|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
| Vilken 20-30åring helförsäkrar en m3 -93? Låter ogenomtänkt i mina öron. | |
|
Johan M3 : Ett ac system har alltid ett litet läkage av gas genom slangar och dylikt, så gasen kan faktiskt ta slut utan att det är något fel på systemet, men för det mesta beror det på att något har gått sönder. Men som sagt var, om det bara skulle vara så att det är en fyllning som behövs så skulle iallafall jag fixa det med en gång, speciellt om jag ska sälja bilen. Om det kostar ca 1000 kr att fylla så har man ju höjt värdet på bilen ganska rejält. Vore jag spekulant på en bil med en klima som inte funkade skulle jag pruta minst 10000 kr när man inte vet vad det kan kosta att fixa felet. |
|
|
Vet att gasen inte räcker för evigt så man lär få fylla på även fast det är "tätt" . Jag prutar bort 10 tusen på priset 95 tusen som var sagt från början UTAN 18" fälgar för att reparera ac om det är så viktigt att den fungerar, själv saknar jag den inte. Tror jag bara har haft bilar som saknat ac samt att den tar effekt när den går, det är juh trots allt en sportbil. Har fixat till bilen lite bla M-läpp på bakluckan tagit bort den svarta färgen från grillen samt köpt sprillans nya M3 evolution fälgar med nya Radial däck sen annonsen kom ut, så jag satt upp priset en aning pga av detta dock fortfarande prutbart ner till rimliga gränser. Här är länk till bilen. Länk Länk Mvh Daniel |
|
|
Skönt att se en M3:a förhållandevis nära originalskick. Personligen tycker jag bilen passar bättre med motorsportfälgarna som sitter på original så för mig vore valet enkelt. :-) Flåklypa |
|
|
Kanske kan bidra med en synpunkt. Försökte övertyga min kompis om att din bil såg ut att vara ett bra köp. Kanske kan bearbeta honom efter att vi tittat på ett par cabbar till som ser ut som fan osv. Han skulle visst möta en idag någonstans. Hans invändningar var. Är det galma motorn? jaha näääää Vill ha cab som sommarbil Svindyr försäkring För honom spelade det ingen roll att det är så mkt mer bil än en 325cab. -Phil |
|
|
Ok, billigare utan 18" fälgarna också =) .. Kan ge ett kanonpris utan dom. Gamla motorn... Hmm.. Det är mindre problem med denna motor då det ofta är vanos fel på 3,2 l motorn. Var sugen på en 97:an M3 med smg men dagen innan jag skulle åka och kika på den så skar även ett vevlager den bilen hade gått 7000 mil. Så jag hittade denna fina bil här i stan och tänkte den ska jag ha. Nu kom jag på andra tankar och vill ha en 330ci istället och det är därför jag säljer bilen. Halvförsäkrning på min mor inkl plus för minskad självrisk (1000:-) vid kollision med rådjur och skadegörelse kostar ca 5000:- /år . Bara man inte kör av själv så räcker det. Kör själv trafikförsäkrat 1870:-/år eftersom jag har haft bil i 5 år i denna lilla håla utan en enda skada. Kör mkt försiktigt!!! /Daniel |
|
|
Som tidigare påpekats: fixa ac:n. Om jag skulle köpa en m3 skulle jag kunna tänka mig en utan ac men finns det en ac ska den fungera. ALLT på en entusiastbil ska fungera tycker jag oavsett om man använder finessen eller ej. Så tror jag de flesta entusiaster som sköter sina bilar resonerar, därför skulle jag som köpare bli lite tveksam när du resonerar som du gör angående ac:n. Annars tycker jag bilen ser fin ut på bilderna, trevlig färgkombination. Tycker mig se en svart grill på en av bilderna, den måste bort och originalhjulen ska på enligt min mening. Sälj de nyare hjulen separat istället. Sätt ut den för 89' med reparerad ac och originalhjul är min åsikt. Lycka till med försäljningen! (åker själv och handlar m3 imorgon) |
|
|
Grillen är inte svart längre.... Ska plocka av fälgarna i morgon. Kan släppa bilen för 80 tusen då men inte en krona billigare, måste bli av med den pga köp av ny bil. Tänk vad dessa bilar har rasat i pris sen förra sommaren... Blääää!!!! /Daniel |
|
|
Jo sen så brukar inte ac.n fungerar på dom flesta M3.or jag ringt på, så det är nog inte ett så ovanligt fel..... /Daniel |
|
|
Var och kikade på en M3:a igår, det är alltså detta man får för pengarna när bilen är så pass billig, var utannonserad på blocket för 95 tusen för ett tag sedan. Länk . Första intrycket var att bilen var väldigt matt, när man komm närmare så skymtade man rost i alla skärmar färg flagningar lite här och var, framspoilern var söndersprucken på två ställen och det var ganska så mkt stenskott i fronten. Förarstolen hade två små jack i sidan alltså två vita prickar i det svarta skinnet. Allmänt ovårdad och smutsig i övrigt, blöt under. Dåliga däck mm... Jag kollade på bilen i 10 minuter eftersom han skulle iväg, vet inte vad mer jag skulle hittat om jag kollade mer. Efter det så blev jag glad att jag själv har en sån fin och välhållen bil, många deppar ihop för att dessa bilar har rasat så mkt i pris men man får vad man betalar för... Stå på er som har fina bilar, sälj dom inte för billigt.... /Daniel |
|
|
Jag hade aldrig köpt en bil med "AC som behöver fyllas". Jag köpte en saab en gång av en bilhandlare som påstod just detta. Jag lyckades få in i kontraktet att AC:n skulle lagas på hans bekostnad, det slutade på 10.000:- för bilhandlaren. Varenda del i systemet var kass. Du måste ha något som alla andra M3:or på marknaden inte har, annars väljer man ju en annan. Håller med om att det kan vara svårt att få folk att förstå att det är en fin bil man säljer i motsats till många andra skrothögar som finns till salu för mindre pengar. Folk verkar gå väldigt mycket på priset, och inte ta så stor hänsyn till att en bil är en pärla och en en riktig buske. |
|
|
Då får man väl pruta 10 tusen då och det har jag gjort.... Hellre köpa en fin bil med def ac, än en rostig och ovårdad bil med fung ac. /Daniel |
|
|
Ditt resonemang tyder ju bara på att du vet/misstänker att det inte räcker med att fylla AC'n eftersom du är beredd att pruta 10 tusen istället för att fylla AC'n för max 1500kr. ___ //Ulf |
|
|
Bra synpunkt Programmer. Är en av dom som aldrig skulle köpa en bil utan AC oavsett om den nu skulle kosta 20k mindre än andra. Sen tycker jag att det låter tufft att ta 10.000 extra för dessa M3 Evolution som inte kostar mycket mer helt nya hos Taberg Bil & Motor. Men du kanske har äkta fälgar med dyra märkesdäck? sw |
|
|
Va fan, fälgarna och däcken är nya rullat 10 mil kanske!!!!! Jag säljer den 10 tusen billigare utan så kan du köpa dom själv sen då... Vad är problemet????? Vad det gäller AC så kan ni lägga av med det där... Drar av vad det skulle kosta att fixa har jag skrivit fler ggr. /Daniel |
|
|
kanske räcker med att fylla på gas har inte undersökt saken, men drar av 10 på en gång så slipper någon tjata om det. /Daniel |
|
|
Danragn För det första är jag inte intresserad ev en M3 e-36 och för det andra kanske du inte ska be om åsikter om du inte vill ha några. Skälet till att många här påtalar att det är bättre att repa den för de 10k själv och sen sälja den kan ju bero på att många inte vill köpa en bil de direkt måste åtgärda fel på. Jag skulle ju hellre betala 89k för en felfri bil än en bil som har ett fel för 10k som jag får köpa´för 79k. Vad det gäller fälgarna då visst dom är i princip nya men ändå använda och begagnade. Ponera att de kostar 10500 kr och du skulle försöka sälja dom vid sidan av bilen. Tror inte nån skulle lägga upp mer än kanske 8k. Med ett högre pris än så tror jag dom flesta skulle lägga till 2k och köpa nytt själv. Allt som är använt tappar dierkt i värde. Kan närapå garantera att ingen kommer lägga till 10k och köpa bilen med 18". Sälj dom separat istället då om du inte vill skicka med dom. Verkat ju som det endå finns många som föredrar originalfälgarna. sw |
|
|
Spelar ingen roll vad du säger om fälgarna fick hem dom för 5 dagar sen dom är provmonterade för foto sen avtagna. Tycker inte det behövs renoveras därför har jag inte tänkt att göra det heller, klarar mig bra utan ac i kalla sverige.. /Daniel |
|
|
Vafalls? En defekt skall omedelbart åtgärdas! :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
danragn: "Har en BMW M3 -93 med 14800mil på mätaren som inte går att sälja." Med denna mening inledde du denna tråd och nu har ett antal personer gett dig råd och tips utifrån sin egen erfarenhet men du bemöter ju bara detta med motargument och försöker övertyga oss om att du har rätt och vi har fel. Om ett antal personer säger att dom aldrig skulle köpa en bil med defekt AC så kanske det ligger någonting i detta...Din sista kommentar är bra "klarar mig bra utan ac i kalla sverige..". Trodde du skulle sälja bilen? Men med den typen av inställning så blir det kanske så att det är just du som får klara dig utan AC. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.