe shit nu blev det svårt =)

Nej jag åker och tittar iaf. Provar, ryker den inte blått eller luktar glykol eller nått sånt så blir det nog affär.

Nån som vill göra en snabb Check lista innan ja åker ? :)

Mvh / Andreas
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Du kan nog redan det mesta skulle jag tro...

Men visst,kontrollera att verkligen säljaren också är ägaren är ju ett tips.
Att verkligen bilen är betald fullt ut till f.d. ägaren är naturligtvis en viktig koll..

Växlar automaten mjukt men ändå distinkt?
Oljan i lådan skall inte heller "vara svart och lukta skunk".

Inget "klägg"(olja) i expansionskärlet för kylarvätskan.

Motoroljan ska inte heller vara alltför svart tycker jag...KAN bero på att det var länge sedan den byttes..

Känns den tight när du provkör den,dvs går den som den ska och inte "vinglar fram" på vägen,stötdämparna bak hur är dem?Dyra att byta på IAL.
Styrningen ska också kännas bra...Får INTE vara glapp där,KAN då vara styrväxel'n som är på G att bli dålig,inte heller speciellt billig att byta ut.

En sak som kan säga mycket är naturligtvis stiften...Om du har "några timmar på dig" så kontrollera gärna skicket på dessa :)

Mm.mm.mm...Du har ju säkert kontrollerat allt tänkbart i felväg i sök inlägg förstår jag :)

Lycka till måste jag skriva också..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jaha Andreas,nyfiken är man :),hur gick det?

Bytte du till dig vagnen?

Mvh Janne.

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Den vagn som Erik G länkade till är SKIT, SKIT, SKIT och sopor... Jag har varit där o kört bilen, OOOHH, HERREGUUD, vilka GROVSOPOR!!!! Den är värd MAX 5pix!

Ni skulle sett min dock,...En NY 750......???

/Anders
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Jo, den jag länkade till läcker tydligen olja båda här och där enligt besiktningen... Därför undrade jag om det va den Beemer_Linkan skulle byta med.

Min: Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Erik G:

Snubben jag talade med då jag provkörde bilen sade att "det går ju att rita rätt bra på torr asfalt..."????!!!! MIN GUUD...

/Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Kraftverk.....ska nog kolla på en bil som du provkört!
Bmw750....-89a.....utpris 22.000...sthlm.....?

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Michael70:

Köp den INTE....Om Du inte gillar att meka, o spendera c:a 40-50K för nöjes skull, MINST, för den behöver en del rostlagning och en hellack, klimafix, ny fjädring, fram/bakvagnsdelar, ny ratt, nya packboxar/stefatätningar till utgående axel, nya däck, nya fälgar, nytt stödlager....and it goes on... DÄREMOT går maskinen o lådan rätt fint! Killarna/ägaren som jag träffade är väldigt trevliga o verkar mest vara begeistrade över själva vagnen som företeelse och dess mulliga o kraftfulla design/uppenbarelse, vilket ger dem en del heder: De gillar BMW :-) Tyvärr tror de nog att det är en trimmad 325:a de drar runt i...men det är ju liksom litet skillnad...

/Anders

/Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.