|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Har en BMW M3 -93 med 14800mil på mätaren som inte går att sälja. Jag begär 89000:- . Den enda defekten på bilen är att det är slut på gas i Kliman. Bilen är M-testad för 4000 mil sedan med lite små anmärkningar som lysen och framruta. Besiktad senast utan anmärkning. Väservad mm. Ska det vara så svårt att hitta någon köpare.. Bilen är i kanonfint skick!! /Daniel | |
|
Om det "bara" är slut på gas i kliman så är det väl enkelt att åka och fylla på den billigt för att få bilen lite mer attraktiv på marknaden? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Finns en offert på vad det skulle kosta att fylla som tidigare ägare har fått. Vitt skinn & taklucka själv tycker jag inte det behövs AC eftersom den är ganska sväl ändå.. Drar av 3000-4000 tusen för fyllnad och byte av oringar... /Daniel |
|
| Jag skulle nog fylla den själv för att göra bilen mer lättsåld. Sen så kan det ju vara så att AC:n är slut och behöver renoveras, men då kan du ju skriva det i annonsen istället. Blir mest seriöst då. | |
parolof |
enkelt fel, priset är för högt |
|
Vaför är det för högt???? /Daniel |
|
|
Om AC:n hade fungerat skulle den vara värd 120 tusen då som vissa tror dom ska få för sina M3:or???? Detta är en fin bil!!! /Daniel |
|
|
Sälj den till Finland eller Norge! Här betalas det dubbla priset. |
|
|
Jo, har haft finsk spekulant på en annan M3 jag hade förut men jag tyckte det blev krångligt med allt så jag stod över... /Daniel |
|
|
Tycker inte att priset är för högt satt, mer troligt är nog att premien på försäkringen är för hög. Tittade på bilderna och den ser väldigt fin ut och med bra utrustning och fina kombinationer.Väntar du några veckor och solen tittar fram så tror jag du blir av med bilen minus några tusenlappar... |
|
M3-Mackan |
Kan inte förstå hur folk kan tycka att 89´ är för mkt att betala för en M3. I och för sig att AC:n måste fyllas på. Men man får ju fruktansvärt mycket bil för pengarna. Vad ska man behöva gå ner till för priser för att hitta en köpare på en M3:a, 70´ ? Vad får man för bil med den kvalitén och prestandan för samma pengar. Sjukt är ju bara förnamnet (Utan att vara alltför partisk). Måste ju finnas någon botten på M3:orna tycker man... -Mackan- |
|
Gas kostar under 1000:- att fylla på, och jag vågar säga att det är aldrig problemet när folk skriver så i annonsen. Evaporatorn/pumpen brukar vara slut. Brukar kosta 3-4000:- i materiel. Ca ink 7000----> med arbete + påfyllnad av gas. Det kostar 500:- att felsöka med uv-lampa och sånt. Den summa dras av om dom hittar läcka, eller bakas in i totalpriset med påfyllning, som brukar landa på ca 1300-1500:- totalt. Detta är mina erfarenheter av trasiga ac. |
|
| Man får nog inte så mycket mera för en M3 i Finland heller -93 9-12000 euro oregad. | |
|
Just när det gäller AC så är ju folk osäker på om det räcker med att fylla eller det är mer omfattande reperationer som behövs. Om du vet att det enbart är gas som behöver fyllas så är detta garanterat pengar du får dubbelt igen. Om du väljer att inte fylla på gasen så tolkar jag och säkert många andra detta som att du vet att det är mer som behöver fixas för att få en fungerande AC. När det gäller priset så tror jag inte att det är så fel om du har lite tålamod. Behöver du bli av med bilen snabbt så måste du gå ner. ___ //Ulf |
|
parolof |
Jag skrev "enkelt fel, priset är för högt" eftersom frågan löd "varför den inte blir såld?", lite krasst men så fungerar väl en marknad, sen kan mycket väl rätt köpare dyka upp med tiden som tycker annorlunda, jag hade en 60-talare till salu för några år sedan, ingen i Sverige var intresserad, inte ett samtal, sedan dök en Norrman upp och betalde utan att knota, så kan du hitta en köpare i utlandet gör det, det var hur enkelt som helst att exportera en bil. |
|
Grejen med ac är väl att det är ett slutet system. Tar gasen slut så är något trasigt. Kan vara lite av ett lotteri... Polaren släppte iväg sin fina M3 -94 Avusblå för 89´, då med fungerande ac... Tyvärr har du ingen länk till bilen. Hade varit lite lättare att uttala sig då. /johan |
|
|
Stora problemet med M3 är att försäkringspremien är för hög. Många kan köpa men få har råd att äga. Skulle jag köpa en M3:a räknar jag med att få betala ca 25-30 k per år i försäkring. Med normal inkomster går det inte. Det är orsaken till priset på bilen. Till det bör man givetvis lägga underhåll osv som inte heller är direkt gratis. Men som jag sa, försäkringspremien är för dyr för den kundkrets bilen atraherar. E |
|
|
Jag håller med vissa här att om AC:n inte fungerar så är det en ganska stor defekt. Det finns så många M3or ute, så de flesta väljer nog en annan bil då man inte säkert kan veta hur dyr en sådan reparation blir. Bättre att åtgärda detta och sedan sälja bilen. Själv förstår jag inte varför man inte åtgärdat detta tidigare? Märker jag en defekt på min egen bil så får jag det åtgärdat, inte låter problemen staplas på hög... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Om offerten finns på fyllningen från tidigare ägaren så bör nog även torkfiltret till ac:n bytas då systemet varit tom för lång tid. Tyvärr så är det ju så att 99% av alla ac som inte fungerar så har kondensorn sprungit läck och då börjar det kosta lite att fixa detta. Om jag varit som dig så hade jag gjort en ny felökning och en fyllning om det bara räcker med det. |
|
|
Om det står i en annons att "AC behöver fyllas" så tar jag för givet att systemet är defekt och behöver repareras för cirka 10-15 000:- Fixa så att allt på bilen (inklusive AC) fungerar som det skall, så blir den mer lättsåld, och du kan kanske rent av höja priset en slant om bilen är fräsch! Lycka till! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jag tror att det blir svårt att få igen pengarna, kanske 10000:- för att laga AC:n. Bättre att sälja den AC:n defekt och gå ner lite till i pris istället. " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.