AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.707

Z4 svårsålt?

Sida 1 av 2
L4
32
L4MBO
330Ci AC Schnitzer -03
Är rätt ny här på forumet, funderar på en Z4 3.0 men jag undrar om dom är lika svårsålda som en M3 E46 som näst intil e omöjliga och sälja...
Nästan ingen som köper en två år begagnad bil för ca. 400k (M3 E46)
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Tja det är sant å andra sidan så kostar en z4 3.0 som är 2 år gammal ungefär 300,00 och inte 400,000 och det gör en väsentlig skillnad!!
100 stor pengar är ändå en hel del!
Dessutom är en M3 svindyr i försäkring och driftskostnader gentemot en z4.

Tror inte en Z4 är speciellt svårsåld, nu när dom sakta kryper under 300,000 gränsen bör dom vara lättsålda, dessutom är det en hyffsat ny modell gentemot en E46 Bmw(e46 kom väl -98).

Så jag ser inga problem att få avsättning för min bil när tiden kommer...
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Anledningen till att M3 e46 är svårsålda är att ägarna begär alldeles för mycket för bilarna. Varför köpa en M3a för 400k när man får en ett år äldre M5 för 300k?

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Håller med Dorfmeister! Mycket svårt att sälja bilar för 400-500-600 kkr begagnade som en M3 2003 kostar. E46 är dessutom en "gammal" modell.

Z4.an känns ju mycket modern och ny även som 2003:a. Oftast har de gått kortare och snällare än motsvarande M3.

Så jag tror inte heller att det blir några problem att sälja, men just nu så känns det helt rätt med Z4:a så försäljning är inte att tänka på!
L4
32
L4MBO
330Ci AC Schnitzer -03
MOhahah, köpt bil igår :=)

Det blev en AC Schnitzer 330Ci 03:a, fick bli en kompromiss helt enkelt
Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
Grattis till bilköpet! 330Ci är en härlig bil :)
L4
32
L4MBO
330Ci AC Schnitzer -03
Hur många 330Ci AC Schnitzer tror ni finns i sverige??

kan inte finnas allt för många
ma
37
mathiaso
530dx Touring M-sport -14
Jag letar efter en Z4 3.0 -03 och då hittar man ju en del tysklands importerade i Sverige. Ska man vara orolig för att köpa en sådan med full historik, 0 ägare i sverige, alltså köpt för att säljas, av en till synes seriös person.
Kommer man inte få problem att sedan själv sälja den om ett par år, när man kanske behöver en större bil. Ratar bilhandlarna min fina Z4 om den nu råkar vara tysk såld, när jag kommer om 2 år ?

/Mathias
Do
190
Dorfmeister
Jag har köpt både importerat och svensksålt.
Dessvärre vill väl ofta inte märkesberoende bilhandlare byta in bilen då, men å andra sidan så har jag heller aldrig varit intresserad av att byta in min bil till skampris, svensksåld eller ej.
Din bil lär betinga ett högre pris i en privat annons än vad du får av en handlare i inbyte, handlarna skall ju profitera dem också...
Så varför vara rädd för att köpa tyskt?!?!

Köp bara, men se till att det är den "stora" kliman i bilen, och inte bara "ac" som det är i en del handlares bilar som dem importerat...
ma
37
mathiaso
Sant. Är lite sugen på denna bil.'
Länk
Men är lite orolig för att den verkar va importerad för att säljas direkt och har 0 registrerade ägare enligt VV.se (kollat regnr).
Do
190
Dorfmeister
Har allt man behöver och mer där till i utrustningsväg, dock synd på färgen ;-) heheh!!!

Pappa säger KÖP!!!
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Den färgen är ju skitsnygg!!!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Fin färg !
Do
190
Dorfmeister
tja smaken e som baken!!
Man måste ju retas lite....
ma
37
mathiaso
Men vad tror ni,

Hade ni vågat köpa en nyimporterad Z4?
Känns ju som att den som importerar en sådan bil kanske inte är lika noga som en som importerar till sig själv...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du får syna bilen. Är det en seriös importör behöver det inte vara konstigt. För även om man inte importerar den för eget bruk, utan för att sälja så kanske man inte vill ta vilket skit som helst eftersom det kan bli svårt att sälja. Men, om priset är "för bra för att vara sant" så skulle jag passa mig extra.

Lite dumt att säga att alla nyimporterade bilar är skit generellt.

Do
190
Dorfmeister
Vaddå seriös importör, var det inte en privatperson??
Skulle snarare tro att en som plockar hem en bil och säljer den privat för att tjäna ett par tusen är mer noga med vad han tar hem än en "ärlige hary på hörnet" som ändå inte behöver bry sig då det är firmans pengar.

Varför skulle du inte våga köpa en nyimporterad bil för?? Det blir ju samma som om du hämtar den själv fast här får du får förmånen att se bilen på plats i Svedala INNAN du bestämmer dig!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag köper generelt sett aldrig nyimporterade bilar. De har som regel tagits hem med vinstsyfte i första hand, snarare än att bilen är fin. Men visst finns det seriösa importörer som tar in fina bilar också men då fär man istället betala dest mer.

Då åker jag hellre ner själv och tar hem vinsten.

Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
mathiaso: Det är inga probblem att köpa nyimporterat, tror också han är noga - vill nog allt få sålt bilen också.

För dig finns det många fördelar med att köpa bil i sverige (importerad eller sv.såld).

Visst kan de ha tagits hem med vinstsyfte, de kanske har bra kontaker, erfarenheter etc som gör att de kan göra bra affärer vid import. Många "svensson" har inte de möjligheterna och för dem kanske det är en mkt bra idé att köpa bilen i sverige.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dorfmeister: Man kan vara en seriös bilimportör utan att vara bilhandlare, se bara på Johan i autopower crew. Däremot är det mer ovanligt att en privatperson tar in en bil utan att registrera in den. Om jag skulle köpa en nyimport hade jag velat att allt var klappt och klart, bilen ska vara regbes, nycklar kodade osv.

ma
37
mathiaso
Som jag har fattat det så är den registrerad, har svenska plåtar, men är avställd direkt, så att den inte skulle få en extra svensk ägare i onödan. Kan ju va en poäng? Är detta vanligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.