|
Sida 4 av 11
|
|
|---|---|
|
Sounds good isåfall, annars får man börja jaga kruka oxå! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jag tror att hjälm är ett minsta krav på personlig säkerhetsutrustning. Så var iaf fallet när jag var på Emmaboda med BMW SC. Det är inte att rekomendera att köra utan hjälm. Det är lätt att slå huvudet i sidorutan om bilen uppför sig oväntat. /Anton - sitter och velar om det är värt så många mil i skroven jag kör. Däcken vill nog inte åka hem efter dagen heller för den delen.. :-( /Anton |
|
|
Hobbe: Klart att jag tar med kameran. Den är liksom en del av mig så det går inte att undgå att den är med. Länk Tog en ifrån "rätthåll" så ni känner igen mig ;) "Bilar som inte driver bak är trasiga!" Länk |
|
|
Anton: Du har ju "bara" 42,5 mil enkel. :-) Janne åker från Västerås och har 44,5 mil. Förvisso i något bättre bil, M5 E60! :-) M5:an kommer tyvärr inte att köras på bana då det är AutoPower som lånat BMWs pressbil för ett reportage. Däremot så är den öppen för allmän beskådning. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Har fått bekräftat att hjälm krävs. Eventuellt så kommer det att finnas till låns. I övrigt så rekommenderar jag att man har på sig 100% bomullskläder, då syntet smälter på kroppen vid eventuell brand. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Om jag nu kommer ner till Emmaboda hur hittar jag till träffen? //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Lazy: Här har du en länk så du hittar. Länk Det är tydligt skyltat utifrån vägen. Hoppas att vi ses där! "Bilar som inte driver bak är trasiga!" Länk |
|
|
Little Goddess: Tackar Tackar, ja jag kommer med största sannolikhet men bara som åskådare,och för att träffa likasinnade. //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Troligen så åker jag till närmare konbana för att försvara en pallplats från förra årets bravader istället. Tråkigt men sant.. Det hade varit kul med SS en gång till men det finns tid eller ork att åka så långt. Jag hoppas att det blir fler gånger senare. För er som velar.. Superstage är en snabb konbana! Snabbare än vad många tror. Det skadar inte med mycket motor då "rakan" är lång. Har man mindre motor så är det kanske ännu roligare att slå från underläge ;-) Detgår att åka fort trots lägre effekt och symaskinsmotor.. Det är inte lätt att träffa rätt i spåret, men nu har ni världens chans att få till det med bästa tänkbara instruktör för banan! Ta chansen att prova på och fastna för svängandet! :-) /Anton |
|
|
Synd du inte kommer Anton men underbart att du skriver om dina erfarenheter från SS. TACK! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
För er som inte vet hur det går till. ---> Länk Bilsports Superstage-bana sammanlagda längd är cirka 2600 meter. Flygande start i 40 km/h på tvåans växel används. Fotocelltidtagningen startar då bilens front passerar startlinjen (1). Det första kurvpatiet (2) har tvära svängar vilket ofta orsakar understyrning. Nästa kurvpati (3) är betydligt snabbare och medför inte sällan överstyrning. Vid vändpunkten (4) är farten hög och det är lätt att bromsa på sig. Sedan är det samma väg tillbaka, med ett undantag. Av säkerhetsskäl måste bilen passera ytterligare en port (5). För sen inbromsning innebär stora problem i den efterföljande vänstersvängen in mot mållinjen (1). Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Fick nyss veta... Bra att veta för er som undrar vem Gullabo är. :-) Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Herr Gullabo är lika verbal och skrytig som vanligt :) Naturligtvis är ALLA lika välkomna. Deltagare och åskådare. För det är ju alltid kul att träffas. *funderar över hur hon ska hinna med att göra bilen vacker innan träffen, det finns för få timmar på ett dygn* "Bilar som inte driver bak är trasiga!" Länk |
|
| hur kul som helst! Vill köra!!! | |
|
Oj då ! Jag råkade bumpa tråden.... ;) |
|
| JAg har ingen hjälm. Kan ni rekommendera en billig, lätt och inte för varm hjälm? Är det 100% att man kan låna hjälm? | |
|
mip: Vi håller på och undersöker detta. Hoppas kunna lämna besked så tidigt i veckan som möjligt. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
mip, I de flesta fall räcker det med en vanlig öppen moppehjälm. |
|
|
Även om det inte kommer finnas hjälmar för utlåning så borde deltagande med hjälm kunna låna ut sin till de som inte har? /Anton |
|
|
Hm står i valet och kvalet om jag ska anmäla mig... Är osäker på om jag får dom nya pilot sport2 sulorna.. Är ju inte så sugen att åka på snudd på blanka däck!!! Jobbar ju i växjö så de är ju inte så långt att åka. Mvh Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.