AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
49.365

BMW-träff med exklusiv förarträning den 4/6 på Emmaboda Flygfält

Sida 9 av 11
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag säger bara en sak.. underbart kul!! Tack Micke och Ni andra som varit med och fixat denna trevliga tillställning!

Första gången jag provade på bana såhär men definitivt inte sista...! Det är svårare än man tror, helt klart!

Mycket kul att få lite ansikten på er andra som var med oxå!

Diesel-räsern
/Rickard
Bilder/film/redogörelse för oss som inte var där/Tack
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Trevlig tillställning, när åskan och störtregnet kom 04.45 i Emmaboda trodde inte jag på en torr dag, men inte en droppe och massor av sol, saknade två M5 en E60 som kom bort i förtid och en från Uppsala som inte kom alls. 540is var var du :)
En kul och trevlig dag med likasinnade bra jobbat Micke -Anna och company tack till Bilsport.

///MVH Hasso
Länk
Tackar för ett mycket trevligt arrangemang! Massvis med bilder och så småningom en film kommer!

Väldigt kul att träffa de profiler man inte tidigare stött på, och givetvis alla gamla bekanta och vänner :)

Pizzan med skinka, oxfilé och bearnaisesås på Victoria i Emmaboda rekomenderas varmt :D

Mvh,
Kalle
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Stort tack till alla som stod för arrangemanget och ett extra tack till er vars bilar jag fick åka med i! Kul att få träffa ett gäng av halvdanskarna på forumet också ;)

/Masten

En Z-träff utan Masten är som en tvättsvamp utan schampo - Torr och trist :)
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Där fanns inga halvdanskar där inte :)

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Så, så ingen idé att försöka förklara vår sydsvenska historia....)
Mycket trevlig tillställning, stort tack till Micke & Co ingen nämnd eller glömd. Det blev ju bra väder som jag lovade tidigare eller...?

FP
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Buskul !

Tack Micke mfl.
Riktigt mycket körning blev det.
Årets höjdpunkt att sitta bredvid Gullabo när han piskar Z4:n :)
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Fantastisk dag. Bra initiativ från Autopower och bilsport. Ser redan fram emot nya arrangemang som t.ex. bankörning i Sverige eller helst på nürburgring. Hoppas ni kan ordna nåt sånt... Enormt utvecklande att få åka med Gullabo så man ser hur bilen ska köras. (och jag som trodde att jag kunde köra) Han kapade min tid med 10 s !!! Körde direkt efter och kapade min tid med 3 s tack vare Gullabos tips.

Mip
Ni som vill får gärna redovisa era tider. :-)

/Anton
Tackar för trevligt arrangemang!
Kul att möta lite "nya" forumprofiler; BjörnB, Masten, hasso m.fl.

Jag sprang omkring med videokamera halva dagen så det kommer nog film så småningom, det hänger mest på redigeringsarbetet...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Tider kommer så småningom!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Instämmer i hyllningskören, mycket lyckat arrangemang och kul att träffa ett gäng trevliga forumprofiler.

En konbana som ser lite halvtråkig ut på pappret visade sig vara en mycket trevlig slinga.

Att åka med Gullabo i sin egen bil var en höjdare, trodde vi var på väg av banan flera gånger men den mannen hade full koll på läget! Mycket hjälpsam med goda råd om körteknik, lufttryck mm.

Att se den gamla M5e28 i konbanan var en riktig höjdare! Lika så att få titta närmare på två riktigt fina e30, en M3 och en Alpina B6.

Tack för en lyckad dag, Micke och alla andra inblandade!

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Kul träff Micke & co. Vad offrade ni till vädergudarna för att vända morgonens åskregn till solsken? ;-)
Kul att få köra bana även för en amatör som mej och konbana är roligare i verkligheten än på papper.

/Patrik, med flest sekunder kvar att kapa

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hur många var ni? Jag skulle varit med på träffen.
Men jag blev påkörd bakifrån på fredagskvällen och sedan blev jag riktigt sjuk på lördagen vilket gjorde att jag tappade lusten.

Schnelle fart, Härliche fart.
Fr
83
Fredrik H.
Boxster S - 03
lite bilder/filmer vore skoj o se.. inte för o stressa er eller så :P
Är det korvätarolof som står för redigeringen av nån film?
Bilder kommer under kvällen.

Ok, äntligen.
Först, massor med tack till er alla som kom och gjorde denna träffen till träffarnas träff!
Jag har bara hört positiva kommentarer och det är riktigt kul.
Att vi sedan hade en ofantlig tur med vädret gör ju inte saken sämre direkt. :-)
Jag var uppe på Emmaboda idag oxå för att hjälpa till när Ferrariklubben hade samma typ av tillställning. Kan säga att vi skötte oss MYCKET EXEMPLARISKT igår om man ska gämföra!
En ankedot är att Gullabo tycker även efter dagens körning av Ferrari att BMW är dem roligaste. :-)

Som sagt, stort tack alla för ett otrolig bra uppförande både på och runt banan!
Bilder ---> Länk
Plåtade du något så skicka gärna in dem oxå, jag känner att jag missade vad som hände i depån då jag var ute på banan nästan hela dagen.

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jättekul att se alla bilder!
Det ser ut som ni haft jättekul, blir lite avis.
Mittsverigebanan nästa gång va? :)

///Foppa
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Jösses ! Här finns finns massor av bilder. Varje minut måste ha blivit dokumenterad.

Festen kan börja !
Gullabo kliver in i bilen :)
Länk
Länk

Vad görs inte för den perfekta bilden ? :)
Länk

Dagens hjälte "strikes a pose"
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.