|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Om den inte blir såld så behåller jag den såklart eller ska jag elda upp den? En bekant ska få fylla på systemet för 300:- så får vi se om priset går upp med 10 tusen.. Programmer: fel å fel jag tycker det är sånt tjat om just denna lilla sak, det finns nog värre saker som kan vara fel på dessa bilar. Därför är jag motstridig. Har kollat på så många M3 lik runt om här i trakterna så man blir juh förbannad när allt som drar ner värdet är en ynka AC defekt? /Daniel |
|
|
Jag förstår din uppfattning men allt är inte logiskt när det gäller bilaffärer och det är mycket psykologi inblandat. Vet inte om priset går upp med 10-tusen men jag tror den blir lättare att sälja. ___ //Ulf |
|
|
Får vänta å se om någon vill ha den. Jag har blivit med hus så jag måste sälja den å köpa billigare bil =( /Daniel |
|
Evol-79 |
Problemet kan vara att flera av de "risiga" M3:orna är felfria i annonserna. Du ligger redan efter dem eftersom din bil har ett bekräftat fel som i värsta fall kan vara dyrt att åtgärda. Se till att din bil är så felfri som möjligt så ökar du definitivt dina chanser. |
|
Fattar inte vad du menar??? /Daniel |
|
|
Problemet är att du som många andra M3 ägare övervärderar din bil. En m3 E36 ligger i en gråzon, de som vill ha den har inte råd och de som har råd vill inte ha den. Kvar är ett fåtal entusiaster som bara är intreserade av toppexemplar, lågmilade med full servicehistoria. Din bil verkar höra till den enorma mittfloran av bilar som sägs vara i bra skick men egentligen är i "bruksskick" (du nämner själv kliman, lysen och framruta). "Välservad"? Innebär det full servicebok? Ac:n har det tjatats nog om, att säga att det bara är att fylla på gas är inget annat än väldigt naivt! Ett slutpris på din bil ligger nog någon stans mellan 60-70 000:- om du vill ha ut mer så får du nog ha ett otroligt tålamod och vänta ut rätt köpare. |
|
parolof |
tycker Nulle sammanfattar "problemet" ganska bra, bilen jag köpte (318IS coupé) kanske många rynkar på näsan åt prestandan, men det var en sådan jag ville ha. Jag hittade ett toppexemplar och gav lite mer än vad man ser på blocket m.m, MEN när man väl åker och tittar på en billigare bil så hittar man en massa fel som sammantaget kostar en del att rätta till om man som jag (entusiast) vill ha en perfekt bil att sköta om och ha i många år. |
|
Nulle: När du inte sett bilen så ska du inte yttra dig om skicket, lysena är fixade och framruta är bytt. Serviceboken är helt ifylld. Bilen är väldigt bra skick jämfört med alla E36 jag tittat och ägt. Tror inte jag sett någon bättre E36 som jag synat på nära håll.. Men som sagt, det är juh ett vrak vare sig du sett den eller inte. 60 tusen får man inte mkt BMW för och alltså inte denna. Den som vill ha en M3 i mkt bra skick och inte till ett överpris så är denna perfekt. Ingen har varit och kikat på den ännu, men den första som kommer blir den såld till, det kan jag nästan lova. /Daniel |
|
|
Tillgång och efterfrågan är det som styr priset. Blir det inte sålt så är det för högt pris. Jag tror själv att man inom nått år kommer att kunna köpa M3:or E36 för runt 50-60 för bilar i bruksskick. Att ha en försäkring som är som en 1/3 del av inköpspriset ennebär att bilarna kommer att sjunka i pris tills man tycker att man har råd att åka om kring på trafik. I mitt fall vet jag att en M3:a skulle kosta mej runt 40-50 tusen om året att äga. Då finns det inte mycket utrymme för värde fall. Så en M3:a i okej skick för 50-60 tusen är ju vad jag tycker att jag skulle kunna köpa en för. Men om det sen går är ju en annan fråga. |
|
|
Ännu en värderingstråd gällande treserie som spårar ur..... |
|
|
Samtidigt. Vem köper en M3 för 50-60tkr? Då känns det som att man köper den just därför att den är så förbaskat billig, och kör den till den rasar. En sådan bil kostar ju förutom försäkring förmodligen ett tiotal tusen om året (bara nya däck ~10tkr etc) och då kan man ju verkligen ifrågasätta om man vill lägga så mycket pengar på en bil i slask-skick. Därför tror jag att dessa bilar kommer att köpas av slarviga personer som gott och väl har råd med inköpet, och förfalla YTTERLIGARE. Vilket på sett och vis är bra eftersom de risiga exemplaren rensas ut... sen är det toppexemplaren som finns kvar och som alltid det alltid kommer finnas en efterfrågan på. Nu är ju dock E36 en så massproducerad modell så det dröjer ett tag innan vi är där. Oh well. Jag tror inte priset är helt galet om bilen är fin, dock så underlättar det såklart om AC:n är renoverad. Många drar sig ur pga så stora defekter. Men det har ju påpekats ett par gånger. Sorry om jag kapade tråden! :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Lite det jag menar. Skulle jag köpa en M3:a så skulle det vara just därför de är förbaskat billiga. Att sen tro att man kan hålla en M3:a i gott skick för mindre än 40-50 kronor om året om man ska använda den som bruksbil så kommer man stå med ett lik om några år. Är helt offtopic men men... |
|
|
Mycket motgångar men nu blev jag lite glad iaf tackar olof. Ska plocka bort annonserna och fixa ac.n så kommer en ny annons ut senare. Jag och min bror har kikat på mångder av M3or och anda bmw e36 under en 2 års period och jag trodde inte vissa bilar kunde se så förskräckliga ut. 75 tusen för en 95.ans 328 17000mil hela bilen var bulig pga dörruppslag rost i skärmkanter sliten och nersutten skinninredning glapp i bakaxeln mm mm. Absolut inte lägre pris än 65 tusen, bilen såld ett par dagar senare för dom pengarna, vem betalar det? På håll såg bilen bra ut men det var en ulv ifårakläder. M3 -93 över 20 tusen mil 90 tusen rostig och rostig överallt och massor med stenskott smutsig överallt helt grisig!! Absolut inte billigare än 85 tusen annars behåller jag den sa han och har bilen kvar än idag. mf mf. /Daniel |
|
| Nämn inget om defekt AC och sälj den en kall dag, ingen märker om den fungerar då och säg att den fungerade jätte bra förra sommarn och borde fungera nu med. Du kan ju alltid bara fylla på så att den kyler ett tag tills du sålt den. Vem bryr sig om AC fungerar på en sån gammal bil och lägga ut 10000kr+ för att få den fungera skulle jag aldrig gjort. Dom få dagarna man har andning av den kan man ju vara utan istället för att lägga ner dom pengarna på att laga. | |
|
Det var ju en jättebra ide, Leffaman. Fler såna, nu kan vi spåna fritt! Elda upp bilen och plocka ut försäkringspengarna är en annan beprövad variant. Hoppas alla fattar ironin! |
|
|
Haha.. Varför inte.. Får hoppas man stöter på en person som är lite bakom flötet då.. Ska provtrycka och fylla den så får vi se hur det blir. /Daniel |
|
|
Visst, lite ironi var det men frågan är om man inte skulle prova i alle fall om det nu inte kostar mer än 1000-2000 kr att fylla på. Sälj den till någon piazzabagare så har ingen skada skett:) |
|
|
Lite OT. Danragn, ser att du jobbar som säljare, vad säljer du för nåt? |
|
|
Påminn mig om att aldrig köpa en bil av dig, Leffman. Jag hoppas verkligen att du skämtar. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Olof, jag kan piminna dig om att du inte ska köpa merca överhuvudtaget ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.