AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.771

Lurad vid bilköp...

Sida 2 av 3
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Hej tib och välkommen till forumet. Läste med stigande upprördhet ditt inlägg - hur i hela h***e kan folk bete sig så? Beklagar att din första BMW-erfarenhet blev så tråkig, det kommer förhoppningsvis fler som är bättre.

Du kanske kan leva med skulderna om du torskar i målet, men kan du leva med insikten om att du hade chansen att dels få rätt själv och dels statuera exempel, men inte tog den?

Jag är inte alls jurist, men hoppas att du väljer att gå vidare med fallet. Dels därför att det verkar finnas rimliga chanser att vinna dels för att många andra på jakt efter sin drömbil kommer att ha hjälp av det. Om inte annat är vi många entusiaster här på forumet som står bakom dig.

Give'em hell!
Conan99
Hej Tib: Hoppas allt går bra och att du vinner det ev. målet. Vi står bakom dig. Skittrist med folk som luras och inte vet vad heder och ärlighet är.

Conan99
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Riktigt trist.

Förlorar du målet så kommer jag ta del av kakan och skänka dig 1000 kr.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Anlita en förhandlare på H-A eller liknande.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Av berättelsen så känns säljaren som en "seriös" lurendrejare så man kan ju undra om detta är den enda bilen i detta skick han har sålt. Dessa trakter är ju annars (ö)kända för sina importbilsfifflare som brukar synas på Blocket. Tror att en eller ett par av dom heter "bmw" och någon kallas "touring".