|
Sida 1 av 11
|
|
|---|---|
|
Är DU sugen på Autopowers största träff genom tiderna, då har du hittat rätt möjliget Dagen är tänkt att DU ska bli en bättre och framför allt säkrare bilförare till vardags. Huvudattraktion är rallyesset Tomas "Gullabo" Jansson (Flerfaldig svensk mästare i rally samt numera Bilsports testförare och husmekaniker nummer ETT!) som instruktör, både teoretiskt och praktiskt. Tanken är att Gullabo ska försöka lära dig ett och annat knep plockat från hans enorma kunskapsbank och erfarenhet. Det finns två alternativ, teoriutbildning för maximalt 20 personer plus de 20 som senare får personlig körning. Alltså totalt 40 personer. Gullabo ställer upp efter förarens önskemål, vill du köra själv så går det bra. Du kan även ha Gullabo i passagerarstolen så han direkt kan säga vad du gör fel eller kanske rent av att Gullabo kör din bil med dig som passagerare för att du ska få se hur det SKA gå till. Vi pratar alltså om en förarutbildning på hög nivå i konsten att köra i Bilsports SuperStage på Emmaboda Flygfält. Självklart är alla välkommna att beskåda dagen som åskådare! Mer info på Länk | |
|
Givetvis kommer jag på denna förmodade superträff :))) Dock bara som åskådare, en uppsättning nya däck per säsong kan räcka ;-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jag anmäler mig till hela paketet inkl. körning. På vilket schweiziskt konto vill ni ha pengarna insatta ? |
|
|
Låter mycket lockande. Blir nog dock bara åskådare i så fall... |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Jag kommer, skam vore väl annars när man bor "nästgårds". Men likt Kalle bara som åskådare. Har ingen bra bil klar till dess. Jag ställer också gärna upp som hjälpreda åt eldsjälarna bakom detta, om så behövs. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Om jag bara hunnit få nytt jobb så skulle det vara kanoon att få deltaga med M5:an... Annars har jag nog inte ens råd att ställa på den, snyft rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
| B-O: Gärna, jag antar att vi behöver all hjälp vi kan få! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag har bokat in Lördagen som åskådare, ska fixa nått boende Fredag-Lördag åt det hållet. ///MVH Hasso Länk |
| Ur ett rent teoretiskt perspektiv. Är det enbart BMW som gäller eller kan andra tyska bilar också "tillåtas" att vara med? Skulle vara kul att prova läget. | |
|
CBM3: Enligt uppgift från MO så är det endast Bmw som gäller vid bankörningen tyvärr....sorry annars hade det var kul och se hur snabb den är:)) |
|
|
Som vanligt är allt det roliga för långt borta! :-( Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Klockrent! Jag kommer genast. |
|
|
Abbe, det är väl inga problem? Mellanlanda i Linköping så blir det två lagom långa turer. Din M3 måste användas lite mer ;) |
|
|
Avståndet i sig är inga större problem! Däremot tillåter inte ekonomin det hela just nu! :-( Soppa, hotell och övenatning, anmälnings avgift blir totalt lite för mycket just nu, jag håller på bygger färdigt huset nu och ska vara klart till Augusti då vi för tillökning i familjen. Så alla pengar jag får över är öronmärkta. föreseten, grattis till bil köpet! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Instämmer med dig Abbe, varför så långt bort :( Jag hade garanterat anmält mig om jag åtminstone bott 40-50 mil söderut. Det är sällan det kommer så roliga evenemang i närheten där man bor. Man är dömd till tristess i Norrland ;) ///Foppa |
|
|
Jag kommer bort en sväng, kanske tvåhjuligt om vädret lockar...) FP |
|
|
Bara för att få klarhet i min fundering så frågar jag här. Kan jag komma för att köra mer än tre styrningar i SS? Tre "repor" är inte mycket om man inte är bekant med denna form av körning sedan tidigare, är man dessutom helt novis på detta med mer avancerad körning är tre varv eller vad vi ska kalla det inte på långa vägar nog för att få ett hum om hur bilen beter sig och vill bli behandlad för att lotsas runt på ett någorlunda snabbt vis. Usch, det här fick en sån negativ ton. Inte alls meningen! Tvärtom! Detta är ju helt kanon! :-) Skitskoj att det blir av! Men är det frågan om tre varv i SS så känns de 40 mil jag har enkel resa lite väl häftiga. Mvh Anton |
|
|
Abbe, tackar! Hade väntat på att du skulle sälja din bil, den ser mycket trevlig ut på bild. Hade du inte lite såna tankar ett tag för att sedan ta ditt förnuft till fånga? Jaja, nu löste det sig för mig ändå. Kan faktiskt hålla med Anton. Att inte Gullabo vill stå och instruera ett oändligt antal körningar kan jag förstå, men lite fri körning på slutet kanske går att ordna? Hur som helst ska bli kanonkul oavsett antalet repor! |
|
|
kommer förhoppningsvis! Har som mål att köra "hela programmet" annars nöjer jag mig med åskadarplats! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag kommer... hade varit kul med en omgång racegummin, men man får väl nöja sig som åskådare kanske.. fast teorin kan ju vara nyttig! Vore kul annars att se hur dieselräsern hade klarat sig tidsmässigt. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
BjörnB, jo det var nära förra året. Ville få löss lite kontanter till Toyotan vi köpte, men jag ångrade mig i sista sekund och behåll den. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.