|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är ute efter ett sportavgassystem. Kelleners verkar inte fel. Ferrita har bra pris och då får man även rör från katen men är lite osäker på hur väl anpassat det är för M5. Nån som har Ferrita här? Är det någon som vet vem det är som säljer Tubi:s system i Sverige? | |
|
Hej, gå in och kolla på www.itsfun.nu, kolla på qraftwerket. Han har ferrita på sin m5a.. där finns bilder och ljudfiler. MVH Tim |
|
|
Ferrita bygger avgassystemet med din bil på plats, kan inte bli fel. =) Mvh |
|
|
Kan varmt rekommendera Kelleners system, riktigt mysigt ljud! Samt snygga polerade slutburkar. Asken |
|
|
Tubi Rumore låter grymt sexigt, Länk säljer dom. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Har allt lyssnat på Tubi på beastpowers sida :-) Beastpower är dessutom på gång med en svensk butik såg jag nu. Har precis ringt dom för pris och leveranstid på TUBI. Fin finish på Tubi iaf, se: Länk |
|
|
En svensk butik? Var hittade du den informationen? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Beastpower har startat även i Sverige se beastpower.se. Nätbutik. Infon finns på beastpower.com Dock bara 3 dagar gammalt. Fick precis pris på Tubi. C:a 17.000 kr. 10 dagars leveranstid lät oxo bra. Tror jag kommer att slå till. Bra pris med tanke på att det är komplett från katen och bakåt. Vet inte vilken verison bara. Regular eller remure. Det senare låter högre med mera v8 vrål och regular med mer ferrariliknande sång. |
|
|
Eisenmann skulle jag ta valt! //Schnitzer |
|
| Eisenmann gör Kelleners system. Till minin så är det i mellan ljudnivån på systemet som kelleners säljer | |
|
Det blir ett TUBI. Prismässigt inte dyrare än Kelleners eller Eisenmann som bara är slutburkar. Kolla in Länk Mkt bättre finish och ser dessutom mkt bättre ut och bra mkt lättare är Kelleners och Eisenmann. Kan bara inte bestämma mig nu för om det skall bli ett regular eller ett rumore. |
|
|
Hej Alexandar! Tycker som Du att Tubi Systems är snyggare. Dessutom behöver man väl inte modifiera karossen? Blev Du nöjd? Monterade Du systemet själv? Funderar på att skaffa ett själv men inte Rumore utan standard. Behöver inte låta så mycket. Hälsningar Magnus |
|
| Kör med supersprint på min...gutt ljud rakt igenom...inte för mkt o inte för lite..precis lagom......:) | |
|
kolla gärna mitt"galleri"....där är bilder på supersprint.. Länk |
|
|
Easy rider Jag är supernöjd. Lät en firma montera det. Viktigt är att det inte blir några läckage. Men köp inte för guds skul standard! Rumore låter inte så mycket och är ganska diskret....tills man öppnar upp spjällen :-) Ett otroligt vackert ljud. Så lyd mitt råd....glöm standard..du kommer att bli besviken..det är rumore du ska ha. |
|
|
Alexandar Tack. Blir ett inköp i sommar eller senast till hösten. Rumore blir bra. Har lyssnat på Beastpower. Min bil tillhör de diskreta: Carbonsvart med ljus läderklädsel. Kör oftast ganska lugnt och vill inte väcka upp hela byn där jag bor. Men vill gärna ha ett vackert ljud när jag drar på :-). Magnus |
|
|
Är Tubi godkänt i Sverige? Skulle vara tråkigt om det vart stop i bilprovningen. Kolla in deras hemsida för säkerhets skull. /Johan |
|
|
Vad är egentligen "godkänt" förutom standardsystemet? Var o varannan utrustar sina bilar med olika avgassystem från olika tillverkare. En del tyska är ju godkända i Tyskland. Supersprint säljs till många olika BMW modeller - men godkänt?? Finns det månne en förteckning på vad som är godkänt beträffande avgassystem, bromsar, etc?? |
|
|
Man godkänner inte avgassystem på det sättet. Det enda är att avgasvärderna och ljudnivån måste hålla sig innnanför gränsvärderna. Det är inga problem för Tubi. |
|
|
Hej! Så har man då slagit till på ett TUBI RUMORE! Kommer om ngn vecka. |
|
|
Ingen som provat nått från haman? Säljes på www.carfashion.nu tex. Ser bra ut men kostar lite. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.