|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Robsarve |
Sådär... Länk Tar gärna emot synpunkter! Tack till Gasar-Magnus för testobjekt! tycker Erik |
|
Bra beskrivning för den som vill meka med dörrhögtalarna på E39. FP |
|
| Verkar vara lite skillnad på kvalité på högtalarmonteringen i E39 jämfört med E46. Verkar nästan vara värt att skaffa en E39 bara för att slippa montera högtalaren i den sunkiga dörrpanelen som på E46 | |
|
..och riktigt bra låter det!! MEN om inte har snikbil( som jag) utan inbyggd telefon/HF med dubbla talspolar, hur gör man då då? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Robsarve |
Fimpa högtalarkablen till telefonen på högersidan och koppla ihop kablarna på vänstersidan. |
|
Länk G-M: Är det stor skillnad? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Ja, mycket mycket bättre detaljer, mera snärt i ljudet jag är helnöjd!! Klart köpvärt för alla som gillar välljud Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Robsarve>>>> Vad är installationsdjupet på dessa P-goldhögtalare du installerat?? / Jonatan BMW - För att det känns rätt! |
|
Robsarve |
60 mm, djupare går inte in. |
| Hur skall man få tag på ett sådant här kit om man bor i gbg? | |
Robsarve |
Enklast är att maila mig... ;-) Tyvärr har vi inte hittat nån lämplig åf i Göteborgstrakten än. Mycket MDS där just nu... tycker Erik |
|
Erik: är 60mm max eller får man in 62mm? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
Robsarve |
Du lär staga upp lådan med basen då, så se till att den inte ventileras bakåt. Använd en lite tjockare list (W-typ) så skall det gå. tycker Erik |
|
Robsarve>>>> Lådan högtalarna sitter i är av plast vad jag förstår? Finns det någon port, eller blir lådan helt sluten? Bör man göra en port (Borra upp ett hål) för att tillåta högtalaren att arbeta oförhindrat av lådan? / Jonatan BMW - För att det känns rätt! |
|
Robsarve |
Ja, de är i plast. Nej det finns ingen port. Till de flesta 5,25" är volymen där inne tillräcklig. Om basen är okontrollerad och "fet", borra 4 st 5 mm hål i bakre nederkant på lådan och stoppa lådan med polyestervadd. |
|
För att återgå till telefon/HF om man fimpar kablarna på hö sida och tvinnar ihop dom på vä sida vart får jag då ljudet?? och blir det inte kortis för HF:n?Går inte navi rösten också på den extra talspolen? Fattar inte riktigt. |
|
| Kom just på en ide: Kan jag inte dra bak HF/kablarna och koppla in dom på min Hög/Låg nivå omvandlare för framsystemet? Då får jag ju ljudet som vanligt väl? | |
|
Jag kanske bör koppla på ett relä imellan som jag styr med telemute på radiomodulen också? Skall man tvinna ihop kablarna i ena dörren för att högtalarna till H/F:n är kopplade i serie? |
|
Robsarve |
Förlåt om jag varit oklar, på förarsidan tvinnas de båda "plus"kablarna (en från radion, en från telefonen ihop för sig och de båda "minus"kablarna tvinnas ihop för sig. Sedan ansluts de till plus respektive minus på 5,25":aren. Hewi, har du separat slutsteg? Isåfall bör du sätta en reläsats. tycker Erik |
| Ja jag har separata slutsteg. Tror du på min ide om att styra ett relä med telemuten från radiomodulen så att H/F kabeln bara kopplas in när telemuten är aktiverad och sedan att man kopplar in H/F kabeln på hög/lågnivå omvandlaren till framsystemet? Då får ju jag ljud i alla framhögtalarna. | |
Robsarve |
H/F kabeln är redan reläad, det är därför det funkar med tvinningen. Jag hade satt rett relä från telemuten till slutsteget remote så att det slås av när muten (och därmed H/F-ljudet) aktiveras. Du får dock inte så högt ljud ur H/F-en, men steget är säkert. tycker Erik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.