|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad ligger 540´n i verklig bensinförbrukning? Funderar på att byta bort 528:an! //Niclas Pärlan Länk |
|
|
GROL, Grattis till en underbar bil! Jag tycker priset ligger rent av lågt med tanke på hur lite den har rullat! Nillen78, det beror helt på hur du kör. För mig är det som följer: Med 235/45-17 70/90 vägar - 0.86 blandad lugn körning 1.08 Det går med andra ord att köra den riktigt snålt! Då med hjälp av farthållare. Med mina nuvarande 275/30ZR19 och 245/35ZR19 så drar den något mer. I snitt med en hel del aktiv körning så ligger jag på 1.38 under ett par tusen mil. MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
|
Då detta alltid kommer på tal - Ja, jag har mätt både med färddatorn samt med att kolla mil och liter vid tankning. MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den ligger ca 0,5 liter/mil mera blandad körning än 528an ca 1,25 mot 0,86 men visst det är värt varenda öre :) Men på långkörning så går det att åka på 0,85-0.90 om man håller sig under 120. ///MVH Hasso Länk |
|
Följde med brorsan idag när han köpte sin 540 -97 manuell. Riktigt fin bil och den gick mycket bra. Vi körde rätt fort hem (ca 50 mil) och den drog 1.03 enligt färddatorn. Fick äran att köra ett antal mil och det gör jag gärna om =) Vilken kraft det finns i V8-an! |
|
|
Man tackar för dessa svar *L* //Niclas Pärlan Länk |
|
|
Till Perran: Det var möjligen inte den som jag sålde till Robert ? I Uppsala. /Daniel |
|
GROL |
Bilderna kommer snart. Jag är mitt uppe i en flytt så därför får ni ha lite tålamod. Jag älskar den här bilen. Jag vill bara köra, köra och åter köra. Inga fel har uppkommit och jag är mer en nöjd! Nästan bara stadstrafik ligger på 1.37 vilket jag tror är normalt? Daweb: Vad är angeleyes?Var får man tag på dem? Finns det nån fin grill? Vita blinkers? Var kan man köpa dessa saker? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nillen: Jag snubblade på en snygg svart Mpkt 528 nästan utanför dörren i morse, så nu är det bara du letar på en 8 stiftars :) ///MVH Hasso Länk |
GROL |
Hej igen äntligen har jag fått lite bilder upplagda på min hemsida. Vad tycker ni? Länk |
|
Ser mycket trevlig ut :) Jag förstår inte varför Glaciärgrün metallic är så illa omtyckt, jag tycker att den är jätteläcker! Du får säkert många sköna mil ihop med din V8 :) Mvh, Kalle |
|
GROL |
Har inget att klaga över denna bil. Den är underbar. Jag är säker på att vi får många mil tillsammans! Greger |
GROL |
Här kommer länken igen?! Länk |
|
Tycker den glaciärgröna färgen är riktigt snygg, har den färgen själv på min 528iM-98. Den är som sagt inte så vanlig, men det är roligt när man ser andra sådana. Har ju M-paketet på min, och med 18" (M5-kopior) ser den riktigt grym ut, tycker dock att bilen blir i stötigaste laget med den sänkta M-fjädringen. P.L |
|
|
En rak 6:a i all ära, men BMW:s V8:or lirar i en klass för sig. :-) __ ///M som i Mugge. |
|
|
Har funderat på en 540, men är lite fundersam över ägande-kostnaderna. Har hört att den långa kamkedjan kan hoppa, och att skruvarna till oljepumpen gängat ur sig på en del bilar. Vet att man kan kolla om kedjestäckaren är för långt ut, men hur ? P.L |
|
| Verkar ju vara en underbar bil! Sätt på Angeleyes och 18" fälgar bara så har du en riktigt flott bil! | |
GROL |
Goldcom: Vad är och hur ser Angeleyes ut? Måste man sänka bilen om man sätter på 18" fälgar eller ser det bra ut ändå? |
|
GROL, Så här ser angel eyes ut: Länk |
|
GROL |
Byter man ut hela glaset och insatsen? Är det fortfarande Xenonljus? Vad kan det kosta? Har hört talas om "ögonlock", vad är det? Jag är en rätt ny ägare av BMW så därför kanske dessa frågor är lite ute men man måste fråga för att få svar och lära sig... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.