|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Skoj att se, synd att det fanns rost men det var ju ett bra pris trots allt. Det såldes bara den sedanen i Sverige 1993, samt av touringmodellen såldes det också en Avusblå. -M5 E34 Limousine register Länk | |
|
Strypt? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
bör vara 255 kw då blir det rätt - bara EN svensksåld 93:a, var inte -kungen's bil- svensksåld för att det var väl en 93:a, eller är det en 92:a, hur ligger det till HD91 ??? M5touring register |
|
|
m5toureg: Enligt hans annons på autobörsen: En av tre svensksålda 1993.Vår kung äger också en blå. PRIS: 79000:- Men jag antar att HD91 har koll på hur det är? |
|
|
Föredrar import framför svensksåld! //Schnitzer |
|
|
Var det inte en blå 92:a vår regent hade? Länk |
|
|
Birka: Jo precis, det stämmer! Han som har M5:an på annons vet väl inte att kungen har en -92:a. //Schnitzer |
|
|
Kungens gamla är en blå 92:a ja, det stämmer precis det. Enligt Vägverkets uppgifter finns det bara en M5 sedan -93 som är svensksåld och det är den som är till salu. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Synd att den inte hållits i bättre skick dock, rost finnes=( Mvh David |
|
|
HD91: Är det något unikt med bilen förutom enda Sv tänkte på utrustning eller dylikt? |
|
|
Vill ni se bild på, när den var i nyskick, kika in Bilsport 16/93 där är den M5:an på framsidan. Dålig koll, hos ägaren, det finns två 92:or och en 93:a, däremot 3st 94:or, eller rättare sagt 2, nu när PTG180/GD64174 är avförd efter att ha blivit stulen. Mvh Stephan |
|
|
starre: nej det verkar inte så, mest "det gamla vanliga" utrustningsmässigt tror jag. Om det stämmer att den är fullservad så är det ju unikt i sig, inte många M5:or har komplett ifylld bok när man börjar forska, trots löfte om det i annonser osv. Ordet fullservad missbrukas lika illa som "fullutrustad". Stephan735i: helt riktigt! Den andra svenksålda 92:an förutom Kungens finns också med i en Teknikens Värld, minns inte numret dock, Lagungrön tror jag den var i alla fall. En av 94:orna är lite speciell också, Mugelloröd bil med svart komplettläder och 20 Jahre-bälten från Individual, den kanske kommer att dyka upp på någon av sommarens M5-träffar. Sedan finns det några svensksålda 95:or också, tre st vill jag minnas, varav två är representerade här på forumet. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD91: Den röda såg jag för en massa år sedan på BMW Solna till salu. Den hade väl skinn på intrumentbrädan tom med röda sömmar (om jag inte missminner mig), har alltid undrat var den tagit vägen. Den bilen sitter klistrad på min näthinna fortfarande fast det säkert är 10 år sedan jag såg den. M V H Stephan Dagboken:Länk |
|
|
STEPHAN, HD91; Den Mugelloröda 94:an Länk , var ju uppe för diskussion här på autopower, när den var till salu för ca 250tkr? med mycket lågt miltal, bilfirmansson ville köpa, men så blev det inte, HD91 har du utrustningslista på den bilen, vore intressant att ta del av den i så fall. Den Lagungröna var med i Teknikens Värld nr 20/92, den har haft få ägare, och har i dag ett miltal på 300tkm+, jag såg den när den var några år gammal, nästan hemma där jag bodde;) Mvh Stephan |
|
| ja en 95:a är nog min iallafall... känns rätt skojj å ha en svensk såld, inte för att jag tror att det spelar nån roll men lite kul känns de ju... rätt lågt mil tal med... böt kopplingen på den idag... shit va jobbig bulten längst upp på vxl-lådan var... Puh!! fick ju ha flera meter förlängare!!! =) | |
|
Här hittade jag lite fler bilder på bl.a. den röda M5'an + en porsche violblå metallic M5 touring :D Länk M V H Stephan Dagboken:Länk |
|
|
Utrustningslistan visar endast röda Motorsport-bälten på Individualsidan, det andra är nog eftermonterat dessvärre (svarta ljus, svarta stjärnor, trä, stereo mm). I övrigt är den mycket rikligt utrustad, saknas dock läslampor och stolsvärme/elnackstöd bak samt passagerarairbag och elratt. Stephan735i: kan skicka specarna på e-post men din inkorg var full stod det förut (skickade foton på 540iT-96). -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Länk När den var tillsalu på ross |
|
|
Ruskigt fin på bilderna och bara 4000 mil. Otroligt! //Schnitzer |
|
|
Länk Nu är den tillbaka, fast med bättre pris, dock fortfarande med det felaktiga påståendet om att det såldes tre st -93 och att Kungen hade en 93:a. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Någon här på forumet som äger -95 med reg KAD xxx? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.