|
Sida 5 av 11
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det kommer även att finnas möjlighet att få ev felcoder till motorelektroniken avlästa, airbaglampor släckta, serviceåterställning pga test av div nya "leksaker" :) ///MVH Hasso Länk |
| Hotellrum bokat så nu hoppas jag att arrangemanget inte blir inställt... | |
|
Hobbe: Det finns inga som helst planer på att ställa in det hela. Det skall bli riktigt kul detta och vi hoppas verkligen att deltagarna kommer att uppskatta "tilltaget" ! Sen är det trevligt när det kommer sådana överraskningar som den som hasso levererar ovan! Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Kommer nyss från redaktionen och har fått bekräftat att hjälm kommer att finnas att låna. Humm, bättre begagnade så en tunn mössa under är kanske inte fel om man har bacillskräck. :-) Kan även avslöja att jag och Anna ska plåta samt att jag kommer skriva en artikel som senare kommer publiseras i Bilsport. Jag kan dock inte lova att alla får plats i artikeln men jag ska göra vad jag kan för att få med så mycket som möjligt! Vem vet, kanske även TV-kändisen Hasso kommer i tryckt form?! :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Min vanliga fråga : Får man köra om man tak av tyg? Om inte, får man köra om man har löstagbart tak av metal? Eller får man hålla tillgodo med teori och titta på? BMWSC tillåter ju inte cab med hardtop längre på sina gatbilskörningar så bäst att fråga först. (Har inte överrullningskydd men hjälm). Jag kör nog ionte så våldsamt fort ändå, har ju inte köpt cabrio för att bli räjskung. ;-) /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Hasso hann först igen, tänkte i samma banor. Hade varit skoj med lite snack och test av diagnosprylar, jag plockar kanske med lite också. FP |
|
|
Ska verkligen försöka åka och kolla på detta iaf :) /Johan Min bil: Länk HRE H&R ACS Arqray |
|
|
Ska verkligen försöka åka och kolla på detta iaf :) /Johan Min bil: Länk HRE H&R ACS Arqray |
|
|
325cabrio, Du är välkommen till BMW SC:s bankörningar med din bil om den är utrustad med BMW Original hardtop. Kontakta mig om du har frågor. //Hobbe BMW SC |
|
|
Johan99, Ska du inte köra själv ? Det kommer inte att gå snabbt med dina blingfälgar, men du kan ju alltid stanna och posera mellan konerna :) |
|
|
Nu är bilen förvisso såld, men så lätt slipper ni inte mig. Har fått lift med Tommie i hans 540iA -97 :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Hobbe: Tackar för svaret om HT. Trevligt att det är OK med orginal HT numera för BMWSC. Hur visar man att HT:n är orginal om man köpt bil och HT beg tillsammans. Finns BMW artikelnr stämplat någonstans eller finns något annat bevis på orginaldel? Är 90% säker på att min är orginal men vill gärna veta. En liten OTfråga men ändå: Kräver BMWSC förarlicens för sina gatbilskörningar eller finns prova-på att köra bana med gatbil fortfarande. Det var ju mycket utredande om försäkringar och jag såg nog aldrig slutet på den diskussionen? Vad gäller för Mickes Emmabodaträff ang taklösa bilar? Eller snarare vad gäller för bilar med flera tak, de som har ett i tyg och ett i metal? ;-) Ha det bra! /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
325cabrio, Vi lämnar tråden här åt vad den ska handla om. Gå in på BMW SC:s hemsida och läs (www.bmwsc.com). Har du frågor efter detta så kan du kontakta mig (se Kontakta Oss). Mig hittar du under Sekreterare. |
|
|
Hobbe OK! Jag kollar BMWSC's sida. Tillbaka till orginalämnet: Vad gäller på Emmabodaträffen? Vad gäller för Mickes Emmabodaträff ang taklösa bilar? Eller snarare vad gäller för bilar med flera tak, de som har ett i tyg och ett i metal? ;-) Ha det bra! /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Då var man anmäld med dieselspisen. Tur att jag fick syn på denna tråd i sista stund. Superstage är ju bland det roligaste som finns -har länge haft en stark önskan att få mäta min dieselräser mot andra bilar... Ses i Emmaboda! P.S. För de som vill värma upp inför Emmaboda, finns det möjlighet att köra på Knutstorp på torsdag med GRC. Mer info på www.grc.as Själv tycker jag att det blir en alldeles lagom tur med Stockholm-Knutstorp-Emmaboda-Stockholm... --- Mvh Erik --- www.jirhall.com www.gotlandring.com www.grc.as |
|
|
Då var det betalt för teori, skall bli oehört intressant att höra på denna guru om lite körning! För att skona er andra så låter jag bettan slippa bankörning jag har ju bonntrimmat bettan som numera har ytterligare 3.3 hästar och dessa är äkta minsann. Hälsningar Johan "pcdoktor -33kg" Sjöström Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
325cabrio: Det vi kräver är överrullningsskydd och eller HT samt att allt som går att stänga i fönster/takväg är stängt! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Byt Bil, tyvärr har GRC ställt in enligt info på hemsidan. | |
|
BjörnB: Jag vet, tack ändå. Det är jag som driver GRC, så det var jag som la ut informationen på hemsidan... :-) Men jag kan passa på att säga att det kommer fler GRC-banträffar framöver. Både i Sverige, samt andra härliga banor i Europa. Ta en titt på www.grc.as och titta i kalendern! --- Mvh Erik --- www.jirhall.com www.gotlandring.com www.grc.as |
|
|
Byt Bil, Det är ju bra att folk informerar dig om vad som står på din sajt i alla fall :) Jag kommer nog att hänga på GRC någon gång om man är välkommen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.