|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Har själv inte haft förmånen att provåka så många modeller, mest suttit bredvid då jag är känd för min blyfot.......:) Första gången jag åkte 325(e30) som utmärkte sig var när jag fick åka med hem från krogen via en kompis bekant (vilken var nykter hoppas jag). Antagligen råkade jag förolämpa föraren på ngt sätt (vet inte hur el vad), men han såg det som sitt främsta uppdrag att bevisa att det inte finns ngt annat än bmw. Först ville han visa att den spann på alla växlar iaf de fyra första, sen ville han visa nyinhandlade stötdämpare o chassi i 230 km på kurvig väg. Det bar iväg från stan. Kommer ihåg att jag tänkte att det kvittar om jag har säkerhetsbälte el inte....jag är stekt om det händer ngt ändå. Vi missa precis en volvokombi som svängde ut från en korsning. Till slut så saktade vi in och vände o jag tänkte att jag klarade mig...puh.... Då drar den fan på i samma tempo hela vägen tillbaka... Tror inte bilen var helt orginal. Men blev lite "impregnerad" som man säger o halka in på bmw. Är nyfiken vilken bmw som ni har varit mest överraskad av gammal som ny. Körupplevelser o kanske jämförelser med konkurrenter. | |
|
BMW M5 E60 är mycker kompetent: Länk |
|
|
Det var nog en BMW 323i från 1980-talets början, som en bekant hade. Jag fick åka med vid ett tillfälle och det var min första kontakt med BMW. Framför allt var det motorns karaktär som imponerade på mig som dittills bara upplevt trista fyrcylindriga bilmotorer. Den silkeslena gången och det läckra ljudet under acceleration, samtidigt som den gick helt tyst i jämn fart, var något helt nytt för mig då. Att det var ordentligt tryck i bilen (för den tiden) gjorde inte saken sämre. Det var nog då som suget efter BMW grundlades, även om det dröjde närmare tio år innan jag själv blev BMW-ägare. Självklart har jag stött på bättre bilar sedan dess, men det har nog inte hänt att jag blivit lika överraskad som den gången jag åkte med i 323:an. |
|
|
Jag har kört (i kronologisk ordning): E46 320Ci, E87 120i, E60 520i, E90 320iA och E38 740iA. Gillade helt klart E38:an bäst (vilket är anledningen till att jag kör en idag). Tål inte iDrive, men skulle lätt kunna tänka mig en E90 utan det om jag hade råd. E60 faller bort direkt på grund av utseendet och E46 gillade jag inte alls. Skulle dock gärna ha en E87 som andrabil om den fanns med miljömotor (för att slippa trängselavgifter och spara soppa när man kör i stan). Modeller jag vill prova: E63, E85, E87 igen när 130i har kommit. |
|
| Just ja, suget efter BMW grundlades relativt sent, jag blev inte såld förrän jag körde den E38 som numera är min egen. Då hade jag förvisso blivit motad i rätt riktning ganska kraftfullt (och under ganska lång tid) av en annan Autopower-medlem, som själv får kliva fram och ta cred för det om han känner sig manad ;) | |
|
Gillar gamla fullutrustade e32or gedigna och rejäla. Synd att alla är slutkörda idag. 750ia med utökat skinn o allt trevligt mumma. e31 är inte fel det heller men en sjua känns mer användbar. -Phil |
|
|
BMW Z4 2.5i -04 är klart den roligaste BMW jag har kört. BMW 523i -00 är den komfortablaste BMW jag har kört. BMW 530iA -93 är den bästa BMW jag själv har ägt. __ ///M som i Mugge. |
|
|
E65 med EDC: en STOR sportbil Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Bäst: 530dA E60. Fruktansvärt kompetent mångkampare. Löjligt hög komfort, härligt drag i motorn och mest imponerande: vägegenskaperna. Med aktiv styrning och 18" infann sig en hel del go-cartkänsla. Inte illa av en 1,8-tons-koloss! Roligast: M Coupé. Jag fegkörde förvisso bara, men man kände vilken oerhörd potential som genomsyrade hela bilen! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
540 E39 |
|
|
Bäst - E38 Skönast - E38 Roligast - E30 |
|
|
Bäst 540 IAT -98 Roligat 328 IAT - 00 |
|
|
Den besta er nog en e39 523 jag provkörde i fjor. Den værste bilen jag noen gang har kjørt er en gammal e30. tror det var 318. totalt ihjelkörd bil... |
|
|
Bäst: 535d E60 Roligast: M Roadster och 323i E30 :) /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Det är för övrigt jag som lyckades omvända W2k, ett tvättäkta bevis på att ingenting är omöjligt ;) /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Ballast motorljud: X5 4,8is, stonkade ganska gött mellan garageväggarna på jobbet... :P Råast och snabbaste: B10 BiTurbo, uj uj uj :D Skönast: E65 750i, snabb och bekväm :) Roligast: 323i E30, gick brett mest hela tiden, eller hur Masten :D 523:an känns dödslam nu, man är väl miljöskadad :) |
|
|
Några ups and downs: Z1 Turbo: KÖRGLÄDJE! M5 e34: Love it! Underskattad högprestanda bil i lyxdivision! M5 e39: refined BEAST! 850CSI (M8): Unikt kraftpaket! 325 e46 cab: ack så ljuv den är... E38: Behöver jag kommentera? 318i: FLOPP! 745 E65: Somebody help Bangles! (Dock underbar motor&transmission) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
Buspelle |
Har kört det mesta och hittills är M5 E39 bäst alla kategorier.....väntar nu på att få provköra en M5 E60.... |
|
E60 545iA eller E60 530dA BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Bäst E61 545 med SMG :)) Fast mitt bästa minne var när jag fick som 19åring (1983)köra 745a E-23 hemma i Tyskland och höll på att krocka direkt ut från P-Platsen med sedan gick resan av bara farten. |
|
| E46 M3 CSL. Utan tvekan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.