AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.241

E39 vs E61 Köpråd

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JAg rekommenderar en E61a det modernaste valet. Om det är 540i Uppsala du tänker på så är den fullkomligt sönderpepprad i huven av stenskott. Den har diskuterats tidigare här på forumet.
Lycka till
Asken
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Japp bilen finns i Uppsala. Kan hittas på www.novation.se. Självklart har jag tänkt att pruta rejält på bilen om det ska bli något köp. Bilfirman har ägt den sedan december förra året så lättsåld är den inte. Motorhuven är inga problem då försäljaren är villig att lackera om den. 359900:- är priset men det tänker jag aldrig betala. Frågan ligger i vad man kan tänkas bjuda för den efter omlackeringen av motorhuven??? Har du någon länk till där man pratat om denna 540??
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk i och med att de redan sänkt priset till 360´ och fixar motorhuven så blir det nog svårt att sänka mycket mer, kanske 350´?...

Mvh
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag tror inte heller de går ner mycket mer än till 350´ men jag tänker alltid försöka att pruta lite mer. De har jag faktiskt 3st 540 relativt nya så de bör vilja bli av med någon. Denna har de ju dessutom haft i ½ år!
Mr
12
Mr.M
E61 525iA -04
välj en E61, du kommer att bli less den gamla E39 fortare än E61, en modell som BMW håller i 6år till!

Hälsn.M
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
om du verkligen gillar bilen kommer du att vara torsk när du försöker pruta och handlaren säger nej. Det är nog lätt att bli helt kär i bilen när du väl ser den.

Kör en annan taktik istället, säg till säljaren att du är beredd att lägga 350k MEN bara om han; lackar huven, ger dig en ny uppsättning vinterdäck på riktig fälg (kostar 15-20k för dig men mindre för honom), bjuder på polering + vaxning, ser till att det finns gummi + velormattor, skyddsmatta i bagagerum, nya vindrutetorkare, kläder ur BMW-shoppen, en liten cykel till dina barn etc etc.

Du kan säkert komma på en massa grejer som du vill ha på bilen som är dyra/trista att köpa i efterhand men som handlaren kan baka in i priset hellre än att sänka det med 10% eller vad det nu kan bli.

Hursomhelst så lär du bli nöjd med bilen. Men missa inte tillfället att mjölka säljaren på prylar.

/M

Min bil:
Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Du har säkert rätt om att jag kan bli "kär" i bilen när jag ser den. Tror därför jag måste bestämma innan vad jag max kan betala för den samt vad jag vill ska ingå. Ska försöka prata lite om priset och tillbehören innan jag åker upp. Det är drygt 40mil från Jönköping till Uppsala så jag åker inte upp om inte försäljaren ger med sig lite på telefon.
Någon som varit och kollat på denna 540iAT -04 hos Novation som vet hur skicket är?? Jag vet att motorhuven bör lackas om men för övrigt?? Verkar den fin?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
DarrenB Länk Länk tittade på bilen för ett halvår sedan, han vet nog mer.

Mvh
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jo det är sant. Jag har nu skickat honom ett mail.....
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
1. Skaffa en tom A4 som du har med dig hela dagen.
2. Så fort du kommer på någonting som du vill ha till bilen eller som du vill fråga om, skriv ner det.
3. Prutare finns det gott om. Försök vara smart och deala in grejer istället. Eftersom du ändå ska lägga 350k spelar ju prutet ingen riktig roll (om du inte prutar 50k) men däremot är det skönt att köpa en komplett bil med alla grejer direkt. Däck på snygg fälg är sjukt dyrt.
4. Ring säljaren och gå igenom alltihop.

/M

Min bil:
Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Har nu varit i kontakt med DarrenB men han var aldrig och kollade på bilen. Någon annan som varit det och som kan ge en liten komentar till skicket förutom motorhuven??
Jag hade gett ett kontantbud istället för prylar. 330 eller så är lågt men jag hade börjat där. Testa med att ringa ett längre telefonsamtal med firman där du känner dom på pulsen. Du kan prova med att lägga ett bud för att se vad som händer. Tror inte att dom får bilen såld om dom inte är villiga att förlora en slant på den. Egentligen så spelar det ingen roll vad dom köpte den för, det är vad marknaden är beredd att betala som gäller. En E39 med V8 och en prislapp en bra bit över över 300 lär inte springa iväg hux flux. Folk som är villiga att lägga upp sådana pengar köper E61 i allmänhet. Med tiden så kommer det att dyka upp liknande E39 inbyten till hallen. Och då med en lägre prislapp. Vore jag dom så hade jag valt att omsätta lagret nu...

Min gissning är att en bilhandlare förmodligen inte betala en spänn över 300, om man nu ens hittar nån som är intresserad. Vore intressant att veta vad bilen står i pris i bilhandelns gröna lista. Någon som har ett hum?
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jo jag hade tänkt att bjuda 325´ för den till att börja med. Sen får vi se vad han säger. Hoppas det är som du säger att han bör sälja den billigt även om de förlorar på den bara för att få omsättning. Idag ska han skicka kompletterande bilder på den. Gröna listan vore intressant... någon som vet??
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det man kan hoppas på är ju att försäljaren inser att det är bättre att sälja den idag för 325-330' än att sälja den om 6 månader för 280'. Två aspekter för honom att tänka på, bilen minskar i värde för varje dag den står samt att han även har en kapitalkostnad på bilens värde.

Tror att säljaren är ganska medveten om prisutvecklingen på en sådan bil även om säkert utåt påstår något annat.

___
//Ulf
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Tack för alla tips! Ska se vad jag kan göra på priset....
M5
72
M5 e34 -96
E34 535
E34 M5 3,8 -96
E61 535 D Touring
Du har mail....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.