|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Självklart körde jag tankningsmetoden. Sedan har jag ingen färddator heller...:( " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
|
Körde också tankningsmetoden, men färddatorn visar ändå ganska rätt, tex om bilen dragit 0,85 så står färddatorn på 0,83-0,84 l/mil P.L |
|
|
har kört min 535 e28 som har chipp å öppet filter på 0,67 enligt tankningsmetoden(0,64 på datorn) jag å damen var ute på söndagstripp (skulle se hur snålt jag kunde köra ) jämngas i 70 km/h å bara rulla ner farten mot korsningar å stannade bara om det kom trafik sen ökade jag farten genom max 1/3 dels gas tillbaka till ca 70 ökade fart utför minskade uppför samma läge på gasen hela tiden typ =) hade en 535 e34 förut med chipp å rensade kattar drog ca 0,8 långkörning smal kurvig asfaltsväg med snittfart 150 =) LilleSKUTT |
|
| får man fråga hur du rensade kattarna? tog du ner allt å snittade upp dom uppifrån så att det inte syntes? drog du rör igenom eller lät du det vara som ett skal bara? | |
| Håller man sig bara under 100km/h på längre sträckor är det inga problem att hamna på 0,8 l/mil. | |
|
0.88 fick jag på landsvägskörning från Arlanda till Västervik (köer som vanligt i Söderköping dock så det drog väl upp snittet lite). Det är helt okej. Jag körde hyfsat lugnt. runt 100 på 90-väg och 120 på 110-väg och inga tokaccelerationer men inte så tråkigt att jag somnade. ;-) Fyra cylindrar är fyra för lite |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.