|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Stämmer det verkligen.... Vad tycker ni? | |
|
Ha...HA... vilken smörja! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| Hmmm ... jag har haft en Toyota Celica, flera BMW, en Audi A4 och kör nu en Volvo S40. Ingen av beskrivningarn stämmer in på mig. Som Mark Twain sa, det finns tre typer av lögn: lögn, förbannad lögn och statistik. | |
|
Ja, som med alla sådana undersökningar finns det förstås personer det stämmer in på. Troligtvis stämmer det inte alls eller mycket lite på flertalet. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Vilken jävla smörja alltså... |
|
|
BMW-föraren arbetar uteslutande inom den privata sektorn, ofta som egenföretagare. Bor i innerstaden. Inga barn. Röstar borgerligt. BMW-ägaren är intresserad av motorsport, slalom, segling och styrketräning. Golf, hemmabio, tv-spel, parabol, klockor och espressobryggare är viktiga statussymboler. Lyssnar på reklamradio, ser på reklamfinansierad tv. BMW-ägaren säger nej till välgörenhet Tycker nog det stämmer på MÅNGA utav de jag känner som kör BMW. |
|
| Man måste väl säga att lite känns igen... Men "Toyotaföraren är en kvinna, ofta hemmafru, långtidssjukskriven.." var väl att ta i? | |
|
Jag instämmer med Acey! Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Som alltid när det gäller statistik får man ta det för vad det är men man kan heller inte avfärda det helt. Jag tror nog som acey att profilen stämmer på många BMW-ägare. Åtminstone tror jag andelen med denna profil är högre hos BMW-ägarena än hos exempelvis Toyotaägarna. Mvh Johan |
|
|
"Skoda-föraren är traditionell och plikttrogen med stor respekt för myndigheter." -Det är väl en jävla tur att man inte kör Skoda då! |
|
| "Volvoägaren läser morgontidningar" Får man en tidningsprenumeration vid köp av just Volvo eller kan inte de övriga bilägarna läsa? Detta känns allvarligt. Vi borde nog driva fram en statlig utredning om detta. Samtidigt får vi nog höja miljöskatten på Volvo bilar eftersom dessa förare tenderar att förbruka mera papper än andra bilförare..... | |
|
Jag jänner till både "april april..." och "maj maj måne..." men jag trodde det gällde första dagen i vardera månaden. :D Fick mig ett riktigt gott skratt där! "lögn, förbannad lögn, och statistik"... /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Aftonbladet! Vilken jävla smörja dom pressar ur sig hela tiden. Nej fy fan, skulle hellre köpa en Hänt i Veckan än Aftonbladet. Min: Länk |
|
|
Jag är ung (32år i förrgår) men har två barn, så i mitt fall stämmer det in delvis. Jag har kört BMW sedan jag var 18 med några få undantag. Erik G: Jag gillar inte heller Aftonbladet, men i detta fall så presenterade de bara resultatet av en undersökning. ///Magnus |
|
|
Stämmer nog på mig också, förutom att jag har 2 barn... Micke K. Länk |
|
|
Smöja är det helt klart........men de stämmer likförbannat bra på många BMW fantaster. Även lite på en som mig än om mkt är helt fel oxå. Ta er en titt: Länk |
|
|
Bullshit av världsklass... |
|
|
Jag kör BMW och Toyaota, hur får man ihop rätt "profil" för mig?! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Kände mig plötsligt mycket mer plikttrogen när jag lånade morfars Skoda och nog valde jag mina gråa gympadojor istället för de lite mer moderna vita :) "Golf, hemmabio, tv-spel, parabol, klockor och espressobryggare är viktiga statussymboler. " Statussymboler? Undantaget espressobryggaren innehar säkerligen 75% av svenska folket de ovan nämna sakerna? Vi har haft BMW i familjen sedan jag föddes och jag avskyr gräsbandy, spelar inte tv-spel, har inte parabol, använder fortfarande min konfirmationsklocka, men använder gärna espressorbryggare, borde jag sluta köra BMW då? Abbe > Du är sjukskriven, hermafrodit och lirar golf? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Allt stämmer på mig utom slalom och segling... Aftonbladet kan våra väldigt dålig men Expressen är alltid värre... |
|
|
För min del kan jag konstatera att det var väldigt lite som stämde in på mig, men jag har lite svårt att förstå en del lite upprörda skrivningar i inläggen ovan. Det är väl inget konstigt att vissa preferenser, intressen och annat är vanligare hos ägare av vissa bilmärken än andra. Jag har ju svårt att tro att de som gjort den ursprungliga undersökningen är väl medvetna om att inte alla BMW-ägare passar in exakt. Sedan är det väl knappast någon överraskning om Aftonbladet spetsar till det hela ordentligt och att nyhetsvärdet i det som står i tidningen är tveksamt, men vad annat skulle man förvänta sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.