AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
9.787

Hur kan man ha med sig 800 000:- i kontanter?

Sida 2 av 2
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Min första reaktion var att det lät lite skumt.
"800.000:- i kontanter...."
"Tejpade och lämnade i skogen, men kunde ta sig loss själva..."

Den person som de har haft kontakt, och bestämt träff, med för att köpa bilen måste ju vara lätt att spåra.

Detta är kanske ett bra sätt att "trolla bort" pengar på! (Kanske lite elakt tänkt....)

Bert-Ola
BmwCS #2423
Griseknoen, det är väl smartare köpa en bil med sparade pengar än belånade ?

Jag har alltid haft med mig kontanter när jag köper bil i Tyskland. Det farliga är ju köra hem bilen med bara trafikförsäkring och inte få något vid en ev. smäll.
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Visst, men har man bara ett sparkapital på 800.000 så bör man nog inte spendera dom på en konsumtionsvara eller hur?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med Griseknoen. Kapitalförstöring (spec om man blir rånad på pengarna...).

Usch, stackare.... Verkar helt galet att glatt bege sig ner till Tyskland med 800tkr i fickan till en vimpelhandlare nånstans. Det hade jag aldrig vågat.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Sådana pengar i en väska betyder bara två saker. Skumt eller dumt. Det är bara att välja...
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Ingen i hela världen kan vara så urbotat korkad. Det ligger en hund begraven här. Kan han ha misstagit sig och trott att hemförsäkringen skulle gälla på nåt sätt? Han kommer ju ändå från Sverige där folk i allmänhet förutsätter att staten eller nån annan alltid tar hand om en.

Nåväl, jag tycker inte synd om han faktiskt. Jag tror inte ens på historien som den berättas i artikeln.

Fyra cylindrar är fyra för lite
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Nej att ha 800 000kr med sig i en väska är så urbota korkat så det finns inte! Hur naiv får man bli?? Jag litar ju knappt på banker och internet ens när jag flyttar 10 000 från ena kontot till det andra. Att ta 800 000kr med sig till Tyskland i en väska är ju helt befängt!

En hund ligger begraven eller oxå är han bara trög.

mvh
Griseknoen?

"Visst, men har man bara ett sparkapital på 800.000 så bör man nog inte spendera dom på en konsumtionsvara eller hur? "

Har man "bara" 800000:- så varför kan man inte köpa en bil för denna summan? Killen har ju tydligen råd med bilen iallafall jämfört med många andra som lånar till sina lyxbilar.
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
bias,

Är det som han säger att de 800 lakanen är hela hans sparkapital så kommer det att bli jobbigt att försäkra, tanka och serva en SL55AMG... Sen tycker jag personligen att spendera allt man har på en bil är minst sagt korkat ur ett privatekonomiskt perspektiv, men så förstår jag också att man är rätt unik som inte bara köper bil kontant utan också aldrig skulle lägga mer än max en tiondel av vad jag är god för på konsumtionsvaror såsom bilar och andra prylar.

Nåväl, var och en gör ju som han/hon vill. Jag ska inte döma någon. Tycker bara det låter sanslöst omdömeslöst.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det här med att han blev av med sitt livs besparingar är nog lite snyft-snyft från Kvällspressen.

___
//Ulf
Fattar inte hur alla kan med o sitta på detta forum o gnälla på den här snubben. Han har blivit blåst på alla sina stålar och ni tycket att han ska "skylla sig själv". Jag tycker synd om snubben istället. Han sitter nog o funderar på självmord vid det här laget medans ni sitter här o gnäller. Och självklart hade han förmodligen mer pengar än dessa 800tkr, annars hade han väl inte köpt den. En människa som är tillräckligt smart för o kunna spara ihop så mkt pengar har väl tillräckligt med vett i skallen för o begripa att han inte kan köpa en bil för 100% av sitt sparkapital.
Jag beundrar en snubbe som denna som jobbar röven av sig för o äntligen kunna köpa drömbilen. Synd bara att han får så bråttom att han inte försäkrar sig mot dessa smutsiga bedragare som inte kunde skilja på mitt o ditt.
Tror att vem som helst kunde gått på denna nit, kanske ligger en hel massa annat bakom så att han blev invaggad i falsk trygghet, vad vet ni?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jobbar röven av sig som dam-fotbollstränare? :o)

Självklart tycker väl ALLA allt situationen är oerhört tragisk och att det är en personlig tragedi för alla. MEN faktum kvarstår att han betett sig jävligt klantigt och inte varit uppmärksam. Jag kan inte komma på någon importguide i världen som tipsar att åka ner till en vimpelhandlare med 800tkr på fickan. Genom att ta upp det här så kan man förhoppningsvis avskräcka andra från att gå i samma fälla.

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Rolex: Klart det är synd om snubben. Å jag kan säga att även om min egen son gjort denna "affär" hade jag låtit honom höra att det var korkat gjort.

Men att han bränt "alla" sina livsbesparingar är nog en liten kvällstidningshistoria oxå...
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Nåja, nu hade han ju flax i oturen. 800 lakan väger ju väldigt lätt mot en eventuell avrättning ute i busken vilket ju hade varit fullt möjligt med.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tycker synd om snubben. Men det finns iof många idioter jag tycker synd om...
Helt ofattbart att ha en knapp mille i kontanter för att köpa en biljävel. Någon säger "cash is king". Jo, det må vara sant, iaf om man gör affärer med maffian. Normala affärsmän har inga problem med transaktioner mellan konton. Pengarna är lika mycket värda där som i resväskan. Om någon vill skattefiffla finns fortfarande andra sätt att göra affärer än med kontanter.
Jag tycker fortfarande att det osar katt, eller åtminstånde en hund begraven... Kontanter i madrassen finns det i och för sig folk som har. Men detta verkar vääääldigt underligt minst sagt.
Att bli av med stora summor kontanter via rån / stöld är ett klassiskt sätt att mörka utgifter som man inte vill att andra skall se, exempelvis skulder som behöver regleras. Sen kan det ju vara som så att detta är svarta pengar, idrotten är närmast nedlusad av dem, därav har man dem i madrassen och vill undvika myndigheter. Troligt är i allafall att det inte är hans pengar eftersom de var i en väska och bär runt dem på stan.. Det gör ingen som sparat ihop 800.000. Enda annledningen skulle vara att säljare ställer krav på att bilen skall betalas C.O.D, vilket i sig gör att man som köpare skall titta på andra bilar... Helst av allt hos en annan handlare...

Den siste dåren är inte född iofs...
kilroy
Killen framträdde på TV4-sporten härom kvällen. Han verkade inte alltför bedrövad...En sak är ju att man beter som en idiot...att man sen ytterligare bidrar till offentligheten av det hela genom att uppträda inför TV-kameran och berätta om hur klumpig man varit är ju sanslöst...Mvh kilroy"Statistik är som en bikini-visar mycket men döljer det mesta"

jimmy/bmw
"Rolex"
Han kanske möjligen jobba röven av damerna :P

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.