|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Kan tänka mig att BMW är väldigt irriterade på alla som har "begagnade" bilar och bara ställer massa frågor! Därför ska man nog vända sig till de mindre orterna där de e MKT mer "service minded" och hjälper till mer. /johan |
|
|
Jag har bara positiva saker att berätta om BMW-sverige och synnerligen Autowåx i Karlstad. Förra året fick jag en spricka i bakaxeln som jag ansökte om Goodwill för och vilket gick i genom, i samma väva bytte dem mina bussningar bak utan att jag behövde betala en enda krona, varken för lagning av sprickan (bytte hela bakaxeln i stortsett) eller bussningarna. Häromdagen hissade jag upp bilen och tog bort bärarmen på höger sida pga att bussningen höger var slut. Tog bärarmen och bussningen till Autowåx i karlstad för att få hjälp med att pressa ut den och pressa in den nya bussningen plus hållare som jag hade beställt, och ja vad händer? Jo, de säger att jag inte behöver betala något eftersom det ingick i garantin:) Som sagt, jag har bara positiva saker att berätta om dem! ------ Länk Länk |
|
Nils P. Hult |
Det är ganska uppnebart att dem hjälper folk med nya bilar mer än äldre. Jag har en personlig mek vid sidan av, så jag behöver till min lättnad inte vända mig till märkesvärkstäderna. Sen så ligger faktisk BMW tillsammans med Peugeot högst upp i svervice nöjda kunder. Men då har man gjort undersökningen med nyabilar. Läste om det i Teknikens värld. |
|
Vilket jävla skitsnack!!!!! Eftersom det bara finns missnöjda kunder hos BMW så måste BMW vara ett företag i nöd, eller? tro det eller ej men det görs mer "gratis jobb" än nån av er kan ana. Men visst är det skönt att spy lite galla då o då. Undrar hur många "kunder" om ni nu kan kalla er det har som någonsin tackat för hjälpen ordentligt? 1 av 10 resten anser väl att BMW bör ge bort sina tjänster "free of carge". självklart så har mekanikern det som jobb men förmodligen har nog annat att syssla med, kanske jobba med bilarna som är inbokade på dagarna. plus att det sitter oftast en chef som vill se reultat och då menar jag inte hur många han kan hjälpa utanför verkstan. se på SAAB tar betalt för teknisk rådgivning tror det var minuttaxa tycker helt enkelt det är sorgligt att se allt jävla gnäll. (ps . skulle föresten behöva hjälp att flytta 400 kubik gråsten hoppas många känner sig sugna att hjälpa till, gratis föstås. ds) STILL WILL! |
|
|
Z4 Maria, Bytet av alla tändspolar beror inte på någon extra service av din BMW verkstad utan på en förlängd BMW garanti och en speciell serviceåtgärd som är utfärdad av BMW pga dåliga Bremi tändspolar som sitter i många nyare bilar. Nu gjorde din BMW verkstad som man ska göra men alltför ofta så får man som kund betala för detta och sedan tar verkstaden även betalt av BMW för samma sak igen (jag har tyvärr råkat ut för exakt detta flera gånger). Behöver jag säga mer vad jag tycker om BMWs verkstäder och service generellt...? Dock så finns det duktiga och kunniga reservdelskillar, servicemottagare och tekniker, men man får verkligen leta för att hitta dem. /RS2 |
|
|
blackh, Du tänker lika galet som vissa bmw anställda, du kanske jobbar där? Vad tror du företaget förlorar på att vara otrevliga och inte hjälpa till med saker, "gratis jobb" som du kallar det. Tror du att personen kommer välja att köpa en BMW därifrån nästa gång? Tror du att personen kommer att lämna in bilen där för service? Nej jag skulle inte tro det. Läs lite företagsekonomi eller liknande så du förstår hur det funkar, skulle varenda person på BMW tänka som du gör så skulle det nog inte finnas BMW mycket längre. |
|
| Om det är så att missnöjda kunder är vanligt hos BMW ställer man sig frågan om detta är något nytt eller om det funnits länge. Det är inte orimligt att anta, som gjorts ovan, att missnöjda kunder söker sig till andra märken. Om detta stämmer blir BMWs starka försäljningsökningar under de senaste 15 åren svåra att förklara. Är det något som inträffat med BMWs service de allra senaste åren kan det möjligen vara så att det kommer en "backlash", men det återstår att se. Eller är det möjligen så att det är "lika dåligt" hos andra märken. | |
|
Blackh, om jag betalar för servicen ska jag gå ut o tacka mecken också! Ja de kanske e bäst det, annars kanske du slår sönder bilen med en slägga el nåt. Ja utav alla helgon som finns så står väl bmw på tur i vatikanen, eller hur. Bmw i nöd...? De e väl snarare tvärtom när man tycker att man kan skita i kunder med äldre bilar. |
|
| Det enda jag kan säga är att det är en väldig skillnad på service-andan och attityd på BMW beroende på om man är där ang. garantireparationer eller om man är där för att diskutera köp av ny bil... | |
| Håller med "farmor". Bmw skulle inte utföra "gratis jobb" om de inte upptäckt att det finns lönsamhet i det. Lättare att behålla en nuvarande kund än att skaffa en ny. Nöjda kunder kommer tillbaka osv. Det är så man resonerar generellt sett. Sen har jag svårt att uttala mig om hur det ligger till i Bmw:s fall. Verkar ändå av tråden att döma som att kunder med nya bilar prioriteras. Detta kan ju innebära att somliga väljer att vid köp av nyare bil gå över till annat märke. | |
Njuren |
Sen de här med fri service,glöm det. Den är rejält inbakad i priset på din nya bil. Tacka mekanikern? Betala 1000KR/H och sen tacka mekanikern?Knappast.... Servicechefen ska tacka mig när ja hämtar ut min BMW efter servicen för de ja som betalar hans lön, även om de är "låssas-fri-service" BMW - i nöd och lust? |
|
Funderar på det här med växtvärk? Det kan inte vara så att BMW:s uppträdande mot kunder med gamla bilar under de senaste 20 åren har lätt till att de köper nya bilar idag? Men det har börjat stiga dom åt huvet och att de kanske håller på glömma att man inte får nya kunder över en natt utan att nöjda kunder är enda sättet att få nya kunder imorgon?? Kanske BMW:s livscykel håler på att plana lite för tillfället? Se på Audi de har ju haft både upp och ner men har ju lyckats reda upp servicen lite och får svarta siffror i försäljningen och ekonmin igen..? |
|
|
påstår inte att det är fel att hjälpa folk med deras problem, förstår att även om man har en E28 eller en Z8 så blir man ju lika förtvivlad om saker går sönder. mekanikern skiter ju fullständigt i om det finns en arbetsorder på bilen eller ej, betalt får han ju ändå. frågan är ju bara hur mycket skit meken får för att göra såna jobb. kan anses som "svart jobb" av vissa mindre intelligenta chefer. har föresten aldrig påstått att det ska tackas o bockas efter utförd service eller dyl då ni betalat för tjänsten. det är mekens jobb precis som kassörskan/kassören på Statoil. vill inte påstå att jag tackar henne/honom för att just jag fick köpa bensin för 11.30kr/litern men däremot om han/hon tvättade fönstren o kollade oljan mm så anser jag det är värt ett tack. får intrycket att bara för att man har en bil som en gång kostade en del deg så ska det alltid hjälpas till i alla situationer, skulle tro att det finns mer än en eller två kunder att ta hand om. sen inte sagt att det inte finns idioter på BMW, det finns det överallt. ps. läste någonstans att BMW Stockholm har/hade en kundnöjdhet på 95%, nån utomstående firma som gjort undersökningen. ds STILL WILL! |
|
|
BMW är kung, punkt slut. Min pärla: Länk |
|
j.aahman |
Theanders i Lund har alltid kanon bemötande och aldrig bobbiga även om man bara beställer någon liten skitdetalj |
gullet |
Jag tycker det är tråkigt att läsa att så många är missnöjda men skulle vilja veta vem av er som arbetar gratis???. Förmodligen ingen. Det gör inte verkstadspersonal heller. Oavsett vilket märke, så gäller i branschen att de flesta är trötta på sk frågesportare, de som frågar och frågar, och som aldrig köper delar eller servar på verkstaden. Det är det som er verkstadpersonal ser, att ni som kund måste visa att ni är villiga att betala deras lön. MVH Gullet |
|
De är jätte trevliga men i vissa fall när man behöver ett papper eller så så säger de bara nej utan att äns titta på vad det innebär. med allt detta moste jag köra hit bilen 400 mil ända från Portugal bara för att göra en regbesiktning så att minna 18 tummare kommer in i regbeviset det käns lite onödigt då hjulen har samma omkrets och de gick igenom bes utan problem, och då jag sa på besiktningen att jag ville göra en regbes men de sa att det var onödigt för de är godkända. i Portugal godkänds bara det som står i regpappret sedan spelar det ingen roll hur myket de sticker ut, jag hade förut en hundkoja som jag satte på orginalfäljar men de var breddade ca 10cm utåt och de gick inte igenom besiktningen för halva hjulet stack utanför men när jag monterat breddningskittet då var det godkänt. polisen där nere blir så glad när de stoppar en och ser att man har en trasig glödlampa det kostar 500:- i böter, större hjul kostar 2000:- så nu börjar jag trötna och funderar på att ta hit bilen och sedan sälja den och köpa en nyare typ e36 cab men då ska jag ha alla papper och intyg innan jag tar den ner dit frågan är vad den kan vara värd? bild finns här Länk Ska försöka ringa general agenten idag så ja åtminståne för den tekniska datan på bilen för den behöver jag också. här säger de att det är i Portugal som man fixar ett sådant papper och där hänvisar de hit för det är här bilen är regristrerad. mvh Paulo mvh Paulo |
|
|
gullet, Snälla tänk inte så du med, för det är bara ett täcken på ovishet. Jag har läst företagsekonomi och andra företags kurser. De jobbar inte "gratis", om vi nu använder ordvalet att de jobbar "gratis" och hjälper kunden med den han behöver hjälp med så kommer de få tillbaka det sedan på ett eller annat sätt. T.ex nästa gång en reservdel, då för att personalen har varit så trevlig på det BMW stället så går kunden tillbaka och köper delen, lämnar in på service och kanske t.o.m senare köper en ny BMW där för han känner att de är så trevliga och sympatiska. Och den bästa reklamen är faktist beröm, denna kund som har blivit välbemött berättar vidare detta för kompisar, bekanta m.m.. och kanske t.o.m nästa gång föräldrarna, kompis eller liknande är i valet efter att köpa en ny bil så rekomenderar han BMW stället, "de är så trevliga där". Så att tänka kortsigtig i ett sådant företag som BMW är det sämsta man kan göra och kom inte och säg något annat. |
|
|
Gullet. Det handlar inte om pengar, det handlar om trångsynthet. min bil gick igenom besiktningen med minna 18 tummare men när man frågar om de kan skriva ett papper på att bilen gick igenom med e hjulen och att på de viset är ok i Sverige att ha dem och man säger till (Chefen)att man vet att det inte är gratis att det är ok att det kostar 10000:- för då har jag ialla fall sparat 7000:- på att slippa köra hit den och flyg och allt. så säger de bara som BMW njääää vet inte, Jag är en mes och kan inte ta ett sådan beslut. så det går inte. Jag har även frågat på besiktningen om de kan regbesikta bilen som de redan har godkänt men att alla orginaldata förblir som de är bara sätta till att jag har 215x35x18 däck så slipper jag allt besvär nej då måste de se bilen framför sig fasten de kommer ihåg bilen och jag har bilder från alla vinklar så säger de bara nej. det är bara byrokrati och att ingen bryr sig om att hjälpa sin nästa. Jag jobbar på Ericsson med 3G och vi har direkta alternativ som kunden kan beställa men när kunden vill ha något annat så fixar vi det även om vi tycker att den funktionen är mindre bra. Min bror jobbar som resärvdels man på WV och han säger att det är bara en massa mygel och de sätter dit beg delar och monterar delar från mekonomen och kunden får betala som om det vore wv och det är inget nytt, förut jobbade han på Saab och där var det samma sak. SAAB 95 har fabrikationsfel på topparna de spriker effter ca 11000 mil och det fixar de så att kunden får betala och om någon vet att så är fallet då får han det gratis. Hur är det på BMW? jo samma sak känner någon som jobbar där och han har många historier. Men BMW är snygga bilar och det är inte allas fel att det finns några som kanke inte gillar sit jobb eller känner att de är kungen som har makt att sätta stopp för allt. mvh Paulo |
|
| Bmw håller inte på med intyg på modifieringar. Varför skulle dom i det här fallet göra ett undantag menar du? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.