AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.908

Omöjligt att sälja M3!

Sida 5 av 6
Skicka iväg den så är du av med beskymmret, det handlar ju bara om 5000:- och alla vill ju pruta lite. Behåller du den så kan du säkert bli sittande på bilen ett tag till..

Vore roligt veta vad du betalde för den om du har fått den sålt.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Fick 82 tusen med 10 liter TWS olja + filter med på köpet... Så var den bilen borta.. VAd ska jag ha nu då? 330ci med 19500mil ???

/Daniel
Danragn är det denna

Länk

Bra pris och med rätt färg och läder. Milen kanske är höga men detta måste ändå vare ett bra pris, vad säger ni andra?Om det nu är denna :)

Danragn...åk och köp! :)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jo det är den.. Navi och TV såg mkt bra ut invändigt när jag fick bild av honom.. Ska försöka pruta 10 tusen så blir det nog den..

/Daniel
Visa användare
39
ragnar
Bmw 328CI -99
Daniel ska det där vara vär då? gå ut på msn å skicka bilderna då
Det står i annonsen att det är en -01 , men den är
tillverkad 2000/02 så då måste det väl vara en -00 eller ?
Du har säkert märkt det, men bilen verkar vara pantsatt (Belånad) så se til att du inte tar med dig lånet på bilen om du köper den.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Den står på bilfirma och han sa att han inte håller på med bedrägerier så dom löser självklart bilen innan den säljs. Ähh verkar skumt det där. Import också..

/Daniel
Bo
117
Bosniern
BMW M3 3,2 -96. BMW E39 523iA -96.
12 år gammal M3 - 3.0 liter. - Det är inte lätt alls och sälja en sådan bil. Men bästa tipset från mig som försäljare är skit i och säga något till kunden om AC-n och sälj din bil det här året för 70 000, för som det ser ut nu för e36 m3 3.0 liter så är den nere i 50 000 nästa år.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
danragn, behöver inte alls vara skum! Vi har lån på vår andra bil, den kan vi inte sälja innan lånet är löst! På reg bevist står det också att bilen är belånad.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
39
ragnar
Bmw 328CI -99
Bosniern)
aldrig att dom kommer att sjunka till 50 000 nästa år. då är det så lite pengar så att man inte änns behöver ha mer än trafikförsäkring. då kommer ju alla vilja ha dom!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bosniern: Om du läser ovan så har han redan sålt bilen för 82'.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är riktigt att 330:n är tillverkad 2000-02 men modellen kom väl fr o m modellåret 2001 så det är nog en 01:a ändå. Brytpunkterna för modellåren skiljer en hel del. Den har ju i alla fall rullat i Sverige i ganska exakt 4 år.

___
//Ulf
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
ragnar:

Jag tvivlar inte en sekund på att man snart kan få en skaplig E36 M3 för 50 000:-.
Bosniern...

Då vet man vem man inte skall köpa nästa bil av. Vadå inte säga att bilens ac inte fungerar...seriöst eller? Är det så du gör affärer på din firma?
Är nästa tips att skruva mätarn...det är mycket lättare att sälja bilen då.
Tror inte man nånsin kommer få en fin m3a för 50 papp!!
kanske ett härligt lik men ingen fin!!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ja skulle tippa att välvårdade, servade och okrockade m3 3.0 i originalskick med rimlig mätarställning (<17-20.000) kommer att stanna kring strax under 100'.

De flesta kommer nog annars ligga runt 60-70' närmaste åren.

Misskötta bilar kommer kommer säkert inte stå mkt högre än 50'

Får man inte de billigaste häckarna för runt 60' redan idag?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Bäst att förtydliga,

Givetvis kommer enstaka exemplar att betinga priser betydligt över 100'. Extremt fina bilar, lågmilare med få ägare, GT:n mm.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jo dom kommer bli billigare jag vet två stycken som sålt och köpts för 69 tusen.. En köpte jag för ett år sedan och det var den finaste M3:an jag någonsin sett. Inte en bula repa eller något tråkigt i lacken dock var en stötdämpar lagring trasig och den hade gått 20 tusen mil. Den svarta om någon kommer ihåg.. Finns kvar på Autopower som såld. Kostade på bilen en del innan jag sålde den dock.

Den andra var en röd i uppsala med en massa sony stereo och riegervinge och rieger front, men den var rostig i alla skärmkanter, frontspoilern var sprucken, läckte massa olja, sliten inredning mm mm.

Skulle få köpa en gul M3 med trasig vanos för 60 tusen. Den bilen var hartge utrustad.

Så viss finns det objekt billigt och detta var ett år sedan...

/Daniel
Danragn; kom bara ihåg att skick ick ær subjektivt bestæmt. Det du anser vara fint kanske jag anser vara ren skit.

(en bra m3 m5 kommer per se alltid att ha två kundkretar. De som har råd och de som inte har råd. Folk med pengar kommer alltid att vilja ha en bra bil, den kan alltid få kosta om den ær lite speciell och i bættre ordning æn andra exemplar, se bara på varenda veteran / hobbybil. Gamla gubbar betalar mkt bættre æn 18åringar om bilen ær værd det... )

R

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.