AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
9.788

Hur kan man ha med sig 800 000:- i kontanter?

Sida 1 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Hur kan man ha med sig så mycket pengar kontant?!!!

Länk

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Varför inte? Därför att man riskerar att bli rånad och dumpad ute i skogen! Thats why!

Visst är det oerhört sorgligt att någon blir blåst på så mycket pengar, men samtidigt så är det osannolikt klantigt att flänga ned till tyskland med 800 lakan på fickan! Det var ju knappast någon auktoriserad handlare han skulle köpa bilen av....

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
väldigt trist, men att åka runt med så mycket kontanter är så dumt att det inte finns ord. jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan åka ner med så mycket kontanter!

även jag har åkt ner med kontanter i fickan, men ENDAST till BMW-återförsäljare. jag rekommenderar INGEN att åka ner med kontanter, när det finns så mycket bättre sätt.

speciellt 800000 kr, bara växlingsavgiften för att få kontanter är långt över 10000 kr. bättre att betala över bank, kostar 450 kr för en expressbetalning.

mvh Johan
På något sätt har ju informationen nått den mörkare sidan.
Jag tror som Kalle, de lär inte varit någon aukt handlare.

Om jag skulle lägga de pengarna på en bil så skulle jag absolut välja att vänta i tyskland på att överföringen når handlaren även om de nu tar några dagar.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Otroligt dumt gjort.
Skulle aldrig komma på tanken att åka iväg med så mkt pengar på fickan! Banköverföring känns precis som Johan säger betydligt bättre på alla sätt.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag bör kanske tillägga att jag absolut lider med den drabbade personen, jag kan bara inte fatta att man tar med sig så mycket pengar kontant!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Får man överhuvudtaget ut så mycket cash på banken? Dom brukar ju starkt avråda från detta även vid betydligt mindre summor.

Det kan inte vara så att det rör sig om "svarta kulor"?

Hur som helst mkt trist händelse!
... men 800 000 skr, en sådan risk förstår jag inte hur någon kan ta. 40 000 kr är på gränsen, detta är absurdt...
Njuren
Han hade så mycket kontanter pga han hade sparat hela sitt liv.trist

BMW - i nöd och lust?
Evol-79
Täcker nån försäkring sådana händelser.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Vi är inte smartare här uppe i Umeå :)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
CASH IS KING ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
kilroy
Det finns ett italienskt (latinskt?) ordspråk som min far ofta använder sig av..."Mot människors dumhet kämpar även gudarna förgäves"...Vi har precis fått ytterligare ett bevis för att det är sant...Mvh kilroy"Statistik är som en bikini-visar mycket men döljer det mesta"

Om han åtminstone hade låst in pengarna, i ett skåp på flygplatsen, helst innanför, metalldetektorerna, så hade det varit något, nu är min enda kommentar, tur att dom överlevde, men några pengar ska han inte ha, ingen SL55 heller, han är för dum, sannslöst klantigt gjort, men gjort är gjort, något lär han sig förhoppningsvis på detta.

Mvh Stephan

ub
12
uboivie
525i Touring -02
Vilken planet kommer han ifrån? Ger inte biltypen, en AMG 55 SL, en vink om att det gäller att vara försiktig? Och sen bär det iväg på en skogsväg!!!! Reagera, någon?

"Han och hans bror hämtades av en person som påstod sig vara bilhandlare och kördes ut på en mindre skogsväg."
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
När dom svänger i på skogsvägen är det ju redan kört, vad skulle han gjort då?
Man funderar ju....vem fan sparar i madrassen? Om man inte vill hålla skatteverket ovetandes? Jag bara undrar...

Men vem är jag å spekulera. Men med dumhet och okunskap kan människor lyckas med de mesta.
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Den sista idioten är inte född. Fattar inte hur godtrogna vissa människor är. Och hur smart är det att köpa en bil för alla sina besparingar?
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Länk

En klassisk snålheten bedrar visheten:

"Han hade kollat noga var han skulle köpa bilen och gjort upp med en bilhandlare, men strax innan han reste till Tyskland hittade han en billigare bil hos en annan handlare."

Nåja, han går ju inte helt lottlös från det här iaf...

"Och från försäkringsbolaget kan inte Roland Arnqvist räkna med mycket hjälp att få igen pengarna.Mats Sundling på Länsförsäkringar berättar att det är lite olika regler beroende på vilket försäkringsbolag man har. Men att det normala är att man via sin boendeförsäkring ersätts för upp till 3 000 kronor när man blir av med kontanter."
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
3000 kr, bra startlott för nytt sparande på 800.000 :o)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.