AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.179

Säsongens andra M5 E34 träff - 4/6

Sida 1 av 2
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Dags att anmäla sig hehe..
Vi samlas på samma ställe som förra gången, dvs Skutberget väster om Karlstad.

Vägbeskrivning:
E18 Karlstad väst: avfart Trysil/Hagfors/flygplats mfl, därefter direkt vänster mot Skutberget/Bomstad.
E18 Karlstad öst: första avfart efter motorvägens slut (övergår till motorled), därefter vänster under bron mot Skutberget.
Följ Skutbergsvägen (den svänger en aning åt höger), sedan vänster in mot området, mot sjön till. Det är asfalt hela vägen fram förutom själva parkeringsplatsen.
Uppställning på samma ställe som förra gången, lite beroende på antalet närvarande svensson på området samt hur många M5 som kommer.

Tid: kl 18.00, ev. "vanligt" BMW-möte efteråt, beroende på intresse (separat tråd finns Länk.

Anmäl intresse nu!
Jag ska försöka närvara med en M5 touring-94 om jag får ut den från vinterförvaringen i tid.

-M5 E34 Limousine register Länk
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Nu har jag ju betämt mig för att behålla bilen så den här gången måste jag f*n se till att kunna komma. Har ju missat 2st tidigare träffar.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Helv... Typiskt! Jag kommer hem i mitten av juli och då måste det bli någon mer M5 E34-träff innan säsongen är slut. Blir galen annars!

//Schnitzer

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Min bil ska in på lack den 17 maj. Om killarna hinner i tid ska jag försöka.

Micke K. Länk
4/6 låter mycket intressant :)
mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
HD91: Har du en touring eller är det inte din? Vad är det för någon, bilder?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Bra, det finns intresse! Fortsätt fylla på med anmälningar.

mp3bjorn: det är tyvärr inte min pärla, men väl min fars, jag övertygade honom om att investera i en sån raritet :)
Bra originalbil som naturligtvis bara körs sommar och är fullständigt servad enligt bok i ordets rätta bemärkelse.
Den ser ut så här Länk diamantsvart och med amaretta/tyg (mycket ovanlig inredning i M5 touring trots att den faktiskt var standard).
Jag skulle vilja ha en sån själv, får se om jag säljer min 3,6:a innan den blivit "klar" och försöker skaffa en. Bäst att passa på medans det finns att få tag på en touring överhuvudtaget.

hall112: tredje gången gillt, nu är det dags! Blir intressant att se din originalbil om du kommer.

mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Mycket fin! Börjar mer och mer bli sugen på en touring istället, men man får väl jobba ett tag först. Är ju inte optimala bilen när man går i skolan..
La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Typiskt att man jobbar... :(

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
hoppas på att de hinner med att lacka om min huv + grill innan träffen.. Bilen ser inte alls rolig ut med alla stenskott som finns i fronten, man vill ju inte åka på träff och behöva skämmas för skicket :-)

Vi måste ju få ihop fler personer till träffen.

Är M5 E39 välkommna? Har en polare som har en så jag kanske kan tjata med honom.
Jahangeer
Hi

I will be there - as usual!!

Regards

PS will have the new stereo and the Touring sway bar on, woopee!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jahangeer:

My course at the university has ended and if I´m home by that time, then I will come to the meeting.

//Schnitzer

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Nu är det dags till lördagen! Fler intresserade kanske? Jag har kontakt med fem definitiva deltagare för tillfället (+ några 8 cyl som får vara med). Jag närvarar i en svart M5 touring. Parkering som förra gången, E34 M5 för sig, "gäster" alldeles vid sidan om.
mp3bjorn_: din kompis har en mycket fin original 3.6:a vet jag, hoppas ni dyker upp med den =)

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
jag kommer denna gång! Tyvärr så har inte lackering blivit av så bilen ser inte rolig ut i front + huv, men detta får ni ha överseende med :)
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
"hd91" kan du avlägga rapport i denna tråd på lördag om hur vädert är hos er i karlstad? Lite jobbigt att åka så långt om det regnar. Enl. den prognosen jag sett så ska det regna. Får hoppas att vädergudarna är på vår sida.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
hall112: inga problem, jag meddelar hur det ser ut. Kommer att vara borta på travet några timmar runt lunchtid på lördag men skriver innan jag åker och när jag är tillbaka. Hur långt har du till Karlstad?

Fler intresserade måste det väl finnas?! Strunta i Bilsportevenemang och andra jippon, det här är det som gäller =)
Nåja, vi har en hyfsad flotta anmälda hittils, men alltid kul om vi kan få slå tiobilarsgränsen.

Gemini__
Tyvärr kan jag inte dyka upp på lör, tråkigt. Hoppas att denna träff blir lika lyckad som de andra iaf. Ha´re gött!

Mvh:
Thomas
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
jag skall försöka komma (försökt har jag tidigare men sist kom E60 M5-provkörningen hos Koenigsegg emellan) så att farsan's touring får lite sällskap ;)
kl. 18:00 ???
-
flera M5touring på gång ?

M5touring register
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
jag har 21 mil enkel resa så det är ju inte så jättelångt, men kan vara lite tråkigt om det spöregnar, inget kul att kolla på bilar i spöregn.. vi får hoppas på bra väder.
Jag har tänkt komma även om jag numer är oäkting.
Hoppas som sagt på bra väder, som förra gången.
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Jag planerar att dyka upp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.