AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.317

Skada på bilen idag.

Sida 1 av 2
Första tisdagen i månaden tvättar byggnadskontoret i Helsingfors gatan. Idag naturligtvis, bilen hade jag ju inte kommit ihåg att flytta, så 9-tiden imorse har den flyttats.

Resultat:

Båda bakfälgarna repade ca 3ggr a`3cm. Dessutom har höger bakskärm inne i hjulhuset blivit utklämd med ca 2cm och 5-6cm långt.

Hur trevligt som helst. Dessutom ska de väl ha 70€ för kalaset! Blev ursinnig! Ringde byggnadskontoret, fick några numror, ska ringa bogseringsfirman pånytt kl 15. Ringde en rätt trevlig kille svarade, men påstod det är väääldigt sällsynt med skador av bogsering av bilar. Blir väl polis anmälning med rättegång som påföljd. Som tur var jag till BMW igår på service så jag väntar nu på att de ska ringa mig, eftersom de skulle kan kanske intyga att plåten i bakskärmen inte haft nåt fel iallafall...

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Det låter för jävligt. Hoppas att det löser sig för dig.

" tvätta, tvätta, tvätta.... "
Tala gärna om hur det går.

Jag håller tummarna för dig.
Ser ut som att jag får ge upp, har pratat med Polis, FB, BMW och skadegöraren, men mina bevis kommer inte att hålla i rätten tippar Polisen och FB. Eftersom jag inte såg det hända. Skadegöraren är en total "Nut-case" Skrek åt mig i telefon att jag var en idiot och slog luren i örat... Han kom exakt ihåg min bil också att han gjorde rätt med den, otroligt av säkert 100 flyttade bilar kommer han perfekt ihåg min. När jag ringde och första gången pratade med honom så sade jag endast skada på bil och hurdan skada, då sade han är detta M5'an med reg JOJ-55? Ja sade jag, Ja den bilaen skada vi inte. Helt solklart! Nåja man kan inte vinna alla...:(

Länk

parolof
För jävligt
Vilket nöt - leta upp hans bil och kela litet med den om han nu inte vill ta sitt ansvar. Det skulle han nog gilla!

Såg en gubbe backa på kompisens bil på en parkering, duktig buckla i framskärmen. Vi Sprang fram och stoppade honom men han vägrade erkänna, "fick kanske en smäll i huvudet av krocken så att han tappade minnet" Vi sa till honom att vi skulle göra en polisanmälan och om han åkte sin väg skulle vi även anmäla smitning. Efter en bra stund och mycket tjat gav han med sig och erkände att han kanske hade varit litet nära. Många dårar där ute kan man säga!!!
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Vid den här typen av tvångs-bogsering uppstår i princip alltid skador i någon form på bilen.

-Uderrede
-Axlar
-Hjulupphängning
-Styrlede
-Rattlås
-Drivlina t.ex automat
-Skärmkant
-Spoiler
-Kofångare
-Lack
-Fälg

Det är brutal behandling och jag anser att skadorna man gör är mycker mera straff än böterna som är futtiga i jämförelse.
Inte för att vara taskig på något sätt men tänk dom som jobbar med att tvätta gatan,så jävla trötta dom blir när det står en bil i vägen för dom.
Dom vill ju göra sitt jobb så fort som möjligt och vill bara att biljäveln ska bort,samma med bärgaren han har antagligen fler jobb som väntar och vill flytta en låst bil så fort som möjligt.
Jag menar inte att man ska skada bilen på något sätt,men tänk om den stått i vägen för ett utryckningsfordon då hade det inte räckt med en skavd fälg.
Jag tycker att du får stå ditt kast eftersom bilen inte skulle stått där.
Jag jobbade med bilar förr och jag vet hur jävla irriterad man blir om det står en bil i vägen nånstans där man jobbar.
Men detta är min åsikt.
svintoleffe
OM det står en bil i väggen, då får man väll åka runt den när man sopar, sen när man åker tillbaka så i tio av nio fall, så är blen borta då, för då har man sett att dom varit där.

Skulle jag vara dig, skulle jag bara driva det vidare, efter som att ska man tvångsflytta en bil, får man EJ göra skador på bilen.

Varför kom han just ihåg din bil,? kan det ha varit för 1 han visste att han hade gjort skador på den. 2 Han tyckte det var så himla bökigt att bogsera bort den.

Tur att det inte var fars bil, för då hade det hänt otrevliga saker, jag hatar folk, som inte kan stå för sina kast dom har gjort.

DÅ är det ju bättre att han säger, ja jag råkade repa den, eller så, men det står vi självklart för, då blir båda parter glada, samt att bärgaren slipper höra skitsnacket, som man säger till kompisar o så..

Länk Bimmern
MVH Leffe
Tyvärt med den här gången var ditt fel bayerischemotor, Hur kan du glömma flytta på din bil den dag som dem ska tvätta gatan?? Du ska skriva en kommaihåg lapp så att du inte glömmer den framöver. Dem som flyttar på bilarna blir bara förvannade över att det finns någon bil på gatan som dem flyttar den och skiter i fullständigt på det som kan gå sönder..

MVH
Mauricio

Jag jobbar själv med att bla ta upp sand och ploga snö med maskiner och man blir ju lätt lite förbannad när det står bilar när man i förväg har informerad att man ska köra där. Men jag kör bara runt dem lite försiktigt och återkommer lite senare och hoppas att bilen är bort då. Skulle aldrig komma mig för att ringa en bärningsfirma för att riskera ett repa/skada en fin bil. Kan ju kanske bero på att jag själv är väldigt rädd om min och andras bilar vilket inte alla verkar vara.

Åk till bäringsfirmat och be dem visa exakt hur de bogserade bort din bil? Det kanske kan visa att det va deras fel?

MVH
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Maurixt skrev "Tyvärt med den här gången var ditt fel bayerischemotor"

Så du tycker att det är ok att man vid bogsering skrapar sönder fälgar, bucklar karossen, knäcker rattlås, och trashar automatlådor som också brukar hända bara för att han råkat felparkera???????
BMWMan: Behöver jag svara på din fråga? Självklar tycker jag att det är för jävligt när någon som bogserar bilar gör så där...

Det som jag menade är han skrev ju att han hade glomt att flytta på bilen fast han viste att dem skulle komma och tvätta gatan, Om han hade inte glömt flytta på den då hade ingeting hänt. Det är det som jag menar att det är hans fel från början.

MVH
Mauricio
Liknelsen till ett uttryckningsfordon är ju totalt onödig, efter denna gata får man parkera på, och det brann ingenstans! Gatan skulle sopas. Visst är jag så dum att jag glömmer det, får jag stå mitt kast, men inte är ju meningen att man ska få skador på sin egendom för det? Inte får du skador på bilen av en parkeringsbot heller.

Länk

Nåja, försöker förtränga händelsen. Om jag skulle gå till bärgaren, måste jag nog ta slagträ och ett par kompisar med, för det kommer nog att vänta mig där. Verkade som en mycket otrevlig människa. Man fick nästan "maffia" känning i nacken när jag ringde bogseringsfirman. Hu!

Men felet var från början mitt, det är ju klart, men bogsering älskar Helsingforsstad.

BTW, Kul Sverige-Finland match på torsdagen.... NOT:(

Länk

Se så hockeyn upprör mig, jag skrev fel dag, onsdag var det väl.

Länk

Bayerischemotor: Jag forståd inte riktig det som hade fått skadat att ha bogsera bilen?? du så någonting och innerkanter, menar du plastgrejen som finns i skärmkanter som skidar bilen mot stänk från vatten och så?? eller var det själva skärmkanten som fick skada??

Måste säga att du har haft otroligt otur, först din bror bakar på dig, sen problem på verkstad bilen gick dåligt och nu detta. Men det är som som händer måste jag säga.

Förra sommar lämnade jag min M5 utanför min arbetsplats och då fanns det en bolaget som håll på att måla om taket så jag fick massa av röd färg på M5:an, det gick bort efter en odentlig polering men sen första dagen efter att jag hade fixa till bilen bilen parkerar jag där och då var det en annan som håll på att ta bort Graffiti på vägerna alltså "spray" så han använde en kemikal och mil bil fick stänk så själva polering blev förstörd. det kallas jag otur...

MVH
MAuricio

Mauricio, det var plåten på insidan hjulhuset som blivit bruten mot hjulet, den är rätt vass, så i en gupp i motorvägsfart ett par ggr är jag inte alls förvånad om det skär igenom däcket...

Jo jag har haft lite otur med M5'an på sistone. Nåja, det kanske blir bättre:) Man ska inte ta det så hårt. Har försökt förtrycka händelsen.

Vi verkar båda ha otur med bilarna:)

Länk

hahaha det är ingenting, kommer ihåg en gång som jag håll på att renovera bromsarna på M5:an så jag satt i på en stålborste på borrmaskin och försökte få bromssokerna rostfria. Jag hade köp en directair luftfiter som kostade 1500,- och skrovade den i bilen när jag håll på bromsarna så det var dammig så jag satt en plast påsen för att täcka filter mot dammed medan jag håll på bromsarna efter några dagar glomde jag påse och sen när jag startade bilen blev filter som en russin rymcklig som en 90 år gammal gubbe. Och sen när jag skulle backa ur bilen från garage fick puntering med samma stålborste (pinnen som man fäster stålborte i borrmaskin) den låg på golvet :) Det kallas jag otur...

MVH
Mauricio
Hur kan du veta att det var den som bogserade bilen som skadade den?? Nog för att det förefaller troligt men några direkta bevis finns väl knappast?
Nej, det är ju detta som inte går att bevisa i rätten, eftersom jag inte såg det. Därför lägger jag ner istället för att ta fight. Men ingen har antagligen på natten repat fälgarna med nåt verktyg, och samtidigt bockat lite plåt vid hjulhuset. Bilen var dagen innan på BMW, BMW gör ju en kaross genomgång och där visades inga brister. BMW hade alltså dagen innan inte sett skadan på plåten, fälgarna är dom ju rätt ointresserade av. Vad kan man säga? Shit happens!

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.