|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Bmw i Göteborg är rikiga idioter. Har bara haft problem med dom. Nu har jag min bil inne på lack båda bakdörrarna plus bakluckan. Lämnade den förr förra måndagen inte klar ännu. Dom e skrattretande. |
|
| Bmw utför väl inga lackjobb? | |
|
Anders S: Förenade Bil i Malmö har egen plåt/lackverkstad så visst gör BMW lackjobb. Hur det ligger till på BMW i GBG vet jag däremot inte. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Ok. Trodde inga bmwverkstäder hade lackverkstad. |
|
|
Men du snälla det är ju bmw som e ansvariga när man lämnar in bilen för lack jobb där. Även om dom inte har egen lackverkstad. |
|
|
Mr Big: jag har lämnat in min förra BMW till Theanders i Lund flera gånger för omlackering pga skadegörelse. De anlitar en lackerare som ligger intill försäljningshallen. Man får räkna med minst en arbetsvecka för enklare lackjobb som ex motorhuv, skärm etc, men detta beror på hur mycket de har att göra. Liknande väntetider får man räkna med även hos oberoende ackrediterade lackeringsfirmor. Så sent som i veckan lackade en kompis om sin baklucka hos en mindre lackerare och för detta jobb fick han vänta i ca 4 dagar. Lackjobben hos BMW i Lund har utförts bra, förutom vid ett tillfälle då lacken började "flamma" efter redan ett par veckor. Inga problem, på BMW har man 1 års garanti på reparationer inkl lackjobb så de fixade till detta utan kostnad. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
| "Bmw håller inte på med intyg på modifieringar." En bmw som inte är orginal är inte en bmw enligt bmw, utan en opel.......hmmmm | |
|
Mr Big, du har så rätt så...bmw gbg e skit........utom verkstadschefen som jag kom i kontakt med till slut...jävligt trevlig kille som hjälpte mig dessutom! Men kör på Wölkes bil i gbg...skit trevliga och duktiga...eftersom de inte är BMW group så kan de inte köra på sitt namn utan de kör på kvalite och service! :) ha det allihopa! |
|
|
BMW runt om i Sverige verkar leva enbart på märkets rykte idag... BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
|
BMW i Gävle hade en ruskigt trevlig reservdelförsäljare! Han råkade vara där för att pumpa hjul till barnvagnen när jag var där en helg för att köpa lackstift. Han brydde sig inte om att han var ledig utan slog igång datorerna, letade fram rätt stift och affären var klar! Dessutom var stiftet en färskvara/beställningsvara men han hittade ett stift som en kund inte hade varit så snabb på att hämta ut så han tog det stiftet och beställde hem ett nytt. Förmodligen fick han det nya stiftet ganska snart så jag tror inte (hoppas inte) det drabbade kunden som beställt det från början. Stort + till den killen. Killarna i Solna kan jag tyvärr inte säga samma sak åt. Otrolig arrogans och ingen servicekänsla alls... I Danderyd är killarna betydligt mer hjälpsamma och trevliga! De jobbade också övertid för att jag skulle få ut bilen den dagen. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Sharifhan, exakt BMW lever på gamla meriter!!! Det är det jag alltid har sagt, men fått kommentarer som att det gör de inte varför skulle de kunna öka sin försäljning då? Folk skulle inte välja BMW i så stor omfattning om det vore så? Men det de inte förstår att ett hårt inarbetat varumärke kan ge vilken skitservice som helst till kunderna samt producera riktigt fula bilar och ändå kan folk fortsätta att köpa ännu mera av deras produkter. De klarar av att sälja till stor del pga att det slår så hårt eller högt att äga en BMW för många individer. |
|
|
Jag har en otrolig bra relation till min BMW verkstad-Eriksson och Månsson i Kristianstad. Bättre än Hedins bil (Mercedes)Har även en SLK! |
|
|
Jag har alltid blivit bra bemött på Hackefors Bil i Linköping. Alltid hjälpsamma. Tråkigt att alla verkstäder inte beter sig som dom borde, men det är väl så världen är tyvärr, alla är inte på rätt plats här i livet. /Ola |
|
|
Har bara gott att säga om verkstäderna i Solna och Västerås. Keep Your Distance! |
|
| Frontkrockade brorsans 328 IAT. Inga större skador, men det tog BMW Göteborg drygt 2 månader att fixa bilen. 2 månader, 320 arbetstimmar, å då gör de ändå inget annat än skruvar just BMW. Jävla nötter. | |
| BTW, när jag hämtade bilen så varde lite skamsna och sa att "det var ju skönt att den blev klar till sist, he-he" Jag sa till dem att de var pinsamt medvetna om att ifall jag lämnat bilen till Wölkes hade den varit klar på halva tiden. Då sa servicekillen -jag har försökt ringa Wölkes i en hel vecka, men där svarar de ju aldrig. - nä, sa jag, där ägnar de sig åt sina kunder och spiller inte en massa tid på att sitta dagarna i ända och babbla i telefon. Kändes rätt skönt att få sagt det. Jag kommer ALDRIG lämna en bil till BMW Göeborg! | |
| Någon som har lämnat in bilen hos BMW segeltorp? Någon som kan ge referenser? | |
svintoleffe |
Robert Lundberg Det är ganska fel att ochså skylla på killarna som ska laga bilen. Då det först blir försäkrings sak, o sånt tar väldigt väldigt långt tid, det kan till och med ta över ett år om inte ännu längre innan dom börjar ens med bilen. Så skyll inet bara på bmw. Jag har oerhört bra erfaranhet av autovations killar här i gävle, väldigt trevliga killar, stälelr jämnt upp så fort man kliver in. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Tycker inte att det är konstigt om dom är mindre hjälpsamma med att skaffa fram olika intyg till 15-20 år gamla bilar, merparten privatimporterade. När det dessutom inte är deras uppgift. Säger inte att det är rätt att det är så, men jag full förståelse för att det är så. Keep Your Distance! |
|
|
Nästan gång när du ringer säger du till dem att du ringer från en av dem stora biltidningar runt om i sverige och att du ska göra en stor reportage om bmw modeller blablabla och då ska du se hur hjälpsamma dem kommer att bli... hahaha Mvh Mauricio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.