AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.904

Omöjligt att sälja M3!

Sida 4 av 6
Björn, risken är så gott som obefintlig ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Fixa AC:n, ta riktigt bra skarpa bilder, skriv en seriös annons med ditt riktiga namn. Och ta även bilder på serviceboken. Ta inte med formuleringa som "inga däcksparkare, testpiloter, och endast seriösa" i dina annonser. Annonsera på flera ställen. Överväg att sätta ett hyffsat lågt pris i annonsen och pruta inte så mycket på det sen när dom väl har sett bilen. Är den så fin som du säger så blir den såld.

Länk
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Undrar bara hur länge du annonserat bilen i fråga? M3:or går sällan snabbt att sälja, gäller liksom att hitta "rätt köpare". En utav mina m3:or fick jag annonsera i nästan tre månader men till slut blev den såld utan att jag behövde pruta en enda krona...

Så mitt råd till dig är att ha lite mera is i magen. Men är det bråttom att sälja, ja då är det tyvärr bara att sänka priset...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Hehe. en vecka kanske? Ska fixa en ny annons med nya bilder med 17" fälgarna istället. Har egentligen inte så brottom men har ett 325 Turbo projekt som jag vill börja med nu då det börjar bli sommar. Detta var ett impulsköp då en kille här i stan hade bilen och jag visste vad jag fick och så var den fin så jag kunde inte stå emot. Han blev juh glad som blev av med den iaf =)

/Daniel
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
330 Ci var det först? Nu "325 Turbo-projekt"? Huset som du blev med då ?...Där brukar man ha att göra på sommaren annars... :-) Instämmer i PowerMac's inlägg.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Sani: 330ci blev såld pga att jag inte fick denna bil såld och har inte hittat någon annan som passar, huset är min farfars som jag kanske ska köpa, mkt pengar för ett hus. BMW 325 Turbo är för att ha något att göra (hobby).

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ny Annons Länk

/Daniel
Visa användare
39
ragnar
Bmw 328CI -99
bara så ni vet!! M3an som danragn har är super fin och går ruggit bra. Har kollat på massor med m3or i 85-110 tusen klassen, och det har för det mesta varit dålig drivning, glapp. missljud mm går ej att jämnföra med danragns i skick drivning mm. Jag fattar inte hur en ac kan vara så jäkla viktigt. Det är väll bättre att bilen går kanon, och är i fint skick. men men Svettiga tjockisar har väll ett väldigt stort behov av ac,
Dr
342
Dredd
525d -10
Haha... vem vill ha en bil där saker och ting inte funkar? Man klarar sig utan stereo, stoppning i sätena, klädsel i taket och bagageutrymme också, men det är inte så praktiskt...
Evol-79
snygg annons (och bil), nu är det bara att hoppas på det bästa. Lycka till
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

ragnar (bror till danragn?): Tror inte det är någon som har misstrott skicket på bilen men danragns fråga var ju varför bilen inte gick att sälja och mångas åsikt har ju varit att en defekt AC inte direkt hjälper till att sälja bilen. Det handlar inte så mycket om man har behov av AC eller inte utan finns det en AC så ska den fungera är den uppfattningen många har. Som säljare kan man ha uppfattningen att AC inte behövs men det är irrelevant så länge köparnas uppfattning är en annan.

Tycker att bilen ser fräsch ut och den uppdaterade annonsen ger ett mer seriöst intryck.

___
//Ulf
Felaktig isärskrivning "vit sport skinninredning". Ger genast ett oseriöst intryck.

:)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ah, det missade jag.

___
//Ulf
Ser fin ut och det är svårt att ljuga om skicket på en bil med mörk lack och ljus inredning. Är den sen lika bra maskinelt som du säger så tycker inte jag att 85 tusen är för mycket med trasig ac. Det är nog bara så att det är väldigt tunt med köpare just nu. Men du får du får väll hoppas på fint väder och att det börjar dra i bilbytar tarmen för fler.

Lycka till, även om det är tungt..
En orignal M3 e36 ser tamejfan riktigt bra ut....mycket bättre än med dom andra fälgarna. Dessutom ger bilen ett seriösare intryck om den är original.
Synd på AC:n men det är väl kontrollpunkt #1 för köparen. Jag har inga invändningar på annonsen.

Flåklypa
Bra annons och jäkligt fin bil. Hoppas att du får den såld och annonsera även på Blocket så ska den säkert gå åt, lycka till.

Komprimera bilderna för det går väldigt trögt att se på bilder i originalstorlek även med bredband.

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Tackar =) ... Var en kille och kikade på bilen idag och han hade inget att invända mot bilens skick och gång, ha sa att den såg ut som ny, och det var roligt att höra för den är verkligen jätte fin. Han skulle kolla vad försäkringen skulle kosta (typiskt) och återkomma i morgon. Man får hoppas på det bästa. Har annars ringt fem stycken intresserade personer idag.

/Daniel
Carl Adam Andersén
Det är alltid bra att diskutera bil man ska sälja på värderingforumet, fler intressenter dyker upp :)

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ska jag sälja bilen för 80 tusen? Då är den borta idag...??

/Daniel
Det måste du bestämma själv!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.