|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om jag skulle sammlat alla trasiga Bosch stift jag bytt i en soptunna skulle en vara överfull nu !! Antalet trasiga NGK kan jag räkna på mina fingrar. |
|
|
Dom bilägare där mittelektroden ramlat ner i motorn på BERU stift är inte så glada, inte heller alla SAAB ägare som fått byta tändkasset bara för att dom sparat 10 kronor på BERU stift istället för NGK. NGK är outstanding bäst när det gäller hållbarhet/kvalité. 20 års erfarenhet finns !! ZGR5A ska det som sagt vara till 325i, tidiga E30 320/323 har andra stift, vet inte vad det ska vara i 320 kat. Bilen går inte bättre med platina stift, dom bara håller längre. |
|
| Jag åkte med Bosch Super 4 (dom med fyra små sidoelektroder) på min förra,lätta trimmade 323:a...Körde två säsonger, och dom var klockrena....visserligen lite dyra men jag rekommenerar dom helt klart. | |
Lundqvisten |
Petri: Bosch Super fyra finns ej med i rekommendationsbladet över vilka stift som passar E30 med lilla sexan. Då kör du omkring med stift till en helt annan bilmodell ? (Ingenting är omöjligt bara man vill tillräckligt mycket.) |
| Lundqvist: Det var alltså på min förra 323:a. I bilen jag äger idag har jag inte hunnit kolla vilka stift som sitter i. Men visst var Bosch-stiften avsedd för M20-motorn annars hade jag inte köpt dom! Möjligen kan dom ha haft en annan beteckning då,det var 3årsen jag ägde den förra 323:an... | |
svintoleffe |
Dessa stift körs 325 på, fungerar helt klockrent, Ngk bp6es Fungerar hur fint som helst. Länk Bimmern MVH Leffe |
Lundqvisten |
Leffe: Kör du med Saab stift till BMW:n ? kanske därför som du får "Härdsmälta" på kolvarna ;-) Länk |
|
Säger som Petri, Bosch Super 4 funkar klockrent. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Champion N9YC var det jag hade. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
har boschstift i e30in (ngn ny variant med yttrium?) bytte i vintras ch har inte haft problem med stiften, dock med locket som jag köpte billigt piratskit av, gör aldrig det! original ska det vara! och i 02an köpte jag bp6:or men dom blev sura när jag inte fick rätt på tändningen så jag kastade dom och skulle köpa nya men dom hade inte bp6or hemma så jag sa till dom att titta i tolken vilka boschstift som passa och köpte 4 sådana och dom går klockrent iaf i min M10a...så att bosch skulle göra skitstift tror jag inte på... MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.