|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja ha lite åsikter om priset på denna:Länk Den har dock inte AC som det står. Annars så verkar den okej. Men lite synpunkter från panelen skulle uppskattas. Mvh Kim | |
|
Kan ju vara ett bra köp, är itne många E34:or som rullat under 10000 mil. Tyvärr så är det ju ändå en 92:a vilket innebär att den har samma motor i grunden som din 318 dvs kamremsbyten var 4000:e mil och en mycket känslig topp. Bjud dem kring 30000:- så har du nog gjort en bra affär, går det inte att pruta skulle jag hellre lagt på 10000:- och köpt en fräsch 518i -95 dock med högre miltal förmodligen. Sen så är ju brilliantrött utan nedlack snyggaste färgen på en E34! |
|
| Svårt att säga, är den toppenfin utan rost så hade jag förmodligen försökt att köpa den för 25 - 30 000 eller så. Fast jag hade nog hellre försökt hitta en 95:a med E43 motorn som har underhållsfri kamkedja och ingen marackasorkester under ventilkåpan. Dessutom så hade dom ofta Executivpaketet med en massa utrustning. | |
|
Rådet är alltså att satsa på en 95:a med kamkedja. Då får jag leta vidare. Tack för er hjälp. Mvh Kim |
|
| Nä, kolla på bilen i fråga först. Det kanske är ett fynd till rätt pris. Man vet aldrig... Om du inte gillar den eller om den är dålig så är tipset att kolla efter en 95:a. | |
Carl Adam Andersén |
Ska du ha den läääääänge så kan det vara något. Inget du kommer få tebax när du väl säljer den. |
|
mycket snack om kamrem på om det är ju inga problem att byta tar nån timme om man kan skruva kostar högst en femhundring privat . bytte nyligen på min 518 med lite hjälp. har kört snart 10 år utan nåt problem alls det är en tyst och behaglig bil jag har varigt helnöjd med min allafall, iof så har min gått 10500 mil en 90:a . och det där med mycket utrustning på en gammal bil brukar bli dyrt så kolla skicket gamla ac ställer ändå till en massa problem så det är bara att sänka sidorutorna. mvh |
|
|
39' är för dyrt för den vagnen tycker jag. Om man kan "palla med" att kontrollera när kamaxelremmen är bytt senast och samtidigt kontrollera kamaxeln's skick så kan man naturligtvis ge ett bud i trakterna under 30' eller så.. Jag är också "allergisk" mot kamremsdrivna motorer överhuvudtaget,jag anser att detta med remdrivna motorer bara är ett sätt för tillverkaren(ekonomerna har fått för stor inverkan i konstruktionsarbetet) att få ned kostnaderna på bekostnad av livslängd och tillförlitlighet...Just på denna motor är remdrivningen tillsammans med kamaxel'n ett ytterst känsligt kapitel vilket man måste vara medveten om vid ev. köp.. Som tips:Att byta motorolja+filter ofta är ett sätt att få utökad livslängd på kamaxeln iaf.. Mvh Janne |
|
|
Vad anser ni om denna ? Importerad, ej servicebok, men ser ju fräsch ut. Gärna lite kommentarer. Mvh Kim |
|
|
Oops! Glömde länken: Länk Mvh Kim |
|
| Den är vit = svårsåld... | |
| Är den reg-besiktad med v6:a? :P | |
|
Tycker den såg fin ut...Men när man skriver "V6" i annonsen så blir man kanske lite fundersam om ens vederbörande har kontrollerat oljan i spisen. Inte speciellt "teknikintresserad" bilägare VERKAR just detta som,MEN snygga hjul hade vagnen,så lite sinne för design och stil har han ;) På bilden så var det väl inga direkt synbara fel....Men som alla vet så måste man kontrollera skicket "på plats" innan man kan ha något mer uttömmande svar på frågan :) Mvh Janne. |
|
|
Unik 520i från 95 som har V6a. |
|
|
Verkar inte vara en person som har så stor koll på BMW-motorer. Men är det nån som bor i Sundsvall som kanske vet nåt om bilen? PowerMac: har tänkt ha bilen som vinterbil istället för E30:an som är lite väl lätt bak, så det ska bli en bil som jag har länge. Mvh Kim |
|
Scheckheft |
Hej Tittade på bilderna och såg följande: - skada nedre delen passagerardörr (bild 6) - skada tröskel höger sida (bild 8) - nya plastlistor bakre kofångare (bild 5) - olika färgnyanser motorhuv (omlack?) - övrig kaross. Eller är det min skärm som spelar ett spratt ;). Bilen är snikutrustad men färgen är snygg liksom fälgarna. Annars håller jag med Janne - man måste se bilen på plats. Plus för att bilen nybes. + nyskatt.. Mvh Scheckheft |
|
alltid otäckt med så många stavfel på en och samma annons. då ringer det klockor iallafall för mig. |
|
|
Scheckheft: du har ögon som en örn:) Nu ser även jag det som du påpekade, tyckte tidigare att den var helt OK, men nu så ser jag felen. Tycker också att det är en viss nyansskillnad. Tycker även att av avgasröret ser skumt ut(bild 5). Korak: stavfelen beror nog på att personen som har bilen inte är uppvuxen i Sverige. Finns det ingen som vet nåt om bilen ? Annars så får man väl leta vidare. Åka Stockholm-Sundsvall t/r på vinst och förlust känns inget vidare. Mvh Kim |
|
|
Såg nu på bilden som visade "bakdelen" ;)>>>>Slutröret????Vad har hänt med det? Påbackat,felmonterat eller vad? Inte snyggt iaf. Mvh Janne. |
|
|
Som vinterbil skulle jag välja en 518 som är betydligt billigare i drift, men det är jag det. Vit är inte heller så bra färg på en vinterbil då rost och smuts syns fint. Fast det är en smakfråga förståss. Billig>>> Länk Dyr >>> Länk ;-) |
|
|
Bilen ser fräsch ut, men även jag lägger märke till några detaljer som man ska titta extra på: Spelet mellan ”njurplåten” och motorhuven är för litet. Torkararmen på förarsidan står fel. Vit bil, brist på utrustning (ingen AC) gör den svårsåld, men gillar man det är det kanske ett bra köp? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.