|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej jag har hittat en z3m roadster -98 men jag vet inte vad den kan vara värd då det saknas lite till den... Bilen är dock svensksåld men ägaren har slarvat bort serviceboken samt att det bara finns en nyckel kvar, den har rullat cirka 7500mil, skicket är hyggligt. däck är slut, ingen stereo vad anser ni BMW kunniga att man ska betala för en sån bil...? mvh Johan | |
|
Jag tycker att det inte låter som en seriös bil. Jag hade inte över huvud taget köpt den bilen, men ett pris som jag anser att den kan vara värd är..........160 000:- Omkring 210 000:- med komplett servicebok, nya däck och sterio osv. Passa dig så att du inte går på en blåsning..!!!.. PS. Min silvriga M Roadster har allt, är du sugen..ligger inte på annons ännu!.DS |
|
|
Kolla upp historiken på den innan du slår till. Alla service borde finnas registrerade hos BMW så det är bara o ringa o kolla upp dom. Det där med nycklarna är ju ingen katastrof men väldigt tråkigt såklart.... Kolla exempelvis följande saker: * Hur många ägare? * Kolla upp service hos angivna verkstäder. * Har bilen varit krockad? Är bilen "bara" i hyggligt skick antyder det att den varit i händerna på någon som inte vårdat den som sin ögonsten... Då anser jag det är bättre att lägga 20-30.000 till och få en bil som vårdats ömt... eller ? Är bilens historik sjysst förutom det med nycklar o servicebok så skulle jag säga den är värd 190.000 ungefär. En servicebok kan du få tag på i efterhand och med lite tur också få ifylld hos de verkstäder som gjort servicearna. Har han inte ens några kvitton ? |
|
|
Blir lite nyfiken, är det bilen som kronofogden ska auktionera ut ikväll? /Kalle |
|
|
Aj inga nycklar och ingen servicebok, ja då rasar priset, särskilt utan servicebok. Nycklar kan man ju alltid fixa, dock ganska dyrt om jag inte minns fel. Som sagt 160' är nog en övre limit. bilen tycker jag har landat på en högre riskskala. MVH PG |
|
|
Man måste vara väldigt försiktig med köp av M-bil om det finns något som tyder på att bilen inte är skött som den ska. Är man själv osäker på varningssignaler som tickande VANOS etc så bör man givetvis göra ett M-test eller låta en BMW-mekaniker titta på bilen, det är väl använda pengar! Tänk på att det är mycket dyrt att reparera en M-bil. Om den säljs av kronofogden som någon frågade tidigare, har du då ens kunnat provköra bilen? Så kan man ju fråga sig hur service (livsviktigt för en M-motor!) etc är skött. Knappast något som prioriteras som ekonomin är på väg att ödeläggas. Svårt att värdera en M-bil med tveksamt förflutet. Man måste helt enkelt utgå ifrån att det värsta kan hända. |
|
|
tack för alla svar! Dom flesta tycker alltså att man kan betala runt 160K för bilen (det kostar runt 10K till för at fixa nya däck stereo osv...) så ger man 160 landar det på runt 170.000 när allt är fixat o klart Att bilen är röd är det något som gör bilen mindre värd ändå (brukar vara en svår färg att sälja) /Johan |
|
|
Rätt köpare och du kan få mer för bilen då den har en annorlunda färg. Är det en imolaröd eller den ljusröda färgen?! Mvh |
|
|
bilen är imolaröd, du tror att dt är fördel mot tex en blå eller svart...? själv tycker jag att röd är bara riktigt rätt på en bil, Ferrari... /Johan |
|
|
Min polare hade en imolaröd Z3 M innan. Köpte den för 206 000 och hade den i 2 månader och sålde bilen till en kille som verligen ville ha en imolaröd...för 235 000:- Rätt köpare..bra affär! Dock ovanlig färg, så de är bara ett begränsat antal människor som vill ha en imolaröd M Roadster. Svart, silvrig och blå är vanligast, och lättast att sälja.. Mvh |
|
|
Kanske kan vara en hygglig affär ändå...?! hur var skicket på den bilen, mil årsmodell osv...? mvh Johan |
|
|
glömde fråga... var det många år sen han sålde den? /Johan |
|
|
Bilen va en 1998 som gått en bit över 6000mil har jag för mig. Bilen såldes förra "sensommaren" Mvh |
|
|
Varför skulle de vanligaste färgerna vara lättare att sälja? Våga vara annorlunda, och en sportbil skall givetvis vara röd, inget annat. =) Fredrik M |
|
| ..........om bilen heter Ferrari, visst då ska bilen vara röd! | |
|
Den röda ÄR snygg, kolla mastens t.ex. fina färger är enl MIN skala, 1: Estoilblå.. mumma 2: Svart.. och skön 3: Röd.. och snabb 4: Resterande blask..... :-) Mvh PG PS Med nya balanserade däck idag! Dom gamla ligger utspridda längs med varierande vägar och vändplaner i västberga industriområde ... :-))) DS |
|
| Om röd är en färg för bara ferrari så måste vell silver vara Hyundais?! | |
|
Mena inte och hugga nån med röd bil i ryggen... Finns det en som hostar upp 235K för en röd -98 z3m så är det ju uppenbart att det finns dom som gillar röda z3m bättre än andra färger. Personligen står inte röd högst på min lista men smaken är ju olika, tycker dock absolut inte att en z3 är ful för pga att den är röd... /Johan |
|
|
Inte jag heller, den är snygg men jag skulle inte köpt en om du förstår mig rätt. Får man fråga vad prislappen ligger på? MVH |
|
| Jag tycker personligen inte alls att svart är snyggt på Z3. Bilen har så mjuka former och de döljs mycket väl av den svarta färgen. Färger som framhäver formerna är exempelvis silver, blå eller röd..... Svart passar utmärkt på vissa bilar men inte alls på Z3... hoppas jag inte retar upp er med svart bil det är inte meningen :) | |
|
Jag tycker de härliga fomerna försvinner mest när bilen är i silver, en färg som låg längst ned på min lista när jag jagade Z3'a. Våra ögon uppfattar antagligen färgerna olika. Svart, Röd & Boston grön är färger som framhäver formerna genom mina ögon. Fredrik M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.