AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.303

Första bil?

Sida 2 av 2
El
338
ElNiko
325iT-92
Dock är det ju en del skillnad på 318i och 318IS, 318IS är ju mer en budget M3 med 16V-topp och 325:ans bromsar samt m-technic-chasie.. Dessuom svarar den väl ganska bra på trimning, vad jag har hört... Man får ju skillja på äpplen och päron...

/Niklas
Bu
72
Bunz
323Cpt - 00
Carl: Eller så får du ta och köra en 318is så kanske du förstår, en 318is är som ElNiko nämner inte en vanlig 318.

Sen är en 318is garanterat snabbare i tajta konbanor och tajta banor för den delen, men jag misstänker att du inte skulle veta.

Men som sagt, är man ute efter ren fart så är det 325 som gäller, men då får man leva med bränsletörst och svindyr försäkring... Ja, och så är juh en bmw med sexa en penisförstorare som man kan urskilja ur den här tråden :D
El
338
ElNiko
325iT-92
Fast så mycket drar den inte, har varit nere på 0,74 med touringen, men då var det mycket 70-väg annars ligger mellan 0,8-0,85 landsväg. Stad pendlar det mellan 1,1 och 1,3 beroende på hur roligt man har..

/Niklas
Bu
72
Bunz
323Cpt - 00
Min 318is drar som mest 0.9 vid väldigt vild körning, sträckan stockholm gelleråsen drar den 0.6, och då håller man iaf över 150 större delen av sträckan.... Men just nu drar den absolut ingenting, för soppapumpen är paj :D

Ja, sen drar den juh en bit över litermilen på bana, men det är juh lite annorlunda körning...
El
338
ElNiko
325iT-92
Haha! Min pump har oxå gått och hängt sig, men killen på bmw var lätt chockad över att den gjort över 20k mil..

/Niklas
Carl Adam Andersén
Bunz: Jag tvivlar på att killen som startade tråden kommer hitta några konor ute på våra svenska vägar ;)

Bu
72
Bunz
323Cpt - 00
Carl:
Jag tvekar på att han kommer hitta en 318is i prima skick för 20k också.
Men allt jag ville få sagt vara att en 318is inte är en såpass tråkig bil som alla tror, det är STOR skillnad på en is och en vanlig 318.
318is = tonnvis med kul för rimliga pengar.
Skulle själv gärna haft en 325'a för den delen, men det var ett inte så ekonomiskt gynnsamt val, därför blev det en 318is.
Faktum är att det är ännu roligare o hänga på BMW med sexor på bana när man har en fyra under huven :D

ElNiko:
Min har gått 21.5k mil, gissa om den mår bra :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.