AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.245

Mest bil för pengarna -100.000kr

Sida 1 av 2
Hej! Om ni skulle köpa en begagnad bmw för hundratusen kr, vad skulle ni då välja?
Intressant att höra bara..
Importera en e38 av så ny årsmodell som möjligt om det viktiga var att få så mycket som möjligt för pengarna. Annars skulle jag nog satsa på en 528 e39 kombi så ny som möjligt. Toppenkombination av prestanda/komfort och hygglig ekonomi. Självklart manuell på 528an och automat på e38an.

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Mest bil för pengarna borde vara en bmw 750 e38, men om vi samtidigt ska ha med ekonomisk så borde det bli en e39 523/528 av årsmodell 98/99

Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
BMW 540IA E39

Fyra cylindrar är fyra för lite
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Förlåt, jag tänkte inte på vilket forum du lagt frågan på...

Om det ska vara en M-bil så skulle jag nog satsa på en M3 E36 så fin man kan få för en "hundring"...

=)

Fyra cylindrar är fyra för lite
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Håller med Shifty, M3 E36 i fint skick utan tvekan!
M5 -95
E38 740i/750i

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Får faktiskt hålla med Kalle.
E36 M3 intressant, men 100tkr räcker inte till rätt exemplar.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror det är lättare att hitta en fin m3e36 för runt 100' än en fin M5-95 för samma peng.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
musclepiano, vad menar du med "mest" bil?

-storlek
-hk
-lyxigast
-roligast
-mest praktisk

etc
Det tror inte jag ;) Nä, men skall jag ha en M3 så skall det vara en GT eller Evo med facelift. Borde ha förtydligat mig där, Björn. Det behöver inte vara en M5 -95. Jag nöjer mig med en klockren 3,6.

/// Olof

Länk
Ligger verkligen en M5 -95 runt 100k?

Perran_,

I Tyskland ligger de i det prisspannet, det kanske jag borde glargjort.

Fyndläge med andra ord, här hemma är de dyrare (och ofta risigare). Tror inte att (de fina exemplaren av) 95:orna kommer bli billigare än de är idag (vilket man knappast kan säga om E38 :))

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Olof, då förstår jag.

Perra, sålde min M5-95 för någon månad sedan för strax under 130'.

När jag köpte den förra sommaren fanns det några runt 80-90 i Sverige men de var inte i nåt vidare skick.
Just då var inte priserna mycket bättre i Tyskland om det gällde fina exemplar.
Finns en på PB för 145' just nu, har inte sett bilen men tror inte han får ut fullt så mycket men definitivt en bra bit över 100' om den är fin.
Kalle: Okej trodde du menade i Sverige.

BjörnB: Det låter som ett rimligt pris.. Jag skulle aldrig köpa en 95-a för 80-90k i Sverige, då är det nog en rishög. Förresten, vad ligger en SportEvo i för prisklass då? Rätt dyra va?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Länk

Denna köpte jag, vad slutpriset blev vill jag inte gå in på men egentligen alldeles för mycket för en leksak, för mig iallafall.

Man ser dom inte så ofta till salu så det är inte lätt att veta exakt vad som är rätt pris.

Gratulerar till en tämligen unik bil, Björn ;)
Fasen så fin. Några planer på återställning till orignalskick? Tänker på DTM-pipor osv :)

/// Olof

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Man tackar!

Jag är också lite av en originalfantast.
Bilen är i det närmaste originalskick. DTM-systemet sitter inte på bilen.
Men den har den en short-shift vilket jag kommer återställa.
Idag sitter också en lägre utväxling i bakaxeln vilket jag tycker är rätt ok så den får vara kvar. Original finns givetvis kvar.
Stereon är av modernare snitt med CD. Har inte bestämt mig för om den ska ersättas med en tidstypisk istället.

Jag tycker det är mycket trevligt att alla verktyg, domkraft och original reservhjul finns kvar och inte ens verkar vara använda.

Mest - E38
Smartast - E39
Roligast - M5 E34
kr
8
krister leino
540ia touring -98
E39 540 helt klart
För dom pengarna hade jag nog kört på en fräsch 528.

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.