|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad är forumets mening om personer som medvetet säljer skruvade bilar. I aktuellt fall har en bmw 316 som gått 34.000 mil annonserats med uppgift om 20.000 mil. Säljaren känner bevisligen till den riktiga körsträckan. Annonsen har troligen lett till försäljning då ny ägare blev registrerad strax efter annonsen var införd. Bör man kontakta den nya ägeren och underätta honom om de verkliga förhållandena. HoDaK | |
|
Hur vet du att bilen har rullat 34 000 kr? Om du är säker på din sak tycker jag att du ska ta kontakt med den nya ägare. ///M som i MUGGE. |
|
|
Defentivt, sånna svin som medvetet säljer skruvade bilar är i mina ögon inte värda ett skit!! Sjöberg |
|
|
Mugge, Kollat med de tidigare ägarna samt bilprovning. Tidigare ägaren påstod att den gått över 30.000 mil när den såldes till aktuell person. Vi påpekade det för honom innan den nya annonsen infördes. Det är ställt utom allt tvivel att körsträckan var över 33.000 mil för 1.5 år sedan samt att säljaren var medveten om det när han annonserade bilen. Hodak |
|
|
ring och berätta det för den nya ägaren. vad sa han när ni påpekade att bilen hade gått längre än vad han påstod? ///M som i MUGGE. |
|
|
Han påstod att han inte skruvat bilen. Tidigare ägaren sa dock att den gått över 30.000 mil när hon sålde den till honom, förförra ägaren sa 33.000 mil när han sålde. De enda möjliga skruvarna är vad jag förstår förra ägaren eller aktuell person. Förra ägaren är en tjej i norrland och aktuell person är mycket aktiv här på forumet, verkar kunna mycket om BMW. HoDaK |
|
|
Oavsett om man själv skruvar eller blivit lurad så är man skylldig att vid försäljning upplysa köparen om att bilens mätarställning är manipulerad. ///M som i MUGGE. |
|
|
Hodak: om du vill kan jag ringa o rapportera eller vill du sköta det? ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Fick mail där från honom där han påstod att annonsen dragits tillbaka pga felaktigheter och att bilen sålts för tjugotusen med okänd mätarställning. Skall kontakta nya ägaren och se vad han säger. HoDaK |
|
|
Any updates? ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Hehe.. Min bror och jag köpte en gång en Renault Clio -92 för 5000:- som hade gått 37 tusen mil. Vi ställde ner mätaren till 17 tusen mil och sålde den för 6000:- och vilket jävla liv det blev. Han ringde och skulle anmäla osv. Vi nekade och sen hörde han inte av sig mer. Nu har man fattat vad som kan hända om det skulle varit en dyrare bil så man får nog hålla fingrarna i styr. Killen som köpte bilen var bilförmedlare, bilen såldes vidare en vecka senare till någon stackare som säkert betalde mer än dom 6 tusen han gav för bilen. Så kan det gå... /Daniel |
|
| Bra jobbat danragn, NOT! | |
| Danragn: Var det inte du som hade en M3 till salu....tur man inte var spekulant till den.... | |
|
Danragn: Och du tyckte att det var svårt att sälja din M3:a. Konstigt.... (vet att den e såld nu) |
|
|
Och så undrar mina bekanta varför jag går till BMW Sverige och betalar "överpris" för mina beggade Bumsar.... Det kommer jag forsätta med efter all läsning på detta forum. Tyvärr... Leffo |
|
|
danragn: för tusen spänn? Du satte ditt rykte på spel och lurade en bilköpare för tusen spänn? och erkänner det öppet här? det är det mest korkade jag hört på bra länge. Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
| Leffo: BMW Sverige skruvar också mätare o fifflar...Bara för att det är ett stort företag betyder det inte att allt är 100 % lagligt...godmorgon verkligheten! | |
|
e34briliant: Har du belägg för det du säger? __ ///M som i Mugge. |
|
| BMW skruvar mätare???? Nä du, dom futtiga kronor dom skulle tjäna på detta skulle snabbt ätas upp av den skandalen det skulle innebära om det kom ut. Aukt BMW återförsäljare kan endast ta ut dessa överpriser så länge som folk vet/tror att deras bilar är "ärliga". Om något återkommande fusk skulle uppdagas där så vore det en katastrof för generalagenten och dess återförsäljare. Men visst kan en tidigare skickligt manipulerad bil slinka in i bilhallen hos BMW. Så hundraprocentigt säker är man inte... | |
|
Før att rædda E34b lite hær så kan jag å sæg att jag vet enskilld autoriserad handlare av BMW som både momsfuskar, paralell importerar samt backar mætare, Denne samma handlare har æven sålt åtminstonde en BMW klon. Jag skulle kunna namnge men det vill jag inte. Vad jag inte har ær specifik bil att titta på men jag vet detta av personlig erfarenhet ændå då jag faktiskt i min ungdom (98) hjælpte honom med detta utan att før den skull veta att det var honom jag hjælpte, trodde att det var ægaren till bilen och att bilen var Juste men nix, detta var bulvan.och Bilen jag hæmtade som førøvrigt senare visade sig vara en klon hamnade oavkortat hos handlaren. llt ær inte guld som glimmar.. R |
|
|
Verkar i alla fall som att individen som sålde den skruvade bilen till "HoDak" fortfarande är aktiv på forumet. Kanske har han inte hittat hit till denna tråden än? Att BMW Sverige (eller i Tyskland för den delen) skulle skruva mätare känns mycket osannolikt och oerhört korkat. Jag tvivlar på att de dessutom har tekniken/kunskapen för detta. Självklart kan en fifflad bil rent teoretiskt kunna slinka in i bilhallen hos BMW men att BMW själva skulle fiffla bilarna känns långsökt. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.