|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån mer än jag som har magnum supersprint???Grymt nöjd med ljudet samt dom polerade slutburkarna/ändrören... Min bil: Länk |
|
|
En liten engelsk kommentar och härlig läsövning betr. avgassystem: There are actually two Tubi exhausts available - the "normal" system and the "rumore" model. The simple difference between the two models that the rumore is LOUDER. It's a little higher pitched at the top-end too. We recommend the rumore model and have made the normal system a special order one. Previous customer feedback indicates that this is the model MOST customers want. We think that this is the best exhaust in the world for the M5. It does NOT comprise just the rear mufflers but it is a complete cat-back exhaust system with a free-flow centre section included - as a result there is more scope to control the exhaust note. It manages to sound racy without being excessively loud or "boy-racery". Unlike the German systems, there is no boom, no resonance or vibration and crucially, it doesn't sound HARSH like they do. The actual "note" from the system is spectacular - it is quite deep and throbby at low rpm developing into a cross between a stock F355 wail and a V8 Nascar. It's awesome. No maintenance is needed - It is warranteed for the life of the car, hand made in stainless steel from the Tubi factory in Italy Tubi Style are the premier exhaust system manufacturer in the world . Each system is beautifully hand built and imported from Maranello, Italy, next to the Ferrari factory. Either option is truly sensational sounding, looks lovely, reduces temperatures and gives an ACTUAL power increase. Tubi Style are the supplier to the Ferrari F1 team and have a long Ferrari/Maserati and Lamborghini-associated motorsport record. Man har ju valt rätt! Den som väntar på något gott! |
|
| Easy rider: Fått avg systemet? Nöjd? | |
|
Hej Staffan 78. Tyvärr är Rumoresystemet restat. Men nu ställer jag in M5'an för vintern. Golftime.... :-( Hoppas ha det monterat till våren ev. samtidigt med coilovers då jag skaffat 19" (BBS LM) fälgar. Allt jag läst om Tubi har varit positivt och trådinitieraren Alexandar är ju också det. Det enda negativa med Tubi är väl priset som bara stiger o stiger. |
|
|
Måste man betala moms på det man beställer från beastpower?? Isåfall kan priserna stiga rejält.... |
|
|
Hej! Beastpower har en svensk agent. Tror inte att man betalar moms eftersom Tubi tillverkas i Italien, litet osäker. Sedan (helt sjukt) skeppas systemen till USA och sedan till Sverige, när vi beställer dom. Inte blir det billigt precis. Borde finnas ngn svensk agent som kan ta in systemen direkt från Italien! |
|
|
Hej! Väcker liv i tråden igen. Tubi Rumore är nu monterat. Minst sagt nöjd. Vilket ljud!! Att systemet sedan är snyggt är ju bara en bonus. Passade på att montera Bilstein PSS9 coilovers, sänkte bilen ca 20 mm fram o bak :-) Passar bra till 19" fälgarna. |
|
|
Kan du lägga upp en video snutt på Garaget så att man får höra hur det låter?Så här låter min med Spark. VIDEO Länk Bild På bilen Länk |
|
|
2002tii: Det lät riktigt rått och grymt. En acceleration från stillastående, och från höga varv hade inte skadat :) Mvh, Jan. |
|
|
Gammal tråd men läser priser som 17000.- för ett Tubi system samt "Tubi inte dyrare än Kelleners" har kikat på beastpowers sida men verkar vara priser runt 3000$ som gäller o med tidigare erfarenheter från beställningar från staterna med frakt, tull o moms så brukar man bara kunna addera en nolla dvs 30.000kr hemma o klart, går det fortfarande få tag på för under 20.000? |
|
|
Tala med Will på turnermotorsport.com och hälsa från mig. De kan nog fixa lite så att tullpriset itne kanske blir så högt... |
|
|
Tror inte att Turner Motorsport har Tubi, finns inte på hemsidan i alla fall. Finns ju att få tag på från England - vet inte om det går att köpa direkt från Italien. Grymt ljud och blir bara bättre med milen. |
|
|
Tubi kan du köpa via Scuderia Systems, tala med Manu och hälsa från Gustsv. Där har du äöven inom EU så ingen tull. |
|
| Om jag kommer ihåg rätt så kommer den engelska kommentaren i mitt inlägg ovan från Scuderia Systems. | |
|
Tackar för alltid så snabba svar här ;) Kollar med Scuderia... |
|
|
Har Milltek performance helsystem på min med dubbla 100cells racekattar , ljudet är perfekt dovt lågt muller på lågvarv och vrålar som en best när du varvar helt sanslöst ljud. Det där vassa metalliska ljudet fick jag fram efter att jag bytt främre systemet gjorde en otrolig skillnad mot bara bakre som enbart gav lite muller. Sen att det utan tvekan är ett av dom snyggaste systemen på marknaden är inget minus samt ett av dom lättaste. Priset är inte het fel heller faktiskt jag gav 16000:- inkl frakt för främre och 15000:- för bakre hos Pean sweden som importerar dem från England. |
|
|
Ngn som vill lyssna på ett komplett Superpsrint system inkl. grenrör kan maila mig på gustav@m5board.com så kan jag mötas upp i Sthlm. |
|
|
Skulle någon kunna ladda upp en ljudfi eller film på en M5 e39, med Ferrita system monterad. //mvh Tjohooooooo va de går!!! Tjohooooooo va de går!!! |
|
| Monterade supersprint helsystem (ink. grenrör) på min m5 e39 förra veckan och det låter helt fantastiskt. Mappning torsdag nästa vecka :) | |
|
Lyfter tråden lite. "mallig" Undrar hur det gick med Mappningen/bromsningen efter avgassystems bytet?Blev du nöjd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.