AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.025

Waschwasserstand?

Sida 1 av 2
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Waschwasserstand betyder väl spolarvätskenivå lr?

Fick slut spolarvätska och då stod det så..jag fyllde på fullt men det står fortfarande kvar..kan det vara nåt fel på givaren??Eller kan man nolla bort det på nåt sätt?

Kan man ändra språk på felmedddelandena på färddatorn?
Har ändrat språk på allt annat men ej på dessa.

Mvh:Roger
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
fyllde du på i alla burkarna?.....
Har dy fyllt på både den vanliga spolarvätskan + koncentratet? Annars så kan det juue vara det som felar..

Olio
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har bara fyllt på färdigblandad kylarvätska i behållaren under huven.

Finns det nån fler behållare?

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Om du har strålkastartorkare har du även en burk med intensivrengöring, sitter längre ut mot höger framskärm (iaf på en E39).
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Spolarvätska va?
Har du en importbil så har du ev inte lilla burken för intensivmedel. Den ska sitta precis brevid om du har nån.
Byt språk i datorn så är det lättare att förstå vad bilen klagar över. sök på forumet så får du svar.
Har för mig att man håller check control knappen intryckt när man vrider på första läget på nyckeln och håller den där tills den byter språk. Sen är det bara att stega fram genom att hålla den intryckt.

fyrhjulsdrift är roligast!
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
eller som jag gjorde första ggn i min bil när den varnade....jag fyllde på i burken för strålkastarrengöringen och körde sedan runt i någon vecka och svor över att den inte slutade plinga...*ler nu..men inte då*....
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
är det som på min bil så sitter behållaren för vindrutan + liten behållare för intensivrengöring hopkopplade på höger innerskärm framme vid fronten och på vänster innerskärm framme vid fronten så sitter behållaren för strålkastarna.......
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Skrev fel i mitt tidigare inlägg menade spolarvätska.

Jag har inte strålkastarrengöring på min bil..och vad jag ser så finns det inga andra behållare med spolarvätska.

Har bytt språk på färddatorn..men den byter språk på allt utom felkoderna dom är fortfarande på tyska =(

PIST OFF
Är det en touring du har??För då finns en burk där bak också

20tum SPLITT
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Inte säker på om jag har rätt men har du ändrat språk i check controllen? Det gör man väl separat och inte gemensamt med datorn?
Hur ändrade du i datorn?

fyrhjulsdrift är roligast!
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Pist Off jag har en sedan.

Styrman jag höll inne check-controll knappen i några sekunder sen valde jag engelska då vart allt annat utom felkoderna på engelska..ska jag göra på nåt annat sätt för att även få dom på engelska?

Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
tror att datorn och check controllen har kommit i "otakt"....har råkat ut för det själv ibland.
Stega fram till tyska med check controll knappen..stäng av nyckeln..ta av pluskabeln på batteriet..sätt tbx pluskabeln..vrid på nyckeln och stega fram till engelska så tror jag att båda byter språk.........
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej det låter ju som en trolig orsak..ska testa göra det imorrn.

Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
du får samma symtom om du t.ex har engelska inställt och kopplar bort batteriet eftersom bara den ena enheten har backupminne, medan den andra vid spännings(bort)fall återgår till grundinställningen...dvs tyska.
Sen när du stegar fram från tyska till engelska så flyttar sig den andra enheten lika många steg från engelska och framåt....
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Tack greger för tipset..har gjort som du sa och nu har jag samma språk på både färddatorn och felkoderna.

Men den varnar för Washer fluid low...spolarvätskenivån är på topp och jag har bara en behållare för spolarvätska(har ej strålkastarspolare).

Kan jag testa om givaren är paj,genom att ta lös kablarna som kommer till givaren och sätta en kabel emellan dom 2 stiften?och på så sett se om felkoden försvinner?

Eller är jag helt ute å cyklar?

Nån som har nåt bättre förslag annars?

om det står Wachwasserstand så e det mest troligt slut i behållaren eller nivågivaren för ja har nämligen haft samma problem och ja köpte en ny givare på BMw i luleå för 180:- tror ja de var. Pröva me de annars vet de då fan =) 535 e grym

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har fyllt behållaren full så det är inte det..lutar åt nivågivaren men jag tänkte om det finns nåt sätt att testa den på?

Bor också i Luleå så det blir väl att fara på englunds och köpa ny.

jaha...=) bor själv i pite. Ja tror att givaren kostade nåt sånt men de e ju bara att ringa å höra me dom

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Mmm..blir väl till att göra det..är som irriterande med felmeddelande varje gång man startar bilen =(

joo...de pep ju för allt där ett tag....tempen å så den där givaren de lät ju som om man var i ett cockpit nästan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.