|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
GROL |
Hej Nu har jag äntligen blivit ägare av en 540I. Den har gått 8000mil. Köpte den av en äldre herre (tysk). Han köpte den ny i Tyskland för nästan 700 kkr. Svart läder och den är som ny. Finnsså klart en del stenskott samt några repor på framskärmen. Jag har tittat på en hel del men den här var klart finast. Han har varit pedant skött och det passar mig. Den har navi,tv mm. Jag gav 108kkr. Det kan tyckas dyrt men jag tycker den var värd det. Vad tycker ni andra? |
| vi msåte få se bilder för att kunna avgöra! :) | |
| Gratulerar, underbara bilar. Är du säker på miltalet? Låter väldigt lågt med 8' på en -97 | |
|
Grattis! Utrustning? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Väntar fortfarande på bilder... :-) Men grattis iaf. |
|
GROL |
Jag ska visa bilder så fort jag kan! Den är ej vinterkörd. Jag ska hämta bilen på måndag! Utrustning; Navi+tv, el stol,rattvärme, el-taklucka, svart skinn, cd-växlare,el-ratt, larm, el-speglar, resttvärme, behåller värme till dan efter (vet inte vad det kallas). Han som jag köpte den av är 83 år. Han köpte den ny i Tyskland 97. Alla stämplar stämmer. Bilen är i väldigt bra skick. VAd tror ni om priset? |
Plumber |
Grattis. Priset låter lågt med tanke på milen. Men man ska inte måla fan på väggen. |
GROL |
Jag vet inte men jag har hört att priset borde ligga runt 80-90 men det kanske är när milen är högre?? Jag skulle vilja hör Hasso:s synpunkt! |
|
Vad är det för färg? Var det krångligt att handla av privatperson i Tyskland? Priset låter helt O.K tycker jag, för en välvårdad 83 årigs bil. Inga parkeringsbucklor va? ;-) |
|
GROL |
PowerMac: Den är silver metallic, Nejdå för han är bosatt i Sverige så bilen är Svenskreggad. Han köpte den ny I Tyskalnd men tog in den i SVerige 6 månader senare då han slapp momsen för bilen hade blivit begagnad. Sen har den gått i Sverige dock ej vinter (så inga vinterdäck medföljde). Inga parkeringsbucklor! |
| Grattis då, ser fram mot bilder. | |
|
Jag tycker det låter som en pärla. Vart hittade du bilen? |
|
|
Måste vara en tuff gubbe som importerar en 540 vid 75 års ålder. /A |
|
|
Men det var ju en "välvårdad 83-åring" som har haft den enligt PowerMac! Mvh, Steaman |
|
| He, he. :-) | |
GROL |
Pärlan är hemma på gården nu. Bilder kommer snart (till helgen). Den gick helt underbart. Inget att klaga på ännu. Att den har gått bara 8000 mil märks. Som en nybilskänsla invändigt. |
|
Man får mycket bil för pengarna nar man köper en 540. Priset är lite högt men om du inte tänkte sälja den o tjäna på den så är det ok pris om den är fin. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Pärlor kostar pengar :) Helt OK för en sådan bil med det priset, leta på en till :) Omöjligt att få "mera bil" för den pengen. Du har fin bil i många mil. ///MVH Hasso Länk |
GROL |
Hade inte tänkt sälja den. Den är grym i väghållningen. Inga skakningar i ratten. Finns några stenskott, några repor på framskärmen men jag tror att dessa går att polera bort. Jag saknar vita blinkers och "fetare" fälgar. Kanske hota den lite mer i övrigt (förslag). Är det nån som kan lista vad en fullutrustad 540 har? Jag har inte el-gardin och telefon. (det finns säkert mer jag inte har). |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det finns förmodligen ingen fullrustad BMW någon enstaka ex kanske. Däremot så har 540 en högre utrustningsnivå och finesser som standard. ///MVH Hasso Länk |
|
Priset var inte helt fel om milen stämmer, vilket dem verkar göra. Fixa feta fälgar, angeleyes o.s.v så blir den supersnygg. Ser fram emot bilder, är inne på en likadan fast -99a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.