AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.026

Waschwasserstand?

Sida 2 av 2
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej Roffa,

Du är på spåret. Prova att koppla ihop stiften. Då ska varningen försvinna.
Om du känner dig händig, så är det ganska lätt att laga givaren själv. Den består av en magnetisk flottör och en mikrogap-strömbrytare, (ser ut som en glassäkring med lödändar och kostar en tia hos ELFA).
Givaren brukar bara sitta istucken i en gummiring i spolarbehållaren. Givarens kontaktstift går att knäppa isär från givarhuset och du kommer då åt den trasiga mikrogap-brytaren. Lycka till!
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Hade isär givaren i spolarbehållaren idag..var ett kretskort i den och en ledning på den hade brunnit av..så jag lödde bara ihop det så började den funka..får väl se hur länge det håller..jag tycker den borde ha gått av av nån viss anleding,men när den pajar nästa gång är det bara att köpa ny.

Mvh:Roger
Niklas S
Prova med följande för att byta språk i datorn; Sätt nyckeln i tändläge 1. Se till att samtliga strömförbrukare är från, tryck därefter in höger knapp på instrumentpanelen, håll intryckt och efter någon sekund presenteras ett nytt valt språk.
Gör om samma procedur om du vill ändra till ytterligare ett annat, osv!

Lycka Till!
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har redan bytt språk..men tack iaf =)

Mvh:Roger
powertoy:
Jag har samma bekymmer med min 525.a, förmodligen är givaren kaputt. Jag har provat att kortsluta stiften, dvs kopplat ihop dom, utan att det verkar funka. Använde en vanlig kabelbit som jag kopplade mellan stiften, både med kontakten i givaren och inte, men utan att de h-e.s check kontrollen tystnade.
Hm....det bli väl till att fixa lite med givaren ändå...

oo=00=oo
323E21terror
Samma problem med min bil efter 17000mil, det var nivå givaren som spökade men fungerar bra numera.

farten är min drog
Hmm...märkligt, kostade på mig en ny givare, då den ju inte var så dyr, men den h-e check kontrollen plingar ändå för spolarvätskan grrrrrrrrr....

Undrar nu om någon vet om givarkablarna går via några kontakter, relän eller liknande, då jag nu ser detta som tänkbara felkällor.
Tips tas tacksamt emot!

powertoy: Säkerligen hade kortslutningen funkat som du beskriver, om det nu hade varit givaren, men nu verkar ju så inte vara fallet. Detta förklarar säkert varför kortslutningen av stiften inte funkade för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.