AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.433

Jag funderar på en 7serie för 15-20tusen

Sida 2 av 2
Eller en go Opel som tex en rekord eller en omega....
Dessa bilar är det absolut inget fel på, förutom den där rosten då äuhm...

Der schönste Wagen von allem
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Ett jäkla tjötande... ;)

Jag tycker du ska köpa bilen och njuta av den! Hur mycket du än sitter och räknar på det, så vet du ALDRIG hur det kommer bli. Det kan bli så att du går varenda krona back och får köpa en pigg Nissan Sunny anno 1800 nån gång... Men det är inte så jättetroligt.

Ett tips är att välja 730i. 735'an verkar det vara mer slitage på. (Tänker nu främst på motorn).

Så, summa sumarum: Skaffa en kul bil men ha i bakhuvudet att det kan skita sig rejält. Så är det ju med alla beg. bilar.

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Jag satt precis i samma sits som dig i höstas. Då studerade jag och ekonomin var inte den bästa men köpte en 735IA -88. Bilen var det inget större fel på, endast småfel. Men ekonomin gjorde att man värderade andra saker högre och sålde bilen. Tro inte på dom som säger att den endast drar 1,2-1,4L i stadstrafik, det är endast om syfröken kör. Min drog 2-3L i stadskörning och minst 1,5L på landsväg, det är den sanna historien om förbrukningen. Försäkringen skulle kosta minst 30papp att endast halvförsäkra på mig, på mamma kostade den 6000kr. Men det är en toppenbil som man åker otroligt bekvämt i och kan inte ens jämföras med vissa nya bilar. Dom raka sexorna är lätta att skruva med om man är någorlunda motorkunnig. Jag ska själv köpa en E32 i höst och ha som entusiastbil.

//Per
Jag tycker det är fel att säga att man får ett VRAK för 15-20tusen.... Ni behöve fan inte över driva! Jag har MÅNGA kompisar som köpt bilar för den prislappen och dom funkar fint, endast små fel men inget motormässigt fel. Så ta och coola ner... Dom bilarna jag funderar på är Mercedes w126 280se/300se eller ne BMW 730,735...

Jag kommer ta chansen och köpa någon av bilarna.
Javisst, att köpa beg bil är som ett lotteri, men så är de väl med allt här i livet?
Varaför frågar du då om du redan bestämt dig?

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Ber du om folks åsikter får du höra precis det, så kom inte och klaga om du inte får höra vad du väntade dig ;)

Enligt mig är alla beg BMW i prisklassen 20 kkr att betrakta som vrak (om man inte hittar någon riktig pärla till entusiastpris förstås), sen kan man förstås återställa dem med mycket tid, arbete och pengar. Dessutom har olika personer olika krav, det jag betraktar som ett vrak kanske är en tillräckligt fin bil för många andra.

Jag har även varit i omvänd sits och vet hur fin man kan tycka den "egna" bilen är trots att den för alla andra ser ut som en gammal bucklig soptipp. Det är inte ovanligt att folk som säljer sina "gamla pärlor" värderar sina vrak till 4x marknadsvärdet... i 20 kkr-prisklassen kanske det inte är nåt stort problem men ändå, ska du verkligen köpa en sån bil så kolla noga att bilen är i det skick som säljaren påstår.
ha
43
hasty
Bmw 525i -91
Köpte min 520 e34 -88'a som gått 30000mil för 9500 .. den var avställd och obesiktad..
Körde igenom den genom besiktning u.a 2 veckor senare.
visst det är lite skönhetsdefekter.. en list borta osv..smårost..tickar lite smått osv..
Men orka bry sig?
Det är ju en fest att köpa en bmw för det priset..
Gäller bara och hitta det rätta exet i den prisklassen.
bara den går helt ok och inte knackar/tickar allt för mkt.
Man ska nog inte jämföra 520 och 7-serien. Dessutom finns det ju folk som har köpt en Rembrant för 20kr och en påse nötter så det är klart man kan göra fynd.

Vill man verkligen ha en sjua med smårost och saknade lister? Då skulle jag heller köra en annan bil, ser skabbigt ut med en sunkig sjua.

Letar du länge hittar du säkert rätt bil, absolut, men den kommer säkert kost i drift, så är det bara.
ha
43
hasty
Bmw 525i -91
Lister och sånt kan alltid köpas osv.. för en småslant..
Ser ingen större anledning att lägga tid och pengar på att leta en fräsch gammal 7serie som ändå ska användas som brukis..

Vill man nu ändå vill spendera lite cash så köp en e38 och åk med stil =)

det är mitt råd iaf=)
Länk

Paap Reeder
... finns ingen bil som ser buskis ut och är fin i motor och drivlina ... om den inte precis kommer från Paris-Dakar-rallyt.

MVH /// Paap R
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Fujitsu: Du ska nog inte blanda ihop olika bilköp för 15-20 papp, klart det finns skitfina bilar för 20 men knappast en 7-serie BMW. Det är ju viss skillnad på äldre lyxbilar och en gammal Gålf-88 som inte ens har intervalltorkare, hur mycket finns det där som kan gå sönder liksom? jag är nog beredd att stämma in i skaran,
billiga lyxbilar är bara billiga att köpa.

Angel eyesen monterade!Min bil: Länk
na
287
nalle66
Bmw 740(e38) årsm 1995.
Bmw 735(e32) årsm 1991.
min kompis köpte en fullutrustad bmw 735ia-88,köpte den i småland,bilen har rullat 23000 mil,5 ägare,sista 5 åren så är den inte vinterkörd,bilen ser och går jävligt bra,4 sista bes pappern är helt rena,bilen ser mkt bra ut,skinn,mm,mm,mm,han pröjsade 21000kr för bilen,så det finns bmw 735 ibra skick i 20000kr klassen om man tar det lugnt och letar lite.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.